Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 600D + welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS 600D + welke lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door PieterVO Bekijk bericht
    Misschien heb ik het niet nodig, maar ik heb geen enkel idee hoe ver ik kan inzoomen met de 18-55mm kitlens. Hoe kan je dat vergelijken met de compactcameras van nu?
    MET EEN 3X ZOOM KOMPAKT, ben ik nu duidelijk?
    Laatste waarschuwing....
    Last edited by Keeskanon; 12 februari 2012, 00:26.

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS 600D + welke lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door PieterVO Bekijk bericht
      Op sommige reviews van lenzen zie je somss iets staan over de kleurenkwalitiet, dus dacht ik dat de lens daar invloed op had.
      Er zijn wel zichtbare verschilletjes, maar niet zoveel dat de ene lens diepe kleuren geeft en de andere niet.
      Mooie kleuren krijg je van mooi gekleurde onderwerpen, niet van je camera of lens, die geven in het beste geval alleen maar weer.

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS 600D + welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door PieterVO Bekijk bericht
        Goede website waar alles nog eens word uitgelegt! Dankje!
        Maar dus de 18-55mm kitlens zou voldoende zijn? Ook voor het fotograferen van landschappen en mensen?
        En ik denk persoonlijk dat ik graag dingen van heel dicht bij zal fotograferen maar dit zijn meestal redelijk dure lenzen. Maar dan heb je natuurlijk nog het inzoomen op vakantie bijvoorbeeld. Misschien heb ik het niet nodig, maar ik heb geen enkel idee hoe ver ik kan inzoomen met de 18-55mm kitlens. Hoe kan je dat vergelijken met de compactcameras van nu?
        Start met de kitlens en ontdek de wereld van fotografie, zoals je kunt zien is de diversiteit van objectieven die members van BD gebruiken heel diverse. Je kunt dan wel zeggen er is geen magische set. Ieder heeft zijn haar eigen style.

        De kitlens is erg geschikt om mee te starten als je tele bereik tekort komt dan is een mooie aanvulling de 55-25IS tweedehands vaak nog voor een leuke prijs te koop.

        hier een site die je een idee geeft over de focal lenghts van objectieven
        Flickriver - view images as a 'river of photos' and more...

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS 600D + welke lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          Start met de kitlens en ontdek de wereld van fotografie, zoals je kunt zien is de diversiteit van objectieven die members van BD gebruiken heel diverse. Je kunt dan wel zeggen er is geen magische set. Ieder heeft zijn haar eigen style.

          De kitlens is erg geschikt om mee te starten als je tele bereik tekort komt dan is een mooie aanvulling de 55-25IS tweedehands vaak nog voor een leuke prijs te koop.

          hier een site die je een idee geeft over de focal lenghts van objectieven
          http://www.flickriver.com/photos/sai...ole/196329378/
          Ik denk dat ik voor de Canon 600d met de gewone 18-55mm kitlens zal gaan. Later koop ik er dan wel 1 of 2 bij naar gelang wat ik wil fotograferen.
          Hebben jullie ervaring met deze website voor de aankoop ervan? Is hij betrouwbaar? Je hebt 2 jaar garantie op technische gebreken zonder extra te betalen. Als je 63.90 euro extra betaalt heb je 3 jaar garantie. Zie deze afbeelding.

          "Het Kamera Express Care Plan is een totaal garantieplan voor uw kostbare apparatuur. Het biedt dekking tegen externe onheilen zoals vallen, stoten (ook door kinderen, huisdieren en eigen schuld schades), vocht, zand, verkeerde spanning en kortsluiting. Diefstal dekking, inclusief dekking tegen verklaarbaar verlies en beroving (exclusief diefstal uit een auto)."

          Alvast bedankt voor jullie hulp!
          Pieter
          Canon 600D + 18-55mm IS II

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS 600D + welke lens?

            Ik heb mijn camera + 35mm begin dit jaar op de vermelde site gekocht (resp 530 en 250 euro). Ik kreeg toen ook 5j garantie zonder meerkost. Achteraf gezien heb ik het perfecte moment gekozen

            Geen klachten. Geleverd op 2d vanuit Nederland, ondanks .be site en ondanks de belofte vandaag besteld, morgen geleverd maar bon.
            Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS 600D + welke lens?

              Of een 600D met een sigma 17-50 2.8 OS/ sigma 17-70 2.8-4 OS
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS 600D + welke lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
                Ik heb mijn camera + 35mm begin dit jaar op de vermelde site gekocht (resp 530 en 250 euro). Ik kreeg toen ook 5j garantie zonder meerkost. Achteraf gezien heb ik het perfecte moment gekozen

                Geen klachten. Geleverd op 2d vanuit Nederland, ondanks .be site en ondanks de belofte vandaag besteld, morgen geleverd maar bon.
                Is die 3 jaar er EXTRA bij? En zou jij die erbij nemen?
                En vergeleken met andere sites levert die toch scherpe prijzen, of ben ik verkeerd?
                Canon 600D + 18-55mm IS II

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS 600D + welke lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door PieterVO Bekijk bericht
                  Is die 3 jaar er EXTRA bij? En zou jij die erbij nemen?
                  En vergeleken met andere sites levert die toch scherpe prijzen, of ben ik verkeerd?
                  Je hebt op alle toestellen wettelijk 2 jaar garantie. Je zal de kleine lettertjes moeten lezen om te weten wat er exact in die extra garantie zit. Je hebt daarnaast ook de garantie dat een toestel moet doen wat het belooft. Als bv je sluiter het begeeft na 20000 kliks ipv de voorziene 100000+ en het toestel is 3 jaar oud, zal Canon alsnog kwasi gratis moeten vervangen.

                  Ik heb recent ergens gelezen dat extra garantie vrijwel nooit het bedrag waard is. Ik zou zelf niet betalen voor langere, beperkte garantie.

                  Wat ik daarbij ook in het achterhoofd houd: internetwinkels zonder een echte toonbank zijn nogal 'vluchtig'. Je moet je dus ook afvragen of deze binnen 3 jaar nog bestaat anders heb je niets aan die garantie (gaat van winkel uit, niet van Canon).

                  Ik heb nergens anders de 600D goedkoper gevonden. Mijn statief daarentegen wel (60€ verschil !).
                  Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS 600D + welke lens?

                    Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
                    Ik heb nergens anders de 600D goedkoper gevonden. Mijn statief daarentegen wel (60€ verschil !).
                    Waar?
                    Canon 600D + 18-55mm IS II

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS 600D + welke lens?

                      Koop ik er best een UV-filter bij of niet?
                      Canon 600D + 18-55mm IS II

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS 600D + welke lens?

                        Oorspronkelijk geplaatst door PieterVO Bekijk bericht
                        Koop ik er best een UV-filter bij of niet?
                        Een UV filter heeft op een digitale camera alleen maar nadelen.
                        Ik heb er eentje bij mijn 2ehands 85mm gekregen en heb het er na 1 gebruik weer afgedraaid.

                        Als je dit koopt ter bescherming, zijn er betere alternatieven:
                        Een neutrale filter (bv Hoya Clear Pro1).
                        Een zonnekap, die -zo lees ik toch- ook nog eens wat flare kan voorkomen en kleurdiepte verhogen.

                        Maar beide zijn eigenlijk te duur (20-30€) als je er alleen maar je kitlens van 60€ mee wil beschermen.
                        Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS 600D + welke lens?

                          TS,
                          Je stelt de vraag of je een 'best UV filter' moet aanschaffen.

                          Wat wil je met een UV filter beogen?
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EOS 600D + welke lens?

                            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                            TS,
                            Je stelt de vraag of je een 'best UV filter' moet aanschaffen.

                            Wat wil je met een UV filter beogen?
                            Foto's tegen de zon in en als bescherming
                            Canon 600D + 18-55mm IS II

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EOS 600D + welke lens?

                              Bescherming tegen UV licht is niet meer nodig.
                              Door een filter loop je het risico extra reflecties te krijgen. Uit mijn eigen ervaring blijkt dat zelfs dure fliters voor een flinke verzachting van het beeld kunnen zorgen.

                              Fysieke bescherming is OK. Maar dan moet het wel een duren lens zijn.

                              Een zonnekap is ook prima als bescherming.
                              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EOS 600D + welke lens?

                                Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                                Bescherming tegen UV licht is niet meer nodig.
                                Door een filter loop je het risico extra reflecties te krijgen. Uit mijn eigen ervaring blijkt dat zelfs dure fliters voor een flinke verzachting van het beeld kunnen zorgen.

                                Fysieke bescherming is OK. Maar dan moet het wel een duren lens zijn.

                                Een zonnekap is ook prima als bescherming.
                                En zijn grijsfilters de moeite waard?
                                En normaal gezien heb je dus geen bescherming nodig voor lenzen?
                                Canon 600D + 18-55mm IS II

                                Comment

                                Working...
                                X