Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DX lenzen op FX body .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DX lenzen op FX body .

    Ik bezit momenteel een Nikon d 5300 en een D 500 en ben van plan om mijn D 5300 weg te doen en een D 750 fx te kopen mijn vraag is of ik mijn DX lenzen op de d750 zou kunnen gebruiken . Bezit namelijk de 18-300 mm 1:3,2-5.6G en een 100-400van Sigma .
    Demeulemeester André

  • #2
    Re: DX lenzen op FX body .

    Je gaat zware vignettering krijgen door die DX lenzen en je FX gaat niet volledig tot zijn recht kunnen komen, wat dan weer spijtig is van de investering.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: DX lenzen op FX body .

      De 100-400 is een full frame lens dacht ik.

      De 18-300 is een is een superzoom (altijd compromis tussen zoomberiek en kwaliteit ;-)

      Misschien moet je eens overwegen om te investeren in betere lenzen. (licht passeert eerst door de lens voor het op de sensor valt)
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: DX lenzen op FX body .

        Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
        Je gaat zware vignettering krijgen door die DX lenzen en je FX gaat niet volledig tot zijn recht kunnen komen, wat dan weer spijtig is van de investering.
        De D750 kan gebruik maken van DX lenzen, kan ook automatisch, pagina 100/111 van de handleiding. geen zware vignet , beter nog, totaal geen!
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: DX lenzen op FX body .

          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
          De D750 kan gebruik maken van DX lenzen, kan ook automatisch, pagina 100/111 van de handleiding. geen zware vignet , beter nog, totaal geen!
          Het kan, maar hij gaat dan maar de deel van zijn sensor gebruiken.

          Maar waarom zou je in godsnaam fietsbanden op een motorfiets willen plaatsen
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: DX lenzen op FX body .

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Het kan, maar hij gaat dan maar de deel van zijn sensor gebruiken.

            Maar waarom zou je in godsnaam fietsbanden op een motorfiets willen plaatsen

            Inderdaad, maar de vraag was of het kon, en ja, je krijgt een 1.5 crop ( Nikon) uitsnede ( geen vergroting !! )
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: DX lenzen op FX body .

              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Inderdaad, maar de vraag was of het kon, en ja, je krijgt een 1.5 crop ( Nikon) uitsnede ( geen vergroting !! )
              Je kan volgens mij op alle FF Nikons (toch op de mijne) ook dat croppen uitschakelen, dan neemt hij een foto over het hele bereik van de sensor. Ik heb dat nog gedaan met een fisheye om net iets meer in beeld te hebben. Maar die lenzen zijn niet bedoeld voor FF, dus je kan verwachten dat het deel dat buiten het crop-formaat valt kwalitatief niet zo goed is.

              Comment

              Working...
              X