Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IS-Systeem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IS-Systeem

    Ik ben nog niet zo lang bezig met digitale fotografie en onlangs heb ik mij een lens met IS-systeem gekocht.
    Mijn vraag nu: met IS aan mag men niet fotograferen op statief, waarom?
    En als men toch doet kan het misschien slecht zijn voor de lens?
    Het kunnen misschien onnozele vragen zijn maar ik ben dan maar een beginner.
    Graag jullie reacties.
    Thanks

  • #2
    Re: IS-Systeem

    Geldt ook voor mij, ik heb een Nikkor met VR (vibration Reduction)
    Ik las ook zoiets ooit, maar weet ook niet waarom dit nadelig kan zijn.Ik sluit me aan bij de nieuwsgierigen naar een antwoord

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #3
      Re: IS-Systeem

      Je kan met IS wel op statief fotograferen, maar het is afhankelijk van welke generatie IS (dus niet met alle lenzen!)... Doe even een search, dit is al eens aan bod gekomen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: IS-Systeem

        Is niet slecht naar ik heb begrepen, maar het werkt juist tegengesteld aan wat je wilt bereiken

        De nieuwere versies kunnen wel met statief overweg zoals CooMa al aanhaalde.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: IS-Systeem

          Je mag wél in die zin dat er niets kapot kan gaan. Bij de eerste generatie IS heb je echter het risico dat er zich een feedback loop manifesteert waardoor de beelden juist onscherp kunnen worden ipv scherp. Maar nogmaals, je IS kan er NIET door kapot gaan.

          Comment


          • #6
            Re: IS-Systeem

            Oorspronkelijk geplaatst door mseg
            Ik ben nog niet zo lang bezig met digitale fotografie en onlangs heb ik mij een lens met IS-systeem gekocht.
            Mijn vraag nu: met IS aan mag men niet fotograferen op statief, waarom?
            En als men toch doet kan het misschien slecht zijn voor de lens?
            Het kunnen misschien onnozele vragen zijn maar ik ben dan maar een beginner.
            Graag jullie reacties.
            Thanks
            Er is geen tegenaanwijzing voor fysieke beschadiging. Wat er wél gebeurt, is dat de IS een klein beetje stroom blijft verbruiken, waardoor je batterij wat sneller leegraakt. En als je statief niet al te stevig is, kan IS er zelfs nog voor zorgen dat je beelden toch scherp blijven als je op de ontspanknop drukt.
            Fullator
            Fotostudio Candela Zone
            website: http://www.chronax.be
            website: http://www.marquisemodels.eu

            Comment


            • #7
              Re: IS-Systeem

              Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
              Er is geen tegenaanwijzing voor fysieke beschadiging. Wat er wél gebeurt, is dat de IS een klein beetje stroom blijft verbruiken, waardoor je batterij wat sneller leegraakt. En als je statief niet al te stevig is, kan IS er zelfs nog voor zorgen dat je beelden toch scherp blijven als je op de ontspanknop drukt.
              Met sommige lenzen ...
              Er zijn lenzen waarbij IS niet mag aan staan op een statief of je maakt de foto slechter dan zonder IS.
              De recentste IS heeft daar geen last van en dedecteert bij wijze van spreken een statief doordat de lens niet beweegt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment

              Working...
              X