Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitalland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • digitalland

    na jaren twijfelen en dromen van de Nikon lens 70-200 2.8 vr2 heb ik deze eindelijk besteld.
    online zag ik overal dezelfde prijs van 1995€ behalve bij digiland.com (UK) prijs 1645€ alles inbegrepen.

    heeft iemand ervaring met deze onlineverkoper van lenzen.?

  • #2
    Re: digitalland

    Had ik nog niet van gehoord
    Aangezien je schrijft dat je al besteld hebt ben ik wel benieuwd naar de service en levering
    Laat ons iets weten als je het materiaal ontvangen hebt ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: digitalland

      Hoi,

      Ik denk... (soms)... als u het zó schrijft, niemand ervaring heeft.
      Ik krijg geen Nikon 70-200 f2.8 lens gevonden op digitalland of op digiland.
      Geef eens een linkje.

      Comment


      • #4
        Re: digitalland

        Waarschijnlijk wordt hier over de zelfde Website gesproken:

        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: digitalland

          Die street view...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: digitalland

            Mijn onderzoek is wat laat gestart, namelijk na het bestellen en betalen via Paypal. Nu lees ik idd allerlei verhalen , van heel,ontevreden klanten tot heel correct afgehandelde bestelling. Er zal altijd wel een misnoegende klant zijn en een overenthousiaste . Feit is dat de goederen uit Hong kong komen en via de Uk worden bezorgd. Daarom toch een wachttijd van 18dagen. Als test heb ik toch een mailtje verzonden naar klantendienst met een simpele vraag en heb daar onmiddellijk antwoord op gekregen. Ik zal jullie op de hoogte houden. Beetje met klamme handjes. Het gaat toch wel over een smak geld. Maar heb er toch wel vertrouwen in

            Comment


            • #7
              Re: digitalland

              Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
              Beetje met klamme handjes. Het gaat toch wel over een smak geld. Maar heb er toch wel vertrouwen in
              Je zal je spullen wel toekrijgen hoor, en hopelijk ook zonder invoerrechten zoals geadverteerd.

              Ik heb de naam van de site wel al zien verschijnen als prijssuggestie bij het googlen van bijvoorbeeld een welbepaalde lens. Ik heb er verder nog geen aandacht aan besteed. Het lijkt mij iets gelijkaardigs aan wat eGlobal Central doet. De kans is niet gering dat je grijze import ontvangt. In theorie kan dat betekenen dat je in geval van herstelling onder garantie toch de rekening gepresenteerd krijgt door de fabrikant. Garantie-afhandeling kan ook via de winkel waar je aankoopt, maar het probleem daar is dat je dan opdraait voor verzendingskosten naar bijvoorbeeld Hong Kong.

              Meestal gaan deze dingen goed. De slechte verhalen komen altijd boven drijven. Als ik bij mezelf kijk, moet ik zeggen dat ik voor electronica in het algemeen de voorbije 15 jaar 3 keer een beroep heb moeten doen op garantie, en dat vind ik weinig. Slechts 1 keer daarvan was voor mijn fotomateriaal. Je hoeft je dus niet meteen zorgen te maken, maar hou er rekening mee dat het prijsverschil snel kan wegsmelten als je na verloop van tijd toch tegen een defect aanloopt. Het blijft toch een gokje...
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: digitalland

                Dit lijkt op een ervaring die ik had met een andere onlinefirma nl. Simply Electronics, naar ik vermoed met een postbusadres in de UK, maar gevestigd in Hong Kong. Het draadje lees je hier: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...et-304532.html
                Dit zijn wellicht firma's uit het 'Grijze circuit', d.w.z. verkoop van originele producten, doch niet geregistreerd bij de producent, in dit geval Nikon. Op zich is er waarschijnlijk niks mis met aankopen via deze firma's, zolang je, in geval van defect, geen beroep dient te doen op de waarborg. Nikon België zal m.i. elke verantwoordelijkheid afwijzen zodra ze vernemen waar de lens is aangekocht.
                De lens die ik aankocht bij Simply Electronics is een goede lens, hoewel ik soms problemen heb met de contacten op de lens, waardoor deze niet door de body herkend wordt. Succes met je aankoop.
                Last edited by quidam; 15 oktober 2015, 00:31.

                Comment


                • #9
                  Re: digitalland

                  Dit zijn wellicht firma's uit het 'Grijze circuit', d.w.z. verkoop van originele producten, doch niet geregistreerd bij de producent, in dit geval Nikon
                  Natuurlijk zijn ALLE Nikon spullen gekend via hun registratienummer bij de producent (hier Nikon).

                  Grijze import wil enkel zeggen : spullen die niet via de officiële kanalen van de producent zijn aangekocht in een welbepaalde regio. Het officiële kanaal is via de lokale importeur/distributeur van Nikon. Alle geïmporteerde goederen die niet via de distributeur de regio zijn binnengekomen, zijn grijze produkten.

                  Soms zijn daar gegronde redenenen voor maar meestal zijn het puur commerciële redenenen (beschermen van het afzetgebied van de officiële Nikon distributeur).

                  Of zoals Nikon het zelf omschrijft : https://support.nikonusa.com/app/ans...gray-market%3F

                  Comment


                  • #10
                    Re: digitalland

                    Hallo, ken de site niet, maar www.eglobalcentral.eu is ook zo een site. Grijsimport via hong-kong, en komt rechtstreeks, niet via UK. Ik heb op voorgaande site al veel besteld, en op 4 dagen geleverd. Scheelt een pak in de bruine voor de gewone particulier.

                    Ik via voornoemde site volgend materiaal gekocht. Canon EOS 70D, Tamron Macro 90 mm, 50 mmf1.8, 24-70 f4, en een ef-s 10-22. Alles netjes aangekomen, binnen de 4 dagen. 1tje was zelfs hier op 2 dagen ( expres bestelling ).

                    Zoals het grijsimport beaamt, zijn er wel natuurlijk de garantie issue's, maar dat is een persoonlijke keuze. Als zelfstandige zou ik nooit bij zo een site bestellen, maar als amateur kan je met het gespaarde geld gerust een extra lens(je) kopen ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: digitalland

                      het is idd een tijdje wachten op je bestelling, maar vandaag een berichtje gekregen dat mijn Nikon lens 70-200 onderweg is. Heb er dan toch vertrouwen in en als particulier scheelt het met toch een dikke 350 euro

                      Comment


                      • #12
                        Re: digitalland

                        Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
                        het is idd een tijdje wachten op je bestelling, maar vandaag een berichtje gekregen dat mijn Nikon lens 70-200 onderweg is. Heb er dan toch vertrouwen in en als particulier scheelt het met toch een dikke 350 euro
                        Even afwachten nog of er niks bijkomt via de douane, hou ons op de hoogte als je wilt

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: digitalland

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Even afwachten nog of er niks bijkomt via de douane, hou ons op de hoogte als je wilt

                          grts
                          Sieg
                          Heb je de lens ondertussen aangekregen ? Kosten moeten betalen ?
                          My flickr
                          https://www.guyp-photo.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: digitalland

                            vandaag netjes geleverd. heel goed verpakt- ongeopende doos - wereldwijde garantie kaart erbij
                            en GEEN bijkomende kosten.
                            Dus enig nadeel is dat je een 3 weken moet wachten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: digitalland

                              Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
                              wereldwijde garantie kaart erbij
                              Dat ziet er goed uit, maar je gaat het pas echt weten als je met een probleem zit dat onder garantie moet worden opgelost.
                              De fabrikant kijkt niet naar het garantieformulier of de factuur maar naar het serienummer.
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment

                              Working...
                              X