|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Ik heb nu een Nikon D50 gekocht met een 18-200 lens van sigma...
nu ben zo ik een beetje aan het kijken om in de verre toekomst een lens te kopen waarmee ik nog verder kan zoomen... Ik had gedacht aan een 200-400 ofzo, maar dit effe terzijde... Soms kom ik ook lenzen tegen waar enkel staat 400mm... Kan je met zo'n lens de afstand dan niet instellen? of begrijp ik het verkeerd? alvast bedankt! |
|
||||
|
Bij lange brandpunten heb je het probleem van stilhouden. De VR lenzen die Nikon maakt helpen daarbij een heel stuk. Ga je dus flink inzoomen dan is een 80-400VR lens zeer interessant. Alleen is de autofocus daarvan niet heel snel, dus voor sport e.d. ben je met een AFS lens beter af, alhoewel je in veel gevallen kunt pre-focussen. Dan zet je de camera ingesteld op een bepaalde afstand. Bij voorspelbare sporten zoals autosport en wielrennen werkt dat vaak prima.
|
Akkoord met de uitleg van Macdonkey over de de 10Xzooms met uitzondering voor de Sigma 50-500. Heb er gisteren weer een sportevenement mee gedaan en alhoewel in het eerste deel van de dag vrij donker weer, toch weer behoorlijke resultaten :
Interclub jeugdatletiek Best snelle AF, scherpe beelden, niet lichtsterk (voor indoor schakel ik over op de Sigma 70-200 2.8) maar zeer inzetbaar op alle gebieden : natuurfotografie, sport, spotting ... Naast de mindere lichtsterkte zijn de nadelen toch wel het gewicht (1.8 kg) en vooral het feit dat het een lens is die je niet in de eerste maand zal geven wat je er van velangt. Je moet ze leren gebruiken.
|
Metser, het is wel een beetje off topic, maar ik zag dat je een camera + lenzen aan het verkopen bent. Deze lenzen zijn als het goed is ook te gebruiken op je D50 en dan heb je ook goede lenzen.
|||
|
Citaat:
@de rest, bedankt voor de informatie! Is een 200-500mm lens dan aan te raden? is slechts 2,5x... |
|
||||
|
Ik heb een interessante test gedaan, 200mm op de 18-200VR is dus blijkbaar niet dezelfde zoom als 200mm op de 70-200VR...
De maximale zoom van de 18-200 is ongeveer 160mm wat de 70-200VR betreft om hetzelfde plaatje te bekomen Voor échte zooms dus pak je beter een hoogwaardige zoomlens...
|
Citaat:
Strange... Laatst gewijzigd door macdonkey; 23 april 2006 om 19:14 |
|
||||
|
Citaat:
Wordt vervolgd...
|
Citaat:
De nikon 200-400 heeft over het volledige zoombereik een lichtsterkte van 4.0 (NB: op cameranu.nl kost deze lens 5.399 EUR). Ik heb een vaag vermoeden dat je niet bekend bent met het begrip lichtsterkte... zoek even op het forum of Google eens. In ieder geval, op 500mm, maximum opening van 6.3, zal je dit objectief zo goed als nooit binnen kunnen gebruiken (concerten, indoor sport, etc.). Zelfs buiten zal je al veel licht nodig hebben om degelijke resultaten te behalen... en dan nog rekening houden met de Tamron glas- en objectiefconstructie... zoek ZEKER naar gebruikerservaringen voor je deze lens aanschaft (je zal dan waarschijnlijk afzien van dat idee)
|
|
||||
|
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk stoort dat niet zo erg, daar je op 200 toch meestal ver gaat. Enkel bij macro kan dit wel wat geven maar vanop een kleine meter zul je ook toch niet zoveel verschil zien tussen 160 en 200mm. Hubert
|
Citaat:
Zal 'k ook es checken met m'n 70-200 VR. |
|
|||||
|
Citaat:
Dit "fenomeen" met deze lens is hier reeds besproken dacht ik. Hubert
|
Citaat:
Nikske Dollar koers afhankelijk. Je krijgt er ook 'gratis' een rugzak bij om het gevaarte te transporteren. ![]() Deze lens is niet te vergelijken met een tamron 200-400 (of 500)
|
Citaat:
En uiteraard vallen deze twwe lenzen niet te vergelijken, alleen komt het brandpuntengamma min of meer overeen. |
|
||||
|
Hier is er nog een 2e hands te koop voor € 4.500,00
http://www.cameraland.nl/component/o...limitstart,40/ Grijpen die kans !
|
Citaat:
Metro Foto bvba. Grote Steenweg 375 2600 Berchem. 03 230 81 04 metrofotodigitaal@actionshop.be ter attentie van Peter Ik was geen klant in deze winkel, dus nikske speciale condities wegens 'relaties' Ik weet natuurlijk niet of ze nog steeds dezelfde condities geven. Dus ik zou zeggen neem eens contact op.l
| Weergave | |
|
|
![]() |