Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

@ Ishpuini (of iemand anders met een Tamron 90mm macro + Tamron AF1.4x teleconverter)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • @ Ishpuini (of iemand anders met een Tamron 90mm macro + Tamron AF1.4x teleconverter)

    In een ander draadje gaf je aan in het bezit te zijn van een Tamron 90mm macro lens die je gebruikt in combinatie met een Tamron 1.4x teleconverter. Zou je voor mij misschien een paar voorbeeld foto’s willen posten met het gebruik en zonder het gebruik van de teleconverter? Ik wil graag weten hoe groot het kwaliteitverlies eigenlijk is en hoeveel meer ik zou kunnen vergroten. (en of dit voor mij dan voldoende is)

    Ik ben namelijk zelf ook in het bezit van zo’n Tamron lens en twijfel of ik er een Tamron 1.4x teleconverter bij ga kopen. (of misschien toch een 2x teleconverter?). Ik zou wel naar een winkel in de buurt willen gaan om zelf te testen maar er is geen enkele winkel bij mij in de buurt die de converter op voorrraad heeft (en al zeker niet met Pentax vatting )

    Werkt de Sigma Ex 2x converter trouwens ook goed samen met de Tamron 90mm?

    Bij voorbaat bedankt voor de hulp.
    www.indetailfotografie.nl

  • #2
    Re: @ Ishpuini (of iemand anders met een Tamron 90mm macro + Tamron AF1.4x teleconver

    Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
    In een ander draadje gaf je aan in het bezit te zijn van een Tamron 90mm macro lens die je gebruikt in combinatie met een Tamron 1.4x teleconverter. Zou je voor mij misschien een paar voorbeeld foto’s willen posten met het gebruik en zonder het gebruik van de teleconverter? Ik wil graag weten hoe groot het kwaliteitverlies eigenlijk is en hoeveel meer ik zou kunnen vergroten. (en of dit voor mij dan voldoende is)
    Hmm, dat wordt ff zoeken. De TC zit er immers meestal op, en vermits dit niet in de EXIF wordt getoond, kan ik niet achterhalen dewelke met en dewelke zonder is...
    Deze zijn m.i. wel met:



    Ingeflitst met de AF540FGZ overigens.
    Ik zal zien of ik dit WE tijd heb om een duidelijke vgl te maken. 't Zal nipt worden, maar ik probeer...

    Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
    Ik ben namelijk zelf ook in het bezit van zo’n Tamron lens en twijfel of ik er een Tamron 1.4x teleconverter bij ga kopen. (of misschien toch een 2x teleconverter?). Ik zou wel naar een winkel in de buurt willen gaan om zelf te testen maar er is geen enkele winkel bij mij in de buurt die de converter op voorrraad heeft (en al zeker niet met Pentax vatting )
    Oef, ik kocht de mijne ruim 5 jaar geleden, dus ik weet niet of hij nog makkelijk te vinden is. Ik zag 'm wel recent op een tweedehandsbeurs in Alpheusdal (Berchem, Antwerpen) liggen, weet niet meer voor hoeveel...

    Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
    Werkt de Sigma Ex 2x converter trouwens ook goed samen met de Tamron 90mm?
    Daar kan ik met zekerheid op antwoorden, die gaan niet in elkaar passen. Probeerde het zelf al...

    Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
    Bij voorbaat bedankt voor de hulp.
    De nada,

    hth, Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment

    Working...
    X