Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilema ivm Sigma 70-200 en Sigma 100-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilema ivm Sigma 70-200 en Sigma 100-300

    Ik bezit momenteel de Sigma 70-200, welke ik vooral gebruik bij sport evenementen, wandelingen, ... Als ik voor 100% op vogelfotografie ga neem ik altijd mijn nikon 300mm + 1,7tc.

    Nu ondervind ik meer en meer dat ik de Sigma 70-200 soms wel net iets te kort vind. Waar ik aan het korte einde totaal geen probleem heb. Daarom ben ik er beginnen over denken om mijn 70-200 weg te doen en een 100-300 in de plaats te kopen. Het verschil van f2,8 naar f4 is niet van belang. Ik fotografeer zelden vol open.

    Van alles wat ik gelezen heb is de 100-300 een steengoede lens, toch vroeg ik me af of het een verantwoorde keuze is? Ik mag namelijk niet klagen over de kwaliteit van men 70-200, en ik zou niet graag een mindere 100-300 verkrijgen.

    Beetje last van beslissings angst denk ik.

  • #2
    Re: Dilema ivm Sigma 70-200 en Sigma 100-300

    die 1.7x op je 70-200 geen optie?

    persoonlijk zou ik het 70-200 bereik niet willen missen door de veelzijdigheid ervan (voor mij dan he)
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Dilema ivm Sigma 70-200 en Sigma 100-300

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      die 1.7x op je 70-200 geen optie?

      persoonlijk zou ik het 70-200 bereik niet willen missen door de veelzijdigheid ervan (voor mij dan he)
      Neen spijtig genoeg niet. Nikon converter past niet op de sigma lens.

      Comment


      • #4
        Re: Dilema ivm Sigma 70-200 en Sigma 100-300

        Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
        Neen spijtig genoeg niet. Nikon converter past niet op de sigma lens.
        Je hebt wel een sigma 1.4 converter die past op je sigma 70-200 lens.
        Dan bekom je een 105-300 F4

        1.7 of 2x converter zou ik niet aanraden op de sigma 70-200

        Kijk anders ook eens naar kenko converters (1.4x)
        Deze passen volgens mij ook op die lens.
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Dilema ivm Sigma 70-200 en Sigma 100-300

          Ik dacht een Sigma 70-200 in combinatie met een converter niet zo'n goede combinatie was?
          Het is in ieder geval wel een goedkopere oplossing.

          Comment


          • #6
            Re: Dilema ivm Sigma 70-200 en Sigma 100-300

            Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
            Ik dacht een Sigma 70-200 in combinatie met een converter niet zo'n goede combinatie was?
            Het is in ieder geval wel een goedkopere oplossing.
            Het probleem met de Sigma 70-200 is de scherpte en contrast vol open op het tele eind, en met een TC ga je dit enkel uitvergroten. Misschien is er een verschil in beeldkwaliteit tussen onderwerpen dichtbij (portret) en veraf (schuwe dieren)?

            Comment


            • #7
              Re: Dilema ivm Sigma 70-200 en Sigma 100-300

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Het probleem met de Sigma 70-200 is de scherpte en contrast vol open op het tele eind, en met een TC ga je dit enkel uitvergroten. Misschien is er een verschil in beeldkwaliteit tussen onderwerpen dichtbij (portret) en veraf (schuwe dieren)?
              vermits de TS zegt dat hij zelden volopen fotografeert is dat misschien geen probleem? Je hebt trouwens wel gelijk hoor ivm die scherpte & contrast.

              Zoek iemand in je buurt met een compatibele extender en probeer het eens uit anders?
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Dilema ivm Sigma 70-200 en Sigma 100-300

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                vermits de TS zegt dat hij zelden volopen fotografeert is dat misschien geen probleem? Je hebt trouwens wel gelijk hoor ivm die scherpte & contrast.

                Zoek iemand in je buurt met een compatibele extender en probeer het eens uit anders?
                Dat begon ikzelf ook al te denken. Misschien eens naar de fotoboer rijden om de Sigma 100-300 tegelijk met mijn SIgma 70-200 + 1,4tc te testen.

                Comment


                • #9
                  Re: Dilema ivm Sigma 70-200 en Sigma 100-300

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  vermits de TS zegt dat hij zelden volopen fotografeert is dat misschien geen probleem? Je hebt trouwens wel gelijk hoor ivm die scherpte & contrast.
                  Vanaf je met TC's begint zou ik alles toch eens goed evalueren. Hoeveel "winst" verkrijg je bv exact door je diafragma dicht te stoppen?

                  Zoek iemand in je buurt met een compatibele extender en probeer het eens uit anders?
                  Volledig akkoord. Enkel door zelf een lens uit te testen ga je uitsluitsel verkrijgen over het feit dat het gebruikte materiaal al dan niet voldoet aan je eigen eisen

                  Comment

                  Working...
                  X