Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede breedhoek voor Sony A7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede breedhoek voor Sony A7

    Hallo,

    Iemand tips voor een goede breedhoeklens voor een Sony A7?

    Raak er niet echt uit wijs. Liefst geen lenzen voor crop-sensors? Anders is er te veel verlies zeker?

    Alvast bedankt
    J.

  • #2
    Re: Goede breedhoek voor Sony A7

    Oorspronkelijk geplaatst door JaCop Bekijk bericht
    Hallo,

    Iemand tips voor een goede breedhoeklens voor een Sony A7?

    Raak er niet echt uit wijs. Liefst geen lenzen voor crop-sensors? Anders is er te veel verlies zeker?

    Alvast bedankt
    J.

    Ikzelf ben heel tevreden van de Sony FE 16-34/F4

    Join landscape, travel and humanitarian photographer Colby Brown as he reviews the new Sony 16-35 f/4 FE (SEL1635Z) wide angle lens in Hawaii.

    Comment


    • #3
      Re: Goede breedhoek voor Sony A7

      Of de Sony FE 28mm f2 met eventueel bijpassende converter voor 21mm of 14mm. Een stuk goedkoper en ook een zeer goede lens

      Comment


      • #4
        Re: Goede breedhoek voor Sony A7

        Voigtlander heeft ook een paar super breedhoek primes aangekondigd voor deze lente.

        Comment


        • #5
          Re: Goede breedhoek voor Sony A7

          Samyang - wel manueel maar die hebben heel wat beschikbaar ook voor FE-mount. Voightlander en Zeiss hebben ook nog heel wat iets duurder spul specifiek voor FE-mount - wat ook nog wat steviger zal zijn - mechanisch en wellicht ook optisch gesproken.
          Er is zelfs een 15mm shift-lens van chinese makelij... voor wie echt wil - geen idee of dat ding echt goed is.

          Comment


          • #6
            Re: Goede breedhoek voor Sony A7

            Ok, bedankt. Hier ga ik eens mee verder gaan. De Sony ziet er wel goed uit, maar wrs ook zeer duur.

            Bij de Voightlanders vind ik het diafragma spijtig. 4,5 is echt wel te weinig vind ik.

            Is er kwaliteitsverlies bij het gebruik van een converter? Want ik ga ervan uit dat de functionaliteit niet hetzelfde zal zijn als anders.

            Comment


            • #7
              Re: Goede breedhoek voor Sony A7

              Oorspronkelijk geplaatst door JaCop Bekijk bericht
              Ok, bedankt. Hier ga ik eens mee verder gaan. De Sony ziet er wel goed uit, maar wrs ook zeer duur.

              Bij de Voightlanders vind ik het diafragma spijtig. 4,5 is echt wel te weinig vind ik.

              Is er kwaliteitsverlies bij het gebruik van een converter? Want ik ga ervan uit dat de functionaliteit niet hetzelfde zal zijn als anders.
              F 4,5 is niet zo weinig hoor voor super breedhoek, zou ik het niet voor laten.

              Daar is strikt gezien geen kwaliteitsverlies met adapter, daar zijn wel goedkope adapters op de markt die het niet mogelijk maken om op oneindig te focussen. (hier kun je meer info vinden http://briansmith.com/sony-a7-a7r-lens-mount-adapters/ ) Leica, Zeiss en andere breedhoek lenzen in M-mount (lenzen voor rangefinder van Leica) presteren niet allemaal goed op E-mount.

              Je gaat wel verlies hebben wat AF en AF-functionaliteit betreft met de A7 (niet of minder met a7ii) bij gebruik van adapter.
              De Sony LA-EA4 adapter, enkel geschikt voor a-mount lenzen, biedt wel snelle AF op a7 maar met minderfocuspunten (AF ingebouwd in adapter) en deze adapter maakt ook AF mogelijk met de oudere lenzen zonder ingebouwde AF motor.

              De Sony LA-EA3 adapter is, in tegenstelling tot de a7ii, enkel geschikt voor MF op de A7.

              Dan heb je een resem andere adapters voor praktisch alle bestaande lenzen, er zijn er zeer goede voor canon en Sigma heeft ook een zeer aantrekkelijke adapter ontworpen, is wel al voorgesteld maar nog niet op de markt.
              Mogelijk dat je wel alle AF functionaliteit en snelheid behoud met de Sigma adapter op de a7 weet ik niet precies. Ondersteunt een aantal sigma lenzen in sigma en canon-mount.
              Last edited by puerte; 1 april 2016, 12:10.

              Comment


              • #8
                Re: Goede breedhoek voor Sony A7

                Ik heb zelf een sony 28 + convertor gehad, maar heb dit verkocht omdat ik er niet tevreden van was.
                Daarna heb ik een Samyang/Rokinon 14mm gekocht en ik ben daar zeer tevreden van... Het is wel manueel, maar met zo'n brede hoek is dat niet zo erg van belang.
                "Time isn't money... Time is precious"

                Comment


                • #9
                  Re: Goede breedhoek voor Sony A7

                  De Minolta en Sony 28mm f2.8 zijn inderdaad geen topglas, niet slecht, maar de beste omschrijving is wellicht het woord matig - eigenlijk begrijpt een mens niet dat men voor de 28mm en de 20mm voor de a-mount nog geen nieuw glas heeft uitgebracht dat meer mee is met de tijd. Nu Zeiss, Voightlander, Sigma, Tamron en Tokina en nog veel andere(n) doen er hun voordeel mee. Met een breedhoek is manueel fotograferen doenbaar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede breedhoek voor Sony A7

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ruben606 Bekijk bericht
                    Ik heb zelf een sony 28 + convertor gehad, maar heb dit verkocht omdat ik er niet tevreden van was.
                    Daarna heb ik een Samyang/Rokinon 14mm gekocht en ik ben daar zeer tevreden van... Het is wel manueel, maar met zo'n brede hoek is dat niet zo erg van belang.
                    Hebben we het dan over de FE 28mm f/2? Wat was er niet goed aan?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede breedhoek voor Sony A7

                      De oude minolta 28mm f2.8 - bestaat ook in Sony-versie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede breedhoek voor Sony A7

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                        Hebben we het dan over de FE 28mm f/2? Wat was er niet goed aan?
                        nee gaat over de a-mount lens

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goede breedhoek voor Sony A7

                          Ah ok

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goede breedhoek voor Sony A7

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ruben606 Bekijk bericht
                            Ik heb zelf een sony 28 + convertor gehad, maar heb dit verkocht omdat ik er niet tevreden van was.
                            Daarna heb ik een Samyang/Rokinon 14mm gekocht en ik ben daar zeer tevreden van... Het is wel manueel, maar met zo'n brede hoek is dat niet zo erg van belang.
                            Ik zie dat deze met een E-mount genoteerd staat op de website, dit is toch voor crop-camera's nee?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goede breedhoek voor Sony A7

                              Zijn er eventueel alternatieven met auto-focus?

                              Comment

                              Working...
                              X