Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

    Ik wilde vandaag de Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM gaan kopen, nadat ik de nodige centjes bij mekaar gespaard heb gekregen. Volgens alle commentaar zou deze lens de perfecte vervanger van mijn kitlens 18-55mm zijn. Veel lichtsterker, en dat is precies de reden waarom ik dit bedrag wil neertellen.
    Ik was nog wat aan het googlen, en vond een link naar een andere BD thread.

    Ik weet niet of ik straks naar de winkel (konijn) durf rijden... heb namelijk mijn camera niet bij.

    Vraag: is het dom om zo de winkel binnen te stappen, het nodige geld neer te tellen en de lens zomaar mee naar huis te nemen?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Vraag: is het dom om zo de winkel binnen te stappen, het nodige geld neer te tellen en de lens zomaar mee naar huis te nemen?
    Dat is helemaal niet dom. Je kan de lens namelijk altijd omruilen binnen de week (test ze dus goed). Plus, er zit t wee jaar garantie op.

    veel plezier ermee!

    Fre
    Mvg, Fre

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

      Ik weet niet of ik straks naar de winkel (konijn) durf rijden... heb namelijk mijn camera niet bij.

      Vraag: is het dom om zo de winkel binnen te stappen, het nodige geld neer te tellen en de lens zomaar mee naar huis te nemen?
      Het is naar horen zeggen een erg goed objectief.
      Indien je de camera bij hebt zou je een paar kleine testjes kunnen doen(werking van autofocus ed)......maar indien je hem niet mee neemt kan je bij Konijnenberg ook vragen om ze te plaatsen op een camera die jij zelf ook hebt om deze kleine testjes te doen.Ze hebben daar wel een testcamera liggen.Je kan zelfs vragen om de foto's gemaakt met de lens te controleren op een computer.(Indien het niet superdruk is natuurlijk). Scheelt er na aankoop toch nog iets aan de lens wat je in de winkel niet hebt kunnen bekijken dan kan je ze nog steeds terug brengen.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

        Supersnelle reacties, zeg, eentje zonder voorbehoud, eentje iets voorzichtiger... Dankjewel.
        Het lijkt me inderdaad interessant als ik in de winkel wat tests zou kunnen doen, alleen, 't is daar meestal razenddruk, vooral tegen het weekend.
        Ik ben echt een beginner, enige tips welke tests ik zou kunnen doen, waar ik speciaal op zou moeten letten?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

          Erg goede lens!

          Ik zat heel erg te twijfelen tussen deze en de 17-40. Het was voor mij toch de 17-40 geworden omdat ik veel in vochtige gebieden ben (Suriname). Kwa scherpte had ik liever de 17-55 gewild. Deze is namelijk nog ietsjes scherper.

          Vergeet niet de lenshood erbij te kopen (deze is op het moment alleen erg moeilijk verkrijgbaar).Met de 17-55 had ik namelijk snel last van flare(geleende lens).
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

            Lenshood=zonnekap?
            Ik merk inderdaad dat-ie niet in voorraad is momenteel. Is er een bepaalde reden waarom dit type moeilijk verkrijgbaar is?
            Spijtig eigenlijk... net na een hele discussie gevoerd te hebben over gebruik zonnekap hier, had ik me voorgenomen om tegelijk de UV filter en de zk mee te nemen straks.
            Alleszins bedankt voor je reactie. Ik ben ervan overtuigd dat dit een uitstekende lens is, maar was een beetje afgeschrikt door het hoge aantal "failures". Nou ja, in een forum lees je meer over slechte ervaringen dan over goeie, nietwaar?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Lenshood=zonnekap?
              Ik merk inderdaad dat-ie niet in voorraad is momenteel. Is er een bepaalde reden waarom dit type moeilijk verkrijgbaar is?
              Spijtig eigenlijk... net na een hele discussie gevoerd te hebben over gebruik zonnekap hier, had ik me voorgenomen om tegelijk de UV filter en de zk mee te nemen straks.
              Alleszins bedankt voor je reactie. Ik ben ervan overtuigd dat dit een uitstekende lens is, maar was een beetje afgeschrikt door het hoge aantal "failures". Nou ja, in een forum lees je meer over slechte ervaringen dan over goeie, nietwaar?
              Zonnekap zeker meekopen, heb de lens ook, en zonder zonnekap heb je veel last van flare en ongewenste kleurschijn, dus kap erbij kopen !

              Hoge aantal failures is relatief hoor, zoals je zegt, je hoort alleen diegene die niet goed zijn, de duizenden die wel goed zijn krijg je niet te zien.

              Heb de mijne gewoon betaald en meegenomen, als er iets aan scheelt heb je toch garantie (vraag wel een nieuwe, niet laten herstellen, duurt te lang !)

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

                Wilde vandaag kopen maar gelukkig (of ongelukkig?) is daar net iets tussengekomen. Zal dus op z'n vroegst voor volgende week zijn, maar denk er toch sterk aan te wachten tot de zk opnieuw verkrijgbaar is. Dit lijkt een lens die niet zonder kan?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

                  Ik zal je ook niet tegenhouden, de EF-S 17-55 f2,8 IS is heel goed.

                  Een zonnekap gebruik je best bij alle lenzen, maar je kan die natuurlijk ook gaan halen als ze weer in voorraad is.
                  Je kan er zonder zonnekap ook foto's mee maken, alleen moet je dan opletten bij licht dat langs de zijkant op het voorste lenselement valt.

                  Ik zie dat je in Vlimmeren woont, als je wil dan kan je hier mijn 17-55 komen proberen (Sint-Jozef Rijkevorsel).
                  (stuur maar een mail of privebericht, dan spreken we wel af)
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

                    Dag buurman! Hartelijk dank voor je aanbod, waar ik wellicht "vroeg of laat" op zal ingaan. Ken je dat "als ik ooit eens vijf minuten tijd heb..."? Maar echt, ik GA meer tijd krijgen, en daarom ook ben ik me momenteel in de digitale fotografie aan het storten.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

                      In Nederland vind je op het moment (al een tijdje trouwens) nergens meer originele zonnekappen meer.

                      Zelf wacht ik al 2 weken op mijn 83D II voor mijn 17-40 4L. Grote winkels als Konijnenberg en Kamera-express hebben er 100den in de backorder staan.
                      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

                        Ik zou ook even alternatieven testen zoals de Tamron 17-50. Qua bouw natuurlijk iets minder, maar op een 350D vind ik een lens van die prijsklasse een beteje overkill. Ga je over een tijdje naar een 40D dan vind ik dat als combinatie meer te rechtvaardigen.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                          In Nederland vind je op het moment (al een tijdje trouwens) nergens meer originele zonnekappen meer.

                          Zelf wacht ik al 2 weken op mijn 83D II voor mijn 17-40 4L. Grote winkels als Konijnenberg en Kamera-express hebben er 100den in de backorder staan.
                          das toch vreemd, bij aankoop van een 17-40mml zit ie er toch bij.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Ik zou ook even alternatieven testen zoals de Tamron 17-50. Qua bouw natuurlijk iets minder, maar op een 350D vind ik een lens van die prijsklasse een beetje overkill. Ga je over een tijdje naar een 40D dan vind ik dat als combinatie meer te rechtvaardigen.
                            Dank voor de tip. Ik weet het, de lens kost momenteel bijna dubbel zoveel als de camerabody (lichtjes overdreven), maar de bedoeling is om de lens, op termijn, op een betere body te kunnen monteren, tenminste als ik merk dat mijn fotografische interesse en vaardigheden erop vooruitgaan. Wat ik over de 40D gelezen heb doet me kwijlen... , maar die boot houd ik nog zeker een jaar af!
                            Ik heb op een ander forum discussies gevolgd over "third party" lensen versus merklensen, en de personen die ik het meest vertrouw, opteren toch voor merklensen. Bovendien meen ik begrepen te hebben dat een merklens ook beter zijn waarde houdt, zodat, mocht ik de lens niet gebruiken (wat ik betwijfel, omdat precies deze lens mijn kitlens moet vervangen) of mocht ik mijn hobby opgeven, ik nog steeds een bepaalde prijs kan vragen/krijgen... Is het tenslotte ook niet zo dat de Canon-lens beter met de Canon Speedlite "correspondeert" dan enige third-party lens?

                            Mijn bezorgdheid was eerder te wijten aan de andere "thread" ivm deze lens, waar een bepaalde poster twee slechte lensen na mekaar mee naar huis kreeg. Ikzelf ken te weinig van wat ik kwalitatief gezien moet kunnen verwachten van deze lens, om te weten of ik een goed dan wel een slecht exemplaar in handen heb.

                            Op termijn zou ik ook mijn tele kitlens door een betere (lees: liefst Canon) vervangen, om min of meer dezelfde redenen.

                            Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb, waar men toch heel eerlijk alle pro's en cons op tafel gooit, eerder dan een beginner zoals ik weg te lachen.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM: wie houdt me tegen?

                              lol...

                              als er 1 op de 10 slecht aankomt zal het veel zijn,en dan ruilen ze em direct in
                              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                              Comment

                              Working...
                              X