Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

    Ik ga mijn 7D eindelijk aanschaffen en direct een nieuwe lens erbij. De 24-105L en 70-200 L met IS heb ik reeds.

    Ik twijfel tussen de 16-35 f2.8L II USM en de EF-S 17-55 f2.8.
    De Sigma 18-50 F2.8 had ik vroeger en heb ik verkocht.

    Of mss beter een goeie prime(s) ?

    Greetz R.

  • #2
    Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

    Weinig reactie.

    Ondertussen ben ik tot de vastelling gekomen dat de 16-35 f2.8L wss toch iets scherpere en gedetailleerde foto's zal geven.

    Comment


    • #3
      Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

      zo zo.... wat weer een geduld

      Je topic is precies 6x bekeken.... ik zou toch echt even langer wachten vóór je je conclusies trekt....

      Anyway, back on topic;

      De 17-55 f2.8 staat bekend als een optisch zeer goed objectief. Een bijkomend voordeel van de 17-55 is de IS. Bovendien is de 17-55 toch wel flink wat goedkoper. De 16-35 mk II is natuurlijk een L lens, met een betere bouw.

      De 16-35 heeft als voordeel dat 'ie iets breder is en dat het een EF lens is. Met andere woorden, mocht je eens overstappen naar een FF camera dan blijft de 16-35 bruikbaar. De 17-55 is een EF-S lens en daarmee dus uitsluitend geschikt voor cropcamera's...
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

        Als je ze alleen op een 1,6x crop-camera gaat gebruiken dan zou ik de EF-S 17-55 f2,8 IS aanraden. Dat is door het grotere zoombereik een handigere standaardlens.
        De beeldkwaliteit van die 17-55 is bijzonder goed, ik had er spijt van dat die niet bruikbaar was op een 1D MKIII (ik heb toen de 17-55 verkocht, en een 16-35 f2,8 II gekocht, maar die 16-35 kan ik vanaf vrijdag ook op mijn nieuwe 5D MKII gebruiken).

        Een 16-35 f2,8 II zal op een 7D niet beter presteren dan een EF-S 17-55 f2,8 IS (die heeft de beeldstabilisatie nog als extra voordeel).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          zo zo.... wat weer een geduld

          Je topic is precies 6x bekeken.... ik zou toch echt even langer wachten vóór je je conclusies trekt....
          Neen ik had het nog eerder moeten typen, want het lokt meteen reactie uit.

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          De 17-55 f2.8 staat bekend als een optisch zeer goed objectief. Een bijkomend voordeel van de 17-55 is de IS. Bovendien is de 17-55 toch wel flink wat goedkoper. De 16-35 mk II is natuurlijk een L lens, met een betere bouw.

          De 16-35 heeft als voordeel dat 'ie iets breder is en dat het een EF lens is. Met andere woorden, mocht je eens overstappen naar een FF camera dan blijft de 16-35 bruikbaar. De 17-55 is een EF-S lens en daarmee dus uitsluitend geschikt voor cropcamera's...
          En welke zou u zelf kiezen als aanvulling op de 24-105L ?

          Comment


          • #6
            Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Ripaf Bekijk bericht
            Weinig reactie.

            Ondertussen ben ik tot de vastelling gekomen dat de 16-35 f2.8L wss toch iets scherpere en gedetailleerde foto's zal geven.
            Na 36 minuten nog geen reactie ........ Maar nu serieus: ik heb zowel de 16-35 L als de 17-55 maar heb niet het idee dat de L scherper is hoor. In jouw situatie zou ik eerder de 17-55 mm kopen en dan zou je zelfs kunnen overwegen de 24-105 mm te verkopen. De 17-55 en de 70-200 vormen mijns inziens een perfect koppel; indien je behoefte hebt aan extra groothoek is een 10-22 mm het overwegen waard, maar als je je wilt storten op portretfotografie dan is een prime zoals de 85 mm F/1.8 of de 135 mm F/2.0 niet te versmaden.

            Comment


            • #7
              Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Een 16-35 f2,8 II zal op een 7D niet beter presteren dan een EF-S 17-55 f2,8 IS (die heeft de beeldstabilisatie nog als extra voordeel).
              Thanks Black B@ndit ! Dit soort advies zocht ik.

              Comment


              • #8
                Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

                Voor een crop camera is de 17-55 f2.8 IS gewoon niet te kloppen

                Ik heb ze indertijd gekocht toen ze pas uit was, en met veel plezier duizenden foto's mee gemaakt, op mijn 40D was ze zelfs scherper dan de 24-105 ... alleen is de AF van de L-lens net iets sneller, niet veel, maar toch merkbaar.

                Met de 5dII die ik nu heb is de 17-55 verkocht, ik ging ze toch bijna niet meer gebruiken vermits de 24-105 op de 5dII zo vlijmscherp is

                Ik denk er nu wel aan om ofwel een 17-40 ofwel een 16-35 te kopen om een UWA op de 5dII te hebben ... ofwel de sigma 12-24, dat is echt breed ... maar ben een beetje bang van die bolle lens

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

                  Bedankt voor de reactie Mark

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Ik denk er nu wel aan om ofwel een 17-40 ofwel een 16-35 te kopen om een UWA op de 5dII te hebben
                  Mark
                  Ben deze 2 voorbeeldfoto's van die 2 lenzen op een 5D daarnet nog tegen gekomen, mss handig voor U :

                  http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=22925873

                  Comment


                  • #10
                    Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

                    Om u te belonen voor uw geduld............

                    Zonder twijfel de 17-55 2.8 IS
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                    Comment


                    • #11
                      Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ripaf Bekijk bericht
                      En welke zou u zelf kiezen als aanvulling op de 24-105L ?
                      EF-S 10-22

                      die heb ik nu op crop, en wordt binnenkort hoogst waarschijnlijk aangevuld door de 24-105 IS
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        EF-S 10-22
                        Absoluut, samen met de 24-105 een ijzersterk duo op crop.

                        Comment


                        • #13
                          Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

                          ik zou denken dat de 10-22 en de 17-55 elkaar beter aanvullen op een 7D (ondanks het overlappende bereik)... Ik zou persoonlijk op een standaardlens op een 7D meer breedhoek willen dan 24mm...

                          Ik denk dat je anders te snel naar je 10-22 moet overschakelen... Volgens mij is de ideale set voor een 7D (of voor eender welke cropcamera) de volgende :
                          - 10-22 UWA lens
                          - 17-55 2.8 standaardzoom
                          - 70-200 (beschikbaar in verschillende smaken )

                          Met die 3 geraak je al heel ver zou ik denken...
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            ik zou denken dat de 10-22 en de 17-55 elkaar beter aanvullen op een 7D (ondanks het overlappende bereik)... Ik zou persoonlijk op een standaardlens op een 7D meer breedhoek willen dan 24mm...
                            kan ik perfect volgen Hans
                            Maar ik zoom liever tot 105 en niet tot 17 dan omgekeerd. maw, ik heb liever iets meer tele, dan iets meer breedhoek aangezien ik daarvoor toch de 10-22 kan uithalen en bij de meeste gelegenheden kan ik wel op voorhand kiezen welke van de twee erop komt te staan
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: EF 16-35 f2.8L II of EF-s 17-55 IS voor 7D ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              kan ik perfect volgen Hans
                              Maar ik zoom liever tot 105 en niet tot 17 dan omgekeerd. maw, ik heb liever iets meer tele, dan iets meer breedhoek aangezien ik daarvoor toch de 10-22 kan uithalen en bij de meeste gelegenheden kan ik wel op voorhand kiezen welke van de twee erop komt te staan
                              kan ik ook goed inkomen Matthias Dat is iets wat de TS zelf zal moeten beslissen dan

                              Om concreet te antwoorden op de vraag van de TS : je hebt al een 24-105. Als je hiermee tevreden bent als standaardlens qua bereik (weinig breedhoek, iets meer tele), dan kan je beter uitkijken naar een UWA zoals de Canon 10-22. Als het zooooo breed niet moet zijn, zou ik voor een crop de 17-55 2.8 IS aanraden ipv de 16-35 ivm het iets grotere bereik.
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X