Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Irix 15mm F/2.4 Blackstone Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Irix 15mm F/2.4 Blackstone Nikon

    Wie heeft ervaring met dit lenske?
    Is het zijn geld waard? Ik weet dat er ook een firefly versie is.zelfde optiek maar plastic body.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

  • #2
    Re: Irix 15mm F/2.4 Blackstone Nikon

    Hier bestaan al enkele topics over deze lens. Ik heb de Firefly versie voor Canon en ik ben er uiterst tevreden over. Beeldkwaliteit is super met een hele mooie scherpte. Handig is de klik die je voelt wanneer je scherpstelt op de hyperfocale afstand. Nadeel is misschien wel de grote diameter (95mm) voor gebruik van eventuele filters hierop.

    Groetjes, Marchristan.

    Comment


    • #3
      Re: Irix 15mm F/2.4 Blackstone Nikon

      Blijkbaar zijt gij toch de enige met practische ervaring.
      Voelt Firefly degelijk aan, want ze wordt beschreven als de plastic versie van de Blackstone ?
      Toevallig niet samen gebruikt met Lee 100mm filters ?
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Irix 15mm F/2.4 Blackstone Nikon

        Wel voor mij voelt die wel degelijk aan. De scherpstelring zoomt ook 'lekker' soepel. De Blackstone zal misschien wel robuuster zijn maar ik verzorg mijn materiaal altijd met de meeste zorg dus vond ik dat die meerprijs niet waard. Als je veel in het donker fotografeert, zou de Blackstone beter zichtbaar zijn met de fluorescerende markeringen. Het plastiek van de Firefly is wel handig als het koud is en voelt het nog aangenaam aan. Ik heb deze nog niet met filters gebruikt vanwege de grote diameter. Ik heb van Haida het 100mm systeem en heb nog niet opgezocht of hiervoor een oplossing is. Ik gebruik dat systeem vooral met mijn 24-70. Ik heb op dit forum enige tijd geleden een foto gepost van Averbode die met deze Firefly genomen is. Het is echt wel een geweldige lens waarbij ik wel even moest wennen aan de enorme beeldhoek en de bijhorende 'vervorming' wanneer je je toestel wat kantelt. Misschien eens in de winkel de beide versies uittesten zodat je voor jezelf kan bepalen welke het beste aanvoelt. Veel succes alvast!

        Groetjes, Marchristan.

        Comment

        Working...
        X