Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd sigma 105mm macro of canon 100mm macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd sigma 105mm macro of canon 100mm macro

    Weet er iemand wat er beter is een sigma 105 mm macro of een canon100 mm macro

    Op een 400D alvast bedankt voor de raad

    mvg noellie
    Last edited by Duindistel; 13 maart 2009, 17:55.

  • #2
    Re: Hulp gevraagd sigma 105mm macro of canon 100mm macro

    Ik heb geen ervaring met de Sigma maar ik ben wel zeer tevreden over mijn Canon 100mm macro. Bij mijn vorige systeem (Pentax) maakte ik gebruik van de Tamron 90mm macrolens. Optisch net zo goed als de Canon hoor, maar vooral de AF van de Canon is écht véél beter. Ook de bouwkwaliteit van de Canon is toch net even beter. (nu moet ik zeggen dat ik over het algemeen de Sigma EX lenzen qua bouwkwaliteit meestal toch beter vind dan de Tamrons)

    Als ik jou was zou ik niet twijfelen. Als ik een Sigma macrolens zou kopen zou het de 150mm zijn. Maar rond de 100mm zou ik zeker voor de Canon gaan
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd sigma 105mm macro of canon 100mm macro

      Wat mij aldikwijls opgevallen is, is dat de eigenaars van een Sigma 150 dit objectief nooit meer van de hand willen doen. Dus veronderstel ik dat dit zowat het beste objectief moet zijn in macrofotografie.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd sigma 105mm macro of canon 100mm macro

        Als je voor 100 of 105mm gaat zou ik ook voor de Canon 105mm kiezen.
        De keuze tussen 105 en 150 hangt er van af wat je wil fotograferen.