Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm xf 16-55 f2.8 lens review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm xf 16-55 f2.8 lens review

    Nu dat Fujifilm de nieuwe 16-55 lens aangekondigd heeft, is ook mijn lens review online:



    Graag hoor ik jullie commentaar hier of via mijn site.

    Groeten vanuit Dubai,
    BJORN

  • #2
    Re: Fujifilm xf 16-55 f2.8 lens review

    Zoals je al zegt: de 18-55 heeft het voordeel van de OIS en is veel compacter. Voor mij is de 2mm extra aan de korte kant geen meerwaarde aangezien ik daarvoor de 10-24 heb.
    Als de 16-55 wel OIS had, zou ik de XT1 kit met de 18-135 gekocht hebben, want een standaardzoom met constante f/2.8 en OIS had mij wel aangesproken. Nu is het voor mij wachten op de 140-400

    Heb je toevallig al vergeleken tussen 16-55 en 10-24 in het overlappende gedeelte? Ik heb de indruk dat ze mekaar waard zijn...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm xf 16-55 f2.8 lens review

      Pieter G,

      neen nog niet vergeleken met de 10-24...
      Vertrek nu naar Singapore; vrijdag als ik terug ben probeer ik een vergelijk-shoot te doen.

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm xf 16-55 f2.8 lens review

        Ik was geinteresseerd in deze lens want een constante f2.8 dat spreekt mij heel erg aan. En 16mm is wijd genoeg voor mij vandaar dat ik niet zo geinteresseerd was in de 10-24 en ik dacht dat ik deze lens uiteindelijk wel zou kopen. Maar nu denk ik het niet meer. Geen OIS vond ik al een teleurstelling waar eventueel mee te leven valt maar toch. Maar waarom hij dan ook zo groot moet zijn zelfs zonder OIS??? Die scherpte verklaring van Fuji hmmm klinkt maar als een excuus. En dan is het ook nog geen interne zoom ook niet.... teveel dingen waar ik eigenlijk van uitging dat deze lens wel ging hebben. Nu vind ik het een dure lens die wel heel goed zal zijn qua beeldkwaliteit maar op de andere vlakken teleurstelt. Nu ga ik eerder iets anders samenstellen denk ik. 35 f1.4 en 18 f2.0 en/of 10/24.

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm xf 16-55 f2.8 lens review

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Nu ga ik eerder iets anders samenstellen denk ik. 35 f1.4 en 18 f2.0 en/of 10/24.
          Jouw idee over de 16-55 is ongeveer hetzelfde als het mijne. Toen ik de X-T1 ging testen, wist ik meteen dat 18mm niet wijd genoeg was voor mij. Bovendien is 16mm is nog wat nipt, en is de 14mm nu eenmaal een prime. Met de eindejaarskorting was de 10-24 wel een optie, en ik verkies toch een zoom, dus heb ik die route gekozen.
          Als je zin hebt, mag je mijn 10-24 altijd eens komen uitproberen.

          De 35/1.4 is trouwens een schitterende lens, maar ik voel persoonlijk meer voor de 23 en de 56. Helaas, in vergelijking met de 35 is de ene een stuk duurder en de andere een heel pak duurder De beeldhoek van de 35 op APS-C is gewoon niet mijn ding. Maar ik wil er op termijn wel 1 lichtsterke prime bij.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment

          Working...
          X