Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een goede reislens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een goede reislens

    Ik heb al eens gezocht in het forum naar raadgevingen i.v.m. goede reislenzen maar geraak er toch niet zo goed uit.

    Ik ben een beginner/leek en heb me enkele maanden terug een Canon 350D aangeschaft. Voorlopig fotografeer ik gewoon met de kitlens en was van plan hier nog wat mee te experimenteren om dan later een betere lens aan te schaffen.

    Nu vertrek ik binnen een maand naar Latijns Amerika en zou dus graag mooie foto's kunnen trekken. Het zal een redelijk avontuurlijke reis worden met de rugzak, dus ik kan geen arsenaal aan lenzen meenemen. Het liefst neem ik slechts 1 lens mee, als het niet anders kan 2.

    Er staat een tocht door de jungle op het programma waar ik waarschijnlijk tal van mooie vogels en andere beestjes zal tegenkomen, dus een redelijk zoombereik is wel nodig. Anderzijds lees ik hier dat de meeste budgetvriendelijke en compacte zoomlenzen een slechte lichtsterkte hebben.

    Ik zie door het bos de bomen niet meer. Welke lens zouden jullie mij aanraden? Gezien ik nog een beginner ben, heb ik geen zin een fortuin uit te geven aan een lens. Ik geef liever meer geld uit als ik echt weet dat de lens perfect is voor mij, maar daarvoor moet ik nog wat meer ervaring opdoen om dat te weten.

  • #2
    Re: een goede reislens

    Sigma 18-200 mm F3.5 - 6.3 DC is mss een mogelijkheid. Kost je ong. 350 euro's.
    Een groot bereik en betaalbaar alleen niet zo lichtsterk.

    Of deze Tamron AF 18-200MM F/3.5-6.3 XR Di II. Is ietsje duurder dan de Sigma.


    Grz.
    DucBlade
    Nikon + glasbak
    Failure is always an option...

    Comment


    • #3
      Re: een goede reislens