Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doen of niet doen??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doen of niet doen??

    Hoi iedereen?

    Ik kan een lens overnemen van een vriend uit de club...nml de Nikon 17-55mm 2.8f.
    Hij verkoopt heel zijn handel omdat hij ermee stopt,alles is al weg behalve deze lens.
    Voor mij wil hij er een vriendeprijsje van maken. Ik heb nu de Tamron 17-50mm 2.8f in mijn bezit en die zou ik kunnen verkopen aan iemand anders van de club. Met de som van mijn verkochte Tamron zou ik dan nog 500 euro moeten bijleggen. Let wel de nikonlens is zogoed als nieuw.

    Maar nu is mijn vraag. Is dit wel de moeite om 500 euro op te leggen voor een lens die ik eigenlijk al heb in de tamronreeks...is de Nikon echt zogoed en degelijk dat hij 500 euro meer mag kosten. Heb de Nikonlens wel aan eens op mijn D90 body gezet en ik moet toegeven het is wel een oerdegelijke lens plus de foto's die ik trok waren ook zeer mooi scherp. Als ge dan de Tamron vastneemnt heb je precies een plastic lensje vast.
    Maar ik ben er al de tijd zeer tevreden van geweest van mijn Tamron,de AF laat af en toe wel eens een steekje vallen maar voor de rest puike lens.

    Ik mag nog een paar dagen nadenken en dan moet ik het zeggen anders gaat ze naar iemand anders.

    Graag advies.....

    Grtz.

    Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Doen of niet doen??

    Hoe ontevreden ben je over de kwaliteiten van je huidige Tamron 17-50 mm objectief?
    Mocht dat niet spelen dan zou ik het geld in je zak houden, tenzij er andere argumenten mee gaan spelen om over te stappen op de Nikon versie, zoals degelijkheid, of het toch liever hebben van een echt Nikon objectief...
    Last edited by Endorfine; 20 september 2010, 14:45.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Doen of niet doen??

      Als ze in goeie staat is zou ik ze toch kopen, het is echt wel een toplens.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Doen of niet doen??

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        Maar ik ben er al de tijd zeer tevreden van geweest van mijn Tamron,de AF laat af en toe wel eens een steekje vallen maar voor de rest puike lens.
        zou voor mij een reden zijn, die 500 Euro in mijn portemonnee te houden.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Doen of niet doen??

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          zou voor mij een reden zijn, die 500 Euro in mijn portemonnee te houden.
          grt,bouk.
          Eigenlijk denk ik er ook zo over...is natuurlijk wel een toplensje die nikon. Maar gaat ge zoveel betere foto's krijgen dan met de Tamron? Ik ken natuurlijk het echte verschil niet...oké heb de Nikon eens op mijn D90 mogen zetten en een paar snapshots gedaan maar echt vergelijk heb ik nog niet gedaan.

          500 euro is natuurlijk wel een som geld voor eigenlijk hetzelfde enkel 5mm meer bereik en wat meer degelijkheid.

          grtz.

          Dirk.
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Doen of niet doen??

            Het gaat niet louter over 'wat meer degelijkheid'...er is meer.
            Je moet alles vergelijken: scherpte (en ook in de hoeken), contrast en brillance,enz.
            Een deftige vergelijking maken, en je weet direkt wat je met deze lens in huis haalt.

            Persoonlijk heb ik ze nooit gehad, omdat ik geen DX lenzen heb, maar de kwaliteit van dit objectief is eigenlijk al lang bewezen.
            ..en voor wat, hoort wat..ook die € 500 meerkost...
            Niet twijfelen.

            mvg,

            Roland

            Comment


            • #7
              Re: Doen of niet doen??

              ik stond 2 weken geleden voor de keuze tussen een nieuwe Tamron en nog een lens naar keuze en de Nikkor 17-55.

              De Tamron gekocht en nog een Tokina 300 f/4 erbij. Nog geen moment spijt van gehad. Ik ben er zeker van dat de Nikkor de betere lens is, maar er zijn nu eenmaal grenzen aan wat ik met een goed gevoel kan uitgeven.

              Ik vraag me wel af of de archeologen van binnen 5000 jaar zouden denken of het een soort van knuppel of vuistbijl is.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Doen of niet doen??

                De Nikon is ook bijna 2x zo groot en zwaar. Dit zou voor mij ook een rol spelen, moest ik in jouw schoenen staan.

                Vergelijking

                Persoonlijk zou ik ook liever iets anders doen met 500 euro, ipv een lens te kopen die niet fundamenteel verschilt van mijn huidige. Een kleine prime, een flits, etc...

                Comment


                • #9
                  Re: Doen of niet doen??

                  Volgens Photozone te duur voor wat ie waard is.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doen of niet doen??

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    zou voor mij een reden zijn, die 500 Euro in mijn portemonnee te houden.
                    grt,bouk.
                    Ik denk dat wat Bouk hier aanhaalt zeer terecht is. Is uw "ontevredeneheid" van uw huidige lens de centen waard?
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doen of niet doen??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Eigenlijk denk ik er ook zo over...is natuurlijk wel een toplensje die nikon. Maar gaat ge zoveel betere foto's krijgen dan met de Tamron? Ik ken natuurlijk het echte verschil niet...oké heb de Nikon eens op mijn D90 mogen zetten en een paar snapshots gedaan maar echt vergelijk heb ik nog niet gedaan.

                      500 euro is natuurlijk wel een som geld voor eigenlijk hetzelfde enkel 5mm meer bereik en wat meer degelijkheid.

                      grtz.

                      Dirk.
                      Eerste wat in me opkomt, waarom vraag je niet of je de lens een week op proef mag of zo.
                      Heb je uitgebreid de tijd om eens te testen.
                      Moet toch mogelijk zijn als het een bekende is van je
                      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                      Our English website: www.kaichitravel.com
                      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Doen of niet doen??

                        Heb trouwens even gekeken naar de maten en gewichten, maar die Nikkor is van ongeveer hetzelfde formaat als de Sigma 24-70 2.8 die ik gebruik en de tamron een heel stuk kleiner en lichter, ik zou lekker met de Tamron blijven werken.
                        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                        Our English website: www.kaichitravel.com
                        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Doen of niet doen??

                          Als je tevreden bent van je huidige lens zou ik het geld voor andere dingen gebruiken, er zullen waarschijnlijk nog wel zaken op je verlanglijstje staan

                          Geert
                          d700 - d200 - d60 - 35/1.8 - 50/1.8 - 28-70/2.8 - 70-200/2.8 - 12-24/4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Doen of niet doen??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                            Volgens Photozone te duur voor wat ie waard is.
                            Maar dat gaat uit van de nieuwprijs, voor "€500 + een Tamron" wordt die verhouding heel anders.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Doen of niet doen??

                              niet kopen, te bent tevreden van je tamron, en als ik kijk naar je handtekening :
                              "En nog een droom de 70-200mm 2.8f VR II"
                              Hou je 500 € en spaar lekker verder!
                              Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

                              Comment

                              Working...
                              X