Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geschikte lens voor doop gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geschikte lens voor doop gezocht

    Binnenkort moet ik voor het eerst foto's gaan nemen op een doopfeest. Ik ben al enkele weken op zoek naar een nieuwe lens en ben tot de conclusie gekomen om een lens te kopen die geschikt is voor doopsels, communie's, enz....
    Welke lenzen zijn het heb best geschikt voor? Welke lenzen gebruiken jullie zoal? Ik twijfel momenteel tussen
    *Canon 17-85/4-5,6 EF-S IS USM
    *Canon 28-135/3,5-5,6 EF IS USM
    *Tamron 28-75/2,8 AF SP XR DI LD ASP IF Macro
    *Sigma 18-125/3,8-5,6 AF DC OS HSM.

    Het zijn er een heel beetje Zit hier een geschikte lens bij? Of zijn er nog betere lenzen in dezelfde prijsklasse?
    Last edited by Goody; 19 april 2008, 22:05.
    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

  • #2
    Re: geschikte lens voor doop gezocht

    Alhoewel ik die lens helemaal niet ken zou ik de EF 35mm F 2.0 nemen.
    Op een crop camera is dat 56mm en lichtsterk. Dit is een oudere lens maar levert uitstekende prestaties als ik de reviews lees. Vooral op een doop zou ik geen zoomlens gebruiken. Hier ga je het merendeel van redelijk dichtbij trekken. Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon de kitlens gebruiken.
    Mocht je meer uitgeven voor een lens dan de 17-40

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: geschikte lens voor doop gezocht

      De 50mm II die je hebt zal wel geschikt zijn, tenzij je er heel dicht op moet gaan staan, in dat geval zou je inderdaad kunnen overwegen van iemand een 2.0 35 te lenen of een 24L of 35L lens.
      Natuurlijk geeft een 17-85 met IS je een prima standaard zoom bereik, maar je zult wellicht moeten flitser en of de ruimte daar geschikt voor is kun je van te voren navragen. In zulke situaties moet je minimaal bouncen voor een resultaat dat zacht genoeg is. Een assistent met een reflectiescherm kan ook wonderen doen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: geschikte lens voor doop gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        De 50mm II die je hebt zal wel geschikt zijn, tenzij je er heel dicht op moet gaan staan, in dat geval zou je inderdaad kunnen overwegen van iemand een 2.0 35 te lenen of een 24L of 35L lens.
        Natuurlijk geeft een 17-85 met IS je een prima standaard zoom bereik, maar je zult wellicht moeten flitser en of de ruimte daar geschikt voor is kun je van te voren navragen. In zulke situaties moet je minimaal bouncen voor een resultaat dat zacht genoeg is. Een assistent met een reflectiescherm kan ook wonderen doen.
        assistenten heb ik nog niet in dienst
        Maar ga wel eens naar het kerkje waar alles te doen zal zijn om mijn toestel te testen voor de juiste instellingen. En kijken of mijn 50mm lens kan dienen.
        Maar ik zoek niet alleen een lens voor een doopsel maar in de toekomst zou ik ook meerdere feestelijkheden gaan doen. ik denk dan aan communie's, babyborrels enz.
        Huwelijken vind ik nog wat te vroeg om mee te beginnen. Eerst wat extra ervaring opdoen.
        Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: geschikte lens voor doop gezocht

          Als ik een doopfeest zou doen gebruik ik de 24-105 IS lens, als het een mooie zonnige dag is, dan is er in de kerk ook genoeg licht, anders zou je een 2.8 lens kunnen nemen, 17-55 IS of de 24-70 lens, maar die zijn allebei nogal duur natuurlijk, in jouw geval is de 28-135 IS misschien geen slecht idee.

          De 17-85 IS heb ik vroeger ook gehad, prima lens, maar niet zo lichtsterk, je zal hoge iso's moeten gebruiken binnen, flitsen zou ik niet rechtstreeks doen, maar altijd bouncen, geeft een veel mooier beeld.

          Ik heb gemerkt dat een 17-40 of 17-55 net iets te weinig bereik heeft op feestjes en doopsels, je staat er niet altijd met je neus op hé, ik gebruik vooral de 17-55 IS 2.8 op een 40D, maar voor een doop of huwelijk zou ik toch ook op mijn 24-105 rekenen, en zelfs een 70-200 op een 2e body, de 17-55 zou ik alleen voor een groepsfoto gebruiken als er niet genoeg plaats is om de 24-105 te gebruiken.

          Iedereen zal je lichtsterk aanbevelen, en gelijk hebben ze, maar let op dat je op f1.8 of f2.0 een heel korte scherpte-diepte hebt, je zal dus snel naar f4 moeten gaan, en dan is je lichtsterk glas niet nodig ...

          In jou geval zou ik dus de 17-85 IS of the 28-135 IS nemen, de eerste heeft een mooie groothoek en een redelijk bereik, terwijl de tweede een mooie all-round lens is maar een stuk groothoek mist, die je dan met je kitlens kan opvangen ... keuzes zijn altijd moeilijk, en duur in Canon land , maar ze hebben wel het beste glas

          Johan
          Disegno-S
          Specialized in Automotive photography ...

          Comment


          • #6
            Re: geschikte lens voor doop gezocht

            Veel gaat afhangen van het beschikbare licht in de kerk, ik heb pas de doop van de kleine van mijn zus gefotografeerd en begonnen met de 50mm 1.4 en dit leverde nog niet veel goede resultaten, ik ben verder gegaan met de 18-200 en flits en best mooie foto's gemaakt ... was echt wel een donkere kerk ...

            Bij weinig licht in de kerk denk ik dat je 18-55 met flits best mooie resultaten gaat geven, is er voldoende licht aanwezig denk ik dat je best af bent de Tamron 2.8
            Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

            Comment


            • #7
              Re: geschikte lens voor doop gezocht

              ik heb vroeger mijn 2 doopvieringen met een simpele sigma 18-50 3.5-5.6 gedaan...

              Comment


              • #8
                Re: geschikte lens voor doop gezocht

                Vroeger hadden wij een 28mm een 50mm en een 135mm en daar werd alles mee getrokken, wat voetenwerk kan geen kwaad hoor en is bovendien nog gezond ook.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: geschikte lens voor doop gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Vroeger hadden wij een 28mm een 50mm en een 135mm en daar werd alles mee getrokken, wat voetenwerk kan geen kwaad hoor en is bovendien nog gezond ook.
                  voetenwerk kan idd gaan kwaad maar omdat het mijn eerste echte "foto opdracht" is hou ik met liever wat op afstand.
                  Het is ook maar een zeer klein kerkje (+/- 20 personen), meer een kapel eigenlijk. Zou daarom niet enkel met een vast brandpunt willen fotograferen. Denk ook niet dat ik veel ruimte heb om achteruit te gaan als ik met een bv 50mm zou fotograferen.
                  Last edited by Goody; 21 april 2008, 20:05. Reden: info toegevoegd
                  Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

                  Comment


                  • #10
                    Re: geschikte lens voor doop gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door Goody Bekijk bericht
                    mijn eerste echte "foto opdracht" is hou ik met liever wat op afstand.
                    Ah dat komt me bekend voor, ik heb het ook niet echt op die dingen.
                    Ik trek graag ongedwongen mijn foto's, vroeger vroeg men langs alle kanten om foto's te trekken ook de fotowinkel waar ik alles binnen deed vroeg om voor hun te werken maar ik ben er nooit op in gegaan. Nu heeft de foto hoby zo een jaartje of tien stilgelegen en het is nu de draad weer terug op pakken en dan ook niet meer analoog dus daar moet ik ook wat aan wennen.
                    Ik heb voorlopig ook maar een lensje en probeer dat alvast uit..
                    Suc6 met de job zou ik zeggen, het lukt je wel en zeker digitaal kan je al wat meer foto's maken.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: geschikte lens voor doop gezocht

                      *Tamron 28-75/2,8 AF SP XR DI LD ASP IF Macro

                      Zonder twijfel een dijk van een lens voor zijn prijs. Effectief ook bruikbaar vanaf 1/2,8. Op 70 mm wel reduceren naar 4,0
                      Hele fijne reportagelens.
                      Houdt zijn waarde ook heel goed, dus perfecte opstap naar duurder glas als dat ooit zou komen.

                      De rest van de lenzen ken ik van horen zeggen, maar met de 28-75 heb ik hele mooie indoor reportages gemaakt.
                      Neem ook een 50 1,8 + externe flitser (evt omnibounce of ecover) mee en je kan perfect je ding doen

                      Comment


                      • #12
                        Re: geschikte lens voor doop gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Goody Bekijk bericht
                        v hou ik met liever wat op afstand.
                        Met die instelling zou ik dit niet gaan doen... de mensen willen goeie foto's, dus moet je ook doen wat je moet doen om die te maken. Met op afstand te blijven zal je niet al je mogelijkheden benutten, en zien de foto's er allemaal hetzelfde uit wegens allemaal van op afstand genomen. Ze hebben je gevraagd, dus weten ze ook dat je er rondloopt en dat je foto's gaat maken. Ik zou dus wel ook foto's met een wat bredere hoek en dichterbij nemen, zonder natuurlijk midden tussen de familie te gaan staan. Maar meneer pastoor zal 't niet erg vinden als je naast hem staat, en bovendien heb je dan mooi het gezichtje van de baby voor je lens.
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment

                        Working...
                        X