Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

    Zou graag mijn EF 24 - 70 2,8 definitief willen vervangen door primes.
    Momenteel werk ik met beide body's zonder lens in de tas, en ben ik het absoluut gewoon, om constant lensjes op te draaien.

    De 85 mm 1,8 koop ik zeker, omdat ik veel portretten doe.
    Welke andere raden jullie aan, rekening houdende met een budget van een 1500 euro.

    Of ....ga ik sowieso aan kwaliteit moeten inboeten omdat ik mij niet direct mij de 4 "L" primes kan permitteren en beter blijf werken met de 24 - 70 ?

    groet,

    Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

    Een 50 1.4 + een 24 1.4 of misschien een 35 1.4.

    Plus dan die 85 1.8 natuurlijk.

    En ze natuurlijk allemaal occasie kopen. Nieuw heeft geen zin zolang je ze maar goed test bij het kopen. Ik koop zo goed als al mijn lenzen occasie. De kost dat ik er over al die jaren aan reparaties aan gehad heb is vele malen kleiner dan het bedrag dat ik uitgespaard heb bij het aankopen.

    Dat moet zeker in die 1500 euro passen denk ik...
    mijn website

    Comment


    • #3
      Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

      Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
      Een 50 1.4 + een 24 1.4 of misschien een 35 1.4.

      Plus dan die 85 1.8 natuurlijk.

      En ze natuurlijk allemaal occasie kopen. Nieuw heeft geen zin zolang je ze maar goed test bij het kopen. Ik koop zo goed als al mijn lenzen occasie. De kost dat ik er over al die jaren aan reparaties aan gehad heb is vele malen kleiner dan het bedrag dat ik uitgespaard heb bij het aankopen.

      Dat moet zeker in die 1500 euro passen denk ik...

      Mocht dit in mijn 1500 euro passen
      Maar ik vrees totaal niet, de 24 en 35 samen heb je niet voor 1800 euro 2de hands en dan heb ik noch de 50 1,4 noch de 85.....
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #4
        Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

        Diegene die mij die 3 canonlenzen aan 1500 euro kan aanbieden mag mij direkt bellen :-).

        Ik heb tot nu toe de 50 mm 1.4 en de 35 mm 1.4 (de 50 is budgetvriendelijk, de 35 niet :-) )
        Recent kocht ik ook de 20 mm 2.8 maar die is niet zo goed vol open vanaf f4 iets beter (minder vignet) en f8 weer goed qua scherpte, ook budgetvriendelijk.
        Website http://www.kristofpattyn.be

        a lotta canonstuff

        Comment


        • #5
          Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
          Mocht dit in mijn 1500 euro passen
          Maar ik vrees totaal niet, de 24 en 35 samen heb je niet voor 1800 euro 2de hands en dan heb ik noch de 50 1,4 noch de 85.....
          Ik zei dan ook 24 OF 35
          Ik ben niet volledig thuis in canon prijzen maar die moet je toch vinden voor 800-900 euro ? En die 50 en 85 moet je zeker voor rond de 500 vinden samen.
          mijn website

          Comment


          • #6
            Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

            Ik zou dat niet doen als ik van u was...

            tenzij je natuurlijk specifieke zaken doet waar je niet bij hoeft te zoomen

            van 24mm naar 70mm in 1 draai is echt wel handig imo.

            goedkope primes kopen is een optie maar denk eraan ze zullen wide open niet zo scherp zijn + de bouw kwaliteit zal ook stukken minder zijn dan de 24-70

            Comment


            • #7
              Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

              Persoonlijk zou ik je in ieder geval de 24L II en de 50mm f1.4 (Sigma?) adviseren. Toch zou ik als ik jou was de zoom niet wegdoen. Want hoe fijn het is ook is om met dergelijke vaste brandpunten te werken, in bepaalde gevallen werkt een zoomlens toch handiger. in mijn beleving vullen m'n zooms en m'n primes elkaar dan ook perfect aan
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

                sigma 85mm 1.4 869
                sigma 50mm 1.4 369
                sigma 24mm 1.8 405
                -----------------------------
                1533
                dat zit wel in de buurt van je bedrag , en ze zijn allemaal nog lichtsterker

                Comment


                • #9
                  Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  sigma 85mm 1.4 869
                  sigma 50mm 1.4 369
                  sigma 24mm 1.8 405
                  -----------------------------
                  1533
                  dat zit wel in de buurt van je bedrag , en ze zijn allemaal nog lichtsterker


                  mmm, nee bedankt, dan koop ik liever de 35 L en loop ik wat voor en achteruit.
                  Heb de sigma 10 - 20 en de 180 macro ooit gehad en dat waren top lenzen voor mij, maar de 24 - 70 omruilen, voor 3 sigma's, met alle respect, nee.

                  Denk dat ik de 35 L en de 85 1,8 ga kopen, nog effe nadenken..... en nog wat reacties afwachten.
                  Last edited by MDY; 14 juli 2010, 18:14.
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

                    Buiten canon heb je dan niet veel keuze meer denk ik

                    Comment


                    • #11
                      Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                      Buiten canon heb je dan niet veel keuze meer denk ik

                      Dat is juist. Zijn ook allemaal lenzen die al een tijdje meegaan, Canon zou toch wel eens wat lenzen (o.a. primes) mogen vernieuwen. Zeker nu er toch wel meer en meer FF gebruikers zijn met de komst van de MK2 en de 2de handskopers van de 5D.
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                        Ik zou dat niet doen als ik van u was...

                        tenzij je natuurlijk specifieke zaken doet waar je niet bij hoeft te zoomen

                        van 24mm naar 70mm in 1 draai is echt wel handig imo.

                        goedkope primes kopen is een optie maar denk eraan ze zullen wide open niet zo scherp zijn + de bouw kwaliteit zal ook stukken minder zijn dan de 24-70

                        Is dit ook zo voor de 85 mm 1,8 ? valt deze ook onder goedkope primes die wide-open niet voldoende presteren ?

                        Dit is wel belangrijk , aangezien dit een belangrijk bereik is voor mij en ik de L versie toch wel een beetje te duur vind. Het prime verhaal valt of staat een beetje bij de prestaties van de 85mm 1,8 tegen over de 24 - 70 omdat ik deze sowieso wil aankopen. Had hier toch al veel goeds over gehoord.
                        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                        Comment


                        • #13
                          Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

                          persoonlijk heb ik zowel de 1.8 als de 1.2 gehad..


                          1.8 is slechts 1 stop lichtsterker en mijn bevinding was 1 stop niet zoveel verschil maakt.. dus ik vond die lens overbodig.

                          verschil tussen den 1.8 en de 1.2 wide open is er zeker, maar voor meeste doeleinden niet relevant.

                          alles hangt af waarvoor je de lenzen wil gebruiken.

                          in the end is licht en compositie veel belangrijker dan de lens

                          Comment


                          • #14
                            Re: EF 24 - 70 2,8 vervangen door 3 primes.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                            persoonlijk heb ik zowel de 1.8 als de 1.2 gehad..


                            1.8 is slechts 1 stop lichtsterker en mijn bevinding was 1 stop niet zoveel verschil maakt.. dus ik vond die lens overbodig.

                            verschil tussen den 1.8 en de 1.2 wide open is er zeker, maar voor meeste doeleinden niet relevant.

                            alles hangt af waarvoor je de lenzen wil gebruiken.

                            in the end is licht en compositie veel belangrijker dan de lens
                            Absoluut, vandaar dat met zijn reputatie de 1,8 me niet zal teleurstellen hoop ik.
                            Mijn standpunt blijft ook dat een goede compostie perfect in beeld gebracht kan worden met bijna om het even wel een beetje degelijk gerief.
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment

                            Working...
                            X