Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenko of Canon - Extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kenko of Canon - Extender

    Ik ben op zoek naar een extender 2x.
    Ik twijfel tussen Kenko en Canon
    Graag jullie advies !

    Groeten
    Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

  • #2
    Re: Kenko of Canon - Extender

    Ik denk dat je beter af bent met een Kenko (Tamron) dan een Canon, want de Canon heeft een vooruitstekend stuk waardoor er meerdere lenzen zijn waar die niet op past. Ik heb de Canon vorig jaar op Corné's lenzendag getest, en er zijn zelfs Canon lenzen waar die niet op past (bijvoorbeeld Canon's 100mm Macro).

    Een tweede "probleem" met de Canon, is dat die aan de Cam doorgeeft dat er een extender voor zit. Dat maakt dat je Cam die 2 stops verlies ook werkelijk gaat meerekenen (met een 2x ext. verlies je 2 stops, met de 1.4 verlies je er maar 1), zodat AF in veel gevallen niet meer werkt.

    Er zijn al veel threads hier geweest over de maximale opening van de lens. Als een Canon toestel ziet dat de maximale opening > 5.6, dan schakelt de Cam de AF uit. Men zo'n 2x extender van Canon gaat die de maximale opening, vermeerderd met 2 stops, ook werkelijk doorgeven aan de Cam, en verlies je dus AF wanneer je lens 4 als maximale opening heeft (4 + 2 stops=8) . De Kenko geeft die 2 stops niet door, en je Cam zal de AF dan wel proberen te gebruiken (of het de Cam werkelijk lukt om te focussen, dat is een andere zaak). Er bestaat wel een lapmiddel bij de Canon extender door 3 contacten af te plakken.
    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

    Comment


    • #3
      Re: Kenko of Canon - Extender

      Wanneer je DPReview etc erop naslaat hoor je veel positieve verhalen over de Kenko converters. Je moet dan wel de 300 Pro hebben, niet de goedkopere (die qua scherpte veel minder is).

      Let wel, dit is niet uit eigen ervaring, ik heb alleen voor mezelf gezocht naar ervaringen mbt de kwaliteit van Kenko/Tamron/Soligor converters en heb een positieve indruk van de Kenko Pro's gekregen, vandaar

      Daarbij is de Canon wel schandalig veel duurder dan een Kenko (weet niet of dat een rol speelt?)
      Last edited by pascal s; 31 januari 2005, 22:31.
      Nikon D70 / CP880

      Comment


      • #4
        Re: Kenko of Canon - Extender

        Op welke lens denk je die 2x te gebruiken? Ik vrees dat een 2x converter slechts aanvaardbare resultaten geeft op een prime.

        Zelf heb ik een Canon 1.4x, een Canon 2x vII, een Tamron 2x (die met 7 elementen) en een Sigma EX 1.4x. De Tamron scoort zeer goed op mijn Sigma 180mm macro maar klikt zelfs niet eens vast op mijn Canon 400 f/4 DO lens. Speciaal voor deze laatste heb ik de Canon 2x gekocht.

        Comment


        • #5
          Re: Kenko of Canon - Extender

          Hier nog een leuke test van 1,4x / 2,0x converters en het effect op verschillende diafragma's:


          De Tamron/Kenko 1,4x en 2,0x Pro-converter getest op verschillende lensen:
          Last edited by pascal s; 31 januari 2005, 23:15.
          Nikon D70 / CP880

          Comment


          • #6
            Re: Kenko of Canon - Extender

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            Op welke lens denk je die 2x te gebruiken? Ik vrees dat een 2x converter slechts aanvaardbare resultaten geeft op een prime.

            Zelf heb ik een Canon 1.4x, een Canon 2x vII, een Tamron 2x (die met 7 elementen) en een Sigma EX 1.4x. De Tamron scoort zeer goed op mijn Sigma 180mm macro maar klikt zelfs niet eens vast op mijn Canon 400 f/4 DO lens. Speciaal voor deze laatste heb ik de Canon 2x gekocht.
            Zie handtekening

            Yvan
            Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

            Comment


            • #7
              Re: Kenko of Canon - Extender

              Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
              Zie handtekening

              Yvan
              Ik zou geen 2x converter gebruiken op een 70-200 f/4 zoom. Ik heb de 70-200 2.8L IS en een Canon 1.4x converter geeft nog aanvaarbare resultaten, een 2x echt niet.

              Comment


              • #8
                Re: Kenko of Canon - Extender

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                Ik zou geen 2x converter gebruiken op een 70-200 f/4 zoom. Ik heb de 70-200 2.8L IS en een Canon 1.4x converter geeft nog aanvaarbare resultaten, een 2x echt niet.
                Die 70-200 f4 wordt een f8 lens met 2x convertor. Niet erg bruikbaar meer Tevens verlies je erg veel scherpte naar mijn ervaring. Alléén voor noodgevallen bruikbaar. Met 1.4x schijnt wel goed te werken.
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #9
                  Re: Kenko of Canon - Extender

                  tja, dan zou ik mij beter een tele 500mm aanschaffen !
                  Yvan
                  Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                  Comment

                  Working...
                  X