Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor concertfotografie

    Hoi,

    ik ben al een jaartje actief als concertfotograaf, maar krijg meer en meer grijze haren bij concerten met weinig licht. Standaard kitlens bij de Sony Alpha (100) is echt niet lichtsterk genoeg en ons ma haar macrolens (2.8) is ook niet echt de perfecte lens qua bewegingsvrijheid. Dus nu was mijn vraag, waarin investeer ik het best:

    Sigma 50-150mm EX DC HSM F: 2.8 Sony Digitaal (585 euro)
    Sigma 70-200mm EX DG HSM Macro F: 2.8 Sony/KM AF (669 euro)
    Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Sony (659 euro)

    Eén van deze (en waarom)?? Of nog iets anders?? Alle info is welkom.

    Grtz Jan
    www.janvandenbulck.com

  • #2
    Re: Lens voor concertfotografie

    ik heb de Sigma 70-200 2.8 gehad (wel op Canon) en was daar wel tevreden over
    gebruikte die ook voor concerten en diende goed voor dat doel.

    AF niet van de allersnelste maar wel vlot, niet zo scherp als de Canon varianten maar dan ook wel de helft goedkoper

    sinds ik gestop ben met concerten, heb ik ze weggedaan en ingeruild voor vaste 200mm 2.8

    De Tamron krijgt niet zo'n goede commentaren : traag, niet zo scherp
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor concertfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      ik heb de Sigma 70-200 2.8 gehad (wel op Canon) en was daar wel tevreden over
      gebruikte die ook voor concerten en diende goed voor dat doel.

      AF niet van de allersnelste maar wel vlot, niet zo scherp als de Canon varianten maar dan ook wel de helft goedkoper

      sinds ik gestop ben met concerten, heb ik ze weggedaan en ingeruild voor vaste 200mm 2.8

      De Tamron krijgt niet zo'n goede commentaren : traag, niet zo scherp
      en zou je eerder gaan voor die 70-200 of toch 50-150 (net iets meer overzicht misschien)??
      www.janvandenbulck.com

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor concertfotografie

        nah, heb liever 50mm meer aan de telekant voor de close-ups dan 20mm extra aan het "wide-einde" voor meer overzicht... Geloof trouwens dat de AF van die 50-150 ook niet bijster snel is...

        tijdens mijn concerten heb ik nooit minder dan 70mm gemist eerlijk gezegd.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor concertfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          nah, heb liever 50mm meer aan de telekant voor de close-ups dan 20mm extra aan het "wide-einde" voor meer overzicht... Geloof trouwens dat de AF van die 50-150 ook niet bijster snel is...

          tijdens mijn concerten heb ik nooit minder dan 70mm gemist eerlijk gezegd.

          Thanks, dat moest ik weten. Denk dat ik voor de Sigma 70-200 ga gaan.

          Heb wel al geruchten gelezen dat die HSM functie niet ondersteund wordt door de Alpha 100, maar dat lijkt me straf. Kan iemand bevestigen of dat toch perfect werkt?
          www.janvandenbulck.com

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor concertfotografie

            Valt ook weeral te zien hoe dicht je bij het podium staat.

            In Accienne Belgique vin ik het zeer moeilijk om met een 70-200 te schieten aangezien je er zo kort bij staat.

            Maar op de meeste concerts is enkel de 70-200 f2.8 al zeker voldoende !
            Canon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor concertfotografie

              70-200 f2.8 (al dan niet gestabiliseerd, maar had sony dat niet in de body?) is de lens die ik het meeste zie als ik rondloop op optredens, ook als het optredens zijn waar je bij de artiest op de schoot kan gaan zitten. Alleen gebruik je de 200 mm dan wat minder
              en als je meer naar onderen wilt kunnen voor een overzicht is er zo een lens die 50mm 1.8 heet
              nog een stopje lichter en lekker klein én goekkoop
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

              **=ol

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor concertfotografie

                ik gebruik de sigma 70-200mm 2.8 die ik afwissel met de 50mm 1.8 nikkor
                Grootste nadeel van de sigma vind ik de wat tragere AF.

                mvg
                Caroline
                www.myspace.com/photocaroline

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor concertfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht

                  De Tamron krijgt niet zo'n goede commentaren : traag, niet zo scherp
                  De autofocus van de Tamron is inderdaad niet geweldig maar volgens dpreview is de scherpte van de foto's vergelijkbaar met de canon:
                  "as the technical quality of the images this lens can produce is superb throughout most of the range, matching or even outperforming the much more expensive Canon 70-200mm F2.8 L IS USM"
                  Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor concertfotografie

                    Persoonlijk zou ik gaan voor de 70-200 daar mijn voorkeur uit gaat naar foto's van iets verder genomen, dus minder kikvors.

                    Toch zou ik me niet te veel focusen op die 2.8, maar naar een camera die zeer goed presteerd op hoge ISO.

                    Als ik op 2.8 fotografeer heb ik veelal het probleem bij donkere concerten dat tegen ik de camera na scherpstellen bijgetrokken heb iets "out of focus" is.

                    Vandaar ben ik verplicht om de ISO op te voeren en f/4 te kiezen om dat "eenmalige" moment toch te hebben. Een artist staat uiteraart niet stil hé.

                    Hopelijk heb ik iets bijgebracht en veel succes hé!!!
                    Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor concertfotografie

                      Heb de sigma 70-200 in bestelling staan, bedankt voor de info allemaal
                      www.janvandenbulck.com

                      Comment

                      Working...
                      X