Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp voor Lenzen Canon 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp voor Lenzen Canon 70D

    Beste forum leden,

    Na lang beraad heb ik beslist en Canon 70D aan te schaffen,
    Maar omdat het een veel beter toestel is dan wat ik nu heb ben ik van plan mijn lenzen set ook mee aan te passen, graag had ik daar wat hulp bij.
    Ik zou graag de kit kopen met de 18-135 IS STM lens, maar ben beginnen twijfelen, de sigma zoom die ik heb is van zo een lage kwaliteit dat ik ook een nieuwe zoom zou willen.
    Maar dan ben ik mijn macro functie kwijt.
    Wat raden jullie mij aan,
    alleen de body kopen en dan 3 aparte lenzen met goede kwaliteit of toch de 18-135 nemen met een goede Zoom+ macro,

    Wat ik meestal fotografeer is sport ( wielrennen, mijn zoon koerst) macro van bloemen en insecten, en reisfoto's.

    ik ben zeker niet professioneel bezig daar mee de twijfel waarschijnlijk.

    alvast bedankt voor de antwoorden
    Canon 70D + 18-135 IS STM + Sigma 10-20 1:4-5,6 DC SM + Flitser Sigma EF-610 DG ST + Sigma Macro AF 105 F/2.8 + Canon 70-300 1:4-5:6 IS USM

  • #2
    Re: Hulp voor Lenzen Canon 70D

    Tja, dan heb je alles nodig van groothoek (bijna ultra wide op een croptoestel) tot een snelle tele...
    Groothoek en standaard valt misschien nog wel te combineren in 1 objectief. Daarbij een macro en een goeie tele(zoom).
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Hulp voor Lenzen Canon 70D

      Reis/landschappen: 18-135mm
      Sport: 70-200mm
      Macro/portret: 100mm
      (Eventueel nog een UWA voor landschappen)
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp voor Lenzen Canon 70D

        Ik heb enkele lenzen waar ik mijn oog heb op laten vallen, welke neem ik het best.

        Ik zal waarschijnlijk de Kit lens 18-135 nemen
        als macro keuze tussen
        canon fes 100 2,8L Is USM
        Sigma 105 2,8fx DG OS HSM

        als zoom heb ik een bredere keuze
        in een normale prijs klasse ( consumenten klasse ) dacht ik aan
        canon EF 70-300 4-5,6 IS USM
        sigma 135-400 f 4,5 5,6 DG apo
        sigma 120-400 4,5 5,6 DG apo os hsm

        en naargelang in budget kan vrijmaken zou ik naar de pro lezen gaan en dan is de keuze tussen
        Canon 70-300 4-5,6 L IS USM
        Canon 100-400 4,5-5,6 L IS USM
        of heb je nog andere lenzen in de zelfde prijs klasse die beter zijn?


        kunnen mensen met ervaring met deze lenzen hun bevindingen geven aub?

        gr carl
        Canon 70D + 18-135 IS STM + Sigma 10-20 1:4-5,6 DC SM + Flitser Sigma EF-610 DG ST + Sigma Macro AF 105 F/2.8 + Canon 70-300 1:4-5:6 IS USM

        Comment


        • #5
          Re: Hulp voor Lenzen Canon 70D

          De kitlens is zeker een goede lens, heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding. Wil je nog wat hoger in het segment dan zou je nog kunnen kijken naar de Canon 15-85mm.

          Vwb de macro lens moet je je ook even afvragen of je IS nodig hebt (is uiteraard wel makkelijk bij macro), anders zou je kunnen overwegen de niet L variant van Canon te nemen, deze is een stuk goedkoper en kwa image quality schijnt hij vrijwel gelijk te presteren.

          Vwb zoomlenzen, de Canon 70-300mm is een zeer betaalbare lens met een goede kwaliteit tot 200-250mm, daarna wordt hij een stuk softer. Weet je zeker dat je binnen niet al te lange tijd gaat overstappen naar een L lens dan zou ik je adviseren om de Canon 55-250mm te nemen, goedkoop maar wel IS en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Je ziet ze ook regelmatig tweedehands voorbij komen.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp voor Lenzen Canon 70D

            Beslissing is gevallen. Heb de kit lens 18-135 genomen en ineens de macro van sigma 105 f2.8. Bij gekocht
            Volgende week neem ik dan de canon 70-300 is, deze hadden ze niet meer op voorraad.
            Canon 70D + 18-135 IS STM + Sigma 10-20 1:4-5,6 DC SM + Flitser Sigma EF-610 DG ST + Sigma Macro AF 105 F/2.8 + Canon 70-300 1:4-5:6 IS USM

            Comment


            • #7
              Re: Hulp voor Lenzen Canon 70D

              Zeker een goede keuze, veel plezier ermee!

              Comment


              • #8
                Re: Hulp voor Lenzen Canon 70D

                de L uitvoering of de "normale" ?, indien de L kun je jezlef geen betere lens kado doen, vind dit persoonlijk de meest ondergewaardeerde lens op dit moment van Canon, je ziet hem haast zelden voorbij komen hier, maar diegene die hem hebben spreken allemaal vol lof over deze lens, me included, heb een aantal L lenzen gehad, waaronder de 70-200 zowel de F4 als de F2.8 uitvoering, de 100-400 en dan nu de 70-300L, waanzinnig goede lens, erg compact dus erg geschikt voor reisjes en dagjes uit, erg goede IS, en scherp van 70 tot 300 mm vol open !!
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment

                Working...
                X