Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42-Lenzen Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: M42-Lenzen Showcase

    Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
    Wat is de wereld toch klein hè!

    Trouwens 7550€... ik denk dat die nog altijd evenveel waard is nu, of misschien wel meer dan dat!
    Allo Galdie wakker worden jong!
    Toen was er waarschijnlijk nog niemand op heel de aardbol die ook maar dacht aan de €.


    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Zie ik dat goed februari 1976?
    Yep Kees, dat zie je goed en ik kan je verzekeren dat dit toen veel geld was.

    Hierbij een foto van de f/2.8 uitvoering, vergelijk die eens met de f/2,3 uitvoering.



    Deze weegt slechts 404 gr. en heeft een filterdraad van 55mm.

    Grtz, RF
    Last edited by Red Falcon; 27 maart 2010, 01:58.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • Re: M42-Lenzen Showcase

      niet vergeten dat naast lichtsterker ik toch ook wel vind dat de 2.3 betere resultaten levert :-) (heb ze beide)
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment


      • Re: M42-Lenzen Showcase

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Allo Galdie wakker worden jong!
        Toen was er waarschijnlijk nog niemand op heel de aardbol die ook maar dacht aan de €.
        Oeioei! Dat moesten Belgische Franken zijn natuurlijk! Ik zat echt te suffen toen ik dat schreef blijkbaar

        Comment


        • Re: M42-Lenzen Showcase

          Wil er hier toevallig iemand van zijn Eg-S matglas af? Of weet er iemand nog een winkel in België waar deze op voorraad is?
          ...Canon EOS D...
          .:Mijn website in opbouw:.

          Comment


          • Re: M42-Lenzen Showcase

            Ik heb de mijne (Ef-S) na lang aarzelen toch maar besteld bij Grobet, ze zeiden eerlijk dat de levertijd tussen 2 weken en 2 maanden zou zijn, maar na 1 week was ze er

            Die Vivitar 135 2.3 ziet er goed uit, moeilijk te beoordelen hoe ze is in vergelijk met mijn Osawa, maar die 2/3de stop is altijd fijn om extra te hebben natuurlijk!

            Hier nog een voorbeeldje met mijn Rokkor 58 1.2 op 2.8, met B&W polarisatiefilter, klik voor 100% beeld


            Geconverteerd uit RAW voor maximum detail, maar amper extra verscherping, geen CA verwijderd. Focus ongeveer op de schoorsteen van het gebouw in het midden met de houten schutting.
            Als ik dat vergelijk met dit beeld van mijn 70-200 op zo'n 135mm heb ik bijna dezelfde hoeveelheid detail, met 1/4de van de pixels. Toegegeven, er was wel minder contrastrijk licht in dat beeld en sindsdien is mijn L wat beter afgesteld geweest, maar dan nog..
            Last edited by oermens; 30 maart 2010, 18:45.
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • Re: M42-Lenzen Showcase

              Ik ga het nog 1x zeggen: vergelijkingen van scherpte/CA moeten allemaal gebeuren met hetzelfde beeld. Binnenskamers, statief, MLU en verschillende diafragma's. Minimum volopen en f8.

              Er is maar 1 echt alternatief, dat is de US airforce A4 chart die iedereen gratis op een laserprinter kan afdrukken.

              Dit is de enige manier om lenzen te vergelijken, zo scheidt men het kaf van het koren. Zelfs door verschillende fotografen met verschillende body's.

              Dpaul
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

              Comment


              • Re: M42-Lenzen Showcase

                Tja, ieder zijn mening, ik wil graag weten of bvb een vrijwel egaal gekleurde muur nog detail zal bezitten (low contrast detail), niet hoe een testchart er zal uitzien, dat interesseert me niet al te veel.
                Die Canon opname van hetzelfde beeld stond gewoon nog online, kwam hem toevallig tegen en vond de vergelijking frappant.
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • Re: M42-Lenzen Showcase

                  Jawadde die Rokkor zeg

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • Re: M42-Lenzen Showcase

                    Had die ook zien staan 1.4 versie welliswaar bijna gekocht maar minolta vatting en niet echt zin nu al nog een nieuwe adapter te kopen
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                    Comment


                    • Re: M42-Lenzen Showcase

                      Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                      Had die ook zien staan 1.4 versie welliswaar bijna gekocht maar minolta vatting en niet echt zin nu al nog een nieuwe adapter te kopen
                      Gisteren eens op ebay gezocht nadat ik oermens zijn foto gezien had, er staan verschillende f/1.2's te koop maar ik kom enkele ....... briefjes van honderd te kort.
                      Prijsjes variëren van 339 tot 459 eurokes. Natuurlijk allemaal 'Handelaars'.
                      Ze vragen het dubbele van wat die ooit gekost heeft in de jaren zeventig!


                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • Re: M42-Lenzen Showcase

                        Wel , die prijzen zijn in functie van de modeverschijnsels:

                        -Jaren geleden kwam aan het licht dat de beste 21mm ooit , de contax is. Dat is ook zo, en er werd meer dan 4.000 $ geboden op ebay voor een exemplaar. Vandaag nog de helft.

                        - 2-3 jaar geleden moest en zou iedereen een Flektogon 35mm m42 hebben, op de duur niet meer te vinden, prijzen rezen uit de pan. Nu te koop voor een prikje, maar nog altijd een uitstekende 35mm.

                        -Behalve... de tweede beste 21mm aller tijden uit die fameuze test, (de beide Zuiko's f2 en f3.5)
                        -Voor de test te vinden op de tweedehandsbeurs voor 110 euro (f3.5), daarna het dubbele, nu nog meer. F2 heb je niet < 1.000 dollar.

                        Gewoon geduld hebben.
                        Dpaul
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

                        Comment


                        • Re: M42-Lenzen Showcase

                          Het is idd een vrij fantastische lens, ik ben blij dat ik ze heb gekocht, maar zo veel geld zou ik er ook niet voor hebben gegeven, ik heb de mijne 150 betaald + verzendkosten, en dat is ze zeker waard, ze heeft wat mij betreft geen enkel zwak punt, buiten mss f1.2 gebruiken bij heel fel licht of op haar MFD, dingen die je niet direct nodig hebt dus, het is wel zeker mijn 'beste' lens.

                          Het is natuurlijk wel geen 'plug & play' optie, je zit met die Minolta MD mount die op vrijwel geen enkele moderne camera bruikbaar is, zelfs niet met adapter. Dus moet je ofwel zelf een beetje handig zijn, ofwel ben je nog eens zo'n 100 euro extra kwijt voor de conversie, maar nu is het in ieder geval gewoon een EF lens
                          Voor gebruik op fullframe moet je ook nog eens je spiegel afvijlen om oneindig te halen, ze heeft dus wel een paar nadelenin die zin, maar optisch zal ze dan wel eerder vergelijkbaar zijn met een 50L dan met de 1.4-1.8 versies.


                          Die Zuiko 21 3.5 stond laatst ook ergens voor +-150 euro met eos adapter erbij, blijkbaar was dat ook wel de moeite geweest en die Flectogon 35 was ik ook al tegengekomen, maar in een paar voorbeeldfoto's leken de hoeken mij vrij slecht van die lens, maar mss toch eens proberen eentje te vinden, want een echt goede breedhoek heb ik nog steeds niet gevonden voor een redelijke prijs.
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • Re: M42-Lenzen Showcase

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            die Flectogon 35 was ik ook al tegengekomen, maar in een paar voorbeeldfoto's leken de hoeken mij vrij slecht van die lens, maar mss toch eens proberen eentje te vinden, want een echt goede breedhoek heb ik nog steeds niet gevonden voor een redelijke prijs.
                            Van die hoeken kan je gelijk hebben, maar er bestaan VEEL versies van die flektogon, zebras, enz..
                            De flek waas eigenlijk beroemd voor zijn typische "look", een beetje zoals de leica "look".

                            Zalig zij die dat kunnen zien natuurlijk.

                            Dpaul.
                            DPaul - A.FIAP
                            D810, nikkors and other stuff

                            Comment


                            • Re: M42-Lenzen Showcase

                              Ik heb een nieuwe adapter nodig voor mijn Helios 44M 2/58 objectiefje -> naar EOS. Wie kan iets aanraden want ik zie door het bos de bomen niet meer (prijsverschillen zijn soms zo groot??).

                              Mag op E-bay zijn, maar liefst ergens in Belgie zodat ik er evt morgen al om kan
                              I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                              Comment


                              • Re: M42-Lenzen Showcase

                                Zoi ongeveer iedere M42>EOS adapter doet het.
                                Is niet een kritisch artikel IMO.

                                Comment

                                Working...
                                X