Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiezen voor Sigma of Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kiezen voor Sigma of Sony

    Een dilemma :

    Graag had ik een tweede zoomlens gekocht voor mijn A350 (andere = Sony AF 24-105 F3.5-4.5). Na veel lezen en (proberen) te vergelijken heb ik mijn keuzes kunnen beperken tot deze 2 :
    • Sigma 100-300 F4 EX DG IF +/- 1059 €
    • Sony AF 70-300 SSM F4.5-5.6 G +/- 687 €


    Andere objectieven afgevalen wegens te duur/goedkoop

    De Sigma heeft als voordeel (denk ik) van een constante F4 waarmee ik in de toekomst misschien een extender van 1.4 X kan toevoegen. Ik ben echter een beetje bang dat de Sigma niet helemaal scherp zal zijn bij grote F-waarden.

    De Sony is een stuk goedkoper, is G-glas en geschikt voor FF-body's (waaruit ik de conclusie trek dat dit objectief beter/scherper is) en toekomstgericht.....

    Het objectief zal voornamelijk buiten gebruikt worden (beestjes enzo)

    Foto's van beide zou leuk zijn, maar ik denk niet dat iemand ze beiden heeft maar misschien kunnen verschillende forumgebruikers hetzelfde onderwerk nemen (vb. iets dat iedereen heeft : een XP-DVD; Xbox...)

    Wie kan helpen kiezen of heeft een van beide ?
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

  • #2
    Re: Kiezen voor Sigma of Sony

    Eventjes kijken op Dyxum:

    Sigma

    Sony

    Van elke lens zijn er wat voorbeeldfoto's gepost, en een tiental reviews door eigenaars.
    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

    Comment


    • #3
      Re: Kiezen voor Sigma of Sony

      Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
      Eventjes kijken op Dyxum:
      Van elke lens zijn er wat voorbeeldfoto's gepost, en een tiental reviews door eigenaars.

      Zijn niet dezelfde foto's De review's had ik al gelezen; schijnen beiden goed te zijn

      moeilijk moeilijk.... gaan voor de fixed F4 van Sigma of "beter glas" van de Sony
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: Kiezen voor Sigma of Sony

        Sommige van de voorbeeldfoto's van de sigma zijn gemaakt met de1.4 convertor, en ik vind ze er goed uitzien.
        Ik heb geen van beide lenzen, en ik ben geen fan van Sigma, maar als het budget het zou toelaten, zou ik toch voor de sigma gaan. Eigenlijk zou een mens ze eens moeten kunnen proberen.
        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

        Comment


        • #5
          Re: Kiezen voor Sigma of Sony

          Ik zou eerder voor de Sony gaan...Hij is lichter, optiek is super, goedkoper en heeft SSM (merk op dat deze sigma lens voor Sony geen HSM heeft).

          De sigma is ook geschikt voor FF, maar de foto's van de onderste link op dyxum geven toch niet zo'n bemoedigend beeld...(de foto's van het glasraam van de kerk) hoewel de sigma op photozone dan weer uitstekend scoort!
          Ik denk dat een 1,4x teleconverter op de sigma voldoende goed is, maar niet meer super te noemen is...

          Je kan eigenlijk niet echt verkeerd gaan, maar je moet het "afwegen" zowel letterlijk als figuurlijk...

          Comment


          • #6
            Re: Kiezen voor Sigma of Sony

            op www.photozone.de worden ze beiden getest. Daar kun je ook een aantal meetresultaten vergelijken. Dat zegt niet alles maar geeft wel een indicatie.
            De sony zal waarschijnlijk sneller scherpstellen door de hsm motor. die heeft de sigma niet. Volgens eerder genoemde site is de sigma overigens wel een echte topper.
            Keus komt waarschijnlijk neer op sneller scherpstellen en lichter, of zwaardere en de mogelijkheid om de 1.4 converter te gebruiken.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: Kiezen voor Sigma of Sony

              Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
              De sony zal waarschijnlijk sneller scherpstellen door de hsm motor. die heeft de sigma niet. Volgens eerder genoemde site is de sigma overigens wel een echte topper.
              Keus komt waarschijnlijk neer op sneller scherpstellen en lichter, of zwaardere en de mogelijkheid om de 1.4 converter te gebruiken.
              Zeer goede info . Op ne kilo meer of nog meer kijk ik nie Ben voorlopig toch geneigd om voor de Sigma te kiezen
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

              Comment


              • #8
                Re: Kiezen voor Sigma of Sony

                Zijn beide toplenzen, de sigma heeft het voordeel van F4 over gans de lijn.
                De sony heeft het grote voordeel van heel subliem kleur en contrast weer te geven, en is heel scherp zelfs op 300mm. Het bokeh is ook heel opvallend, beter gezegd beelden gemaakt met deze lens kun je er haast zo uithalen.
                Raad je aan eens te kijken naar de 300mm voorbeelden op photozone gemaakt met deze lens in combi met de a700. Dan eens vergelijken met beelden van eender welke zoom op 300mm met eender welk toestel (boven 10mp - APS-C).
                Aan de hand van het verschil zul je wel weten wat te kopen, je moet uiteraard het totaal beeld bekijken, contrast, kleur, bokeh en scherpte van de lens.

                Comment


                • #9
                  Re: Kiezen voor Sigma of Sony

                  Aangezien je zegt dat het erom gaat buiten beestjes te gaan vastleggen en gewicht toch niet zo van belang is, zou ik in die prijsklasse eerder tussen deze twee kiezen :

                  100-300/4 + 1.4TC
                  50-500

                  Mijn persoonlijk voorkeur gaat naar de laatste, gewoon vanwege de ongelooflijke flexibiliteit in combinatie met een goede beeldkwaliteit. Ik heb deze bv. ook altijd mee op reis. Voeg er een breedhoek zoals 17-35 of 16-80en een 50/1.7 bij, en je zal al niet te veel meer missen...
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment

                  Working...
                  X