Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleine zoomlens - budget--graag tips

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleine zoomlens - budget--graag tips

    beste
    ben op zoek naar een kleine zoomlens..voor autosport.
    Budget eerder kleinschalig deze keer...

    Is er iets op de markt die kan voldoen? Sigma - tamron - canon ?
    Zijn deze kwaliteitsvol?

    Body is een 7D

    17-55
    28-75
    18-135

    ALvast bedankt voor de tips

  • #2
    Re: kleine zoomlens - budget--graag tips

    Voor je eigen veiligheid hou je bij autosport doorgaans wat meer afstand (toch bij actiefotografie).
    Daarom is 135mm eigenlijk nog wat te kort.

    De Canon 18-135 IS STM kost ongeveer 330 Euro, de versie met Nano-USM heeft een veel snellere autofocus, en die kost ongeveer 370 Euro (de Nano-USM is dan tussen die twee ook de betere keuze voor actiefotografie).

    Een beter alternatief voor dat soort actiefotografie met een redelijk beperkt budget is de Canon 70-300 IS II USM (de recentste versie), die heeft een heel snelle autofocus (bevestigd in elke review), maar die kost wel zo'n 550 Euro (de cash-back actie is net afgelopen).
    Ik weet dat die boven je budget zit, maar als je een lens koopt met een te korte brandpuntsafstand waar je voor dat soort fotografie niet veel mee kan doen, dan zal je later nog eens geld moeten uitgeven aan een langere telelens...

    Er is ook nog de Canon EF-S 55-250, die is veel goedkoper, maar ik vrees dat de autofocus van die lens niet snel genoeg is om een groot percentage bruikbare foto's over te houden als je die gebruikt voor snelle actie.
    De beeldkwaliteit van die 55-250 is ook een stuk minder dan die van de 70-300 IS II.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: kleine zoomlens - budget--graag tips

      Bij Eglobal Central EU kost de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM 373,99 en die is uitgerust met de supersnelle Nano USM.
      Ik heb deze lens onlangs aangekocht en kan u zeggen dat hetgeen er over geschreven is echt klopt.
      Stelt sneller scherp dan mijn L lenzen, geeft mooie contrastvolle kleuren en is heel scherp.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: kleine zoomlens - budget--graag tips

        op dit moment heb ik een 70-200 2.8 met een extender 1.4

        De reden dat ik een klein lens wil is voor de binnenkant van de bocht....eventueel met flits etc...

        Hopelijk kunnen jullie me adviseren...in deze wirwar van kleine lenzen.

        Comment


        • #5
          Re: kleine zoomlens - budget--graag tips

          Verwijderd gezien niet relevant ivm. de vraagstelling.
          Last edited by demuro; 8 augustus 2018, 08:06.

          Comment


          • #6
            Re: kleine zoomlens - budget--graag tips

            Ik heb een EF-S 17-55mm F2.8 te koop, anders kan je ze eens komen testen om te zien of het bereik voldoende is.
            Life is beautiful, take pictures to remember

            Comment


            • #7
              Re: kleine zoomlens - budget--graag tips

              Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
              Ik heb een EF-S 17-55mm F2.8 te koop, anders kan je ze eens komen testen om te zien of het bereik voldoende is.
              sigma? tamron of canon

              regio?

              Comment


              • #8
                Re: kleine zoomlens - budget--graag tips

                Canon, Regio Gent
                Life is beautiful, take pictures to remember

                Comment

                Working...
                X