Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ef 28 - 200 3.5-5.6 USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon ef 28 - 200 3.5-5.6 USM

    Heeft iemand deze lens, is dit een goede keuze of raden jullie een andere lens aan

    Heb nu 18/55 usm , 55/200 usm , 75/300 tussen de 18/55 en 55/200 moet je teveel verwisselen van lens

  • #2
    Re: Canon ef 28 - 200 3.5-5.6 USM

    Oorspronkelijk geplaatst door Franky S
    Heeft iemand deze lens, is dit een goede keuze of raden jullie een andere lens aan

    Heb nu 18/55 usm , 55/200 usm , 75/300 tussen de 18/55 en 55/200 moet je teveel verwisselen van lens

    Deze lens is zonder twijfel de beste in zijn soort, maar ik zou voor 2500 euro mijn lenzen kiezen 3 stuks en meer mogelijkheden hebben en een hogere kwaliteit hebben met meer gebruiksgemak.

    Ik lees hier teveel dat eigenaars van een DSLR "alles" met 1 lens willen doen
    ik kan daar niet bij, want "wisseloptiek" is een voordeel, aan U dus om dit voordeel optimaal te gebruiken.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Canon ef 28 - 200 3.5-5.6 USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
      Deze lens is zonder twijfel de beste in zijn soort, maar ik zou voor 2500 euro mijn lenzen kiezen 3 stuks en meer mogelijkheden hebben en een hogere kwaliteit hebben met meer gebruiksgemak.

      Ik lees hier teveel dat eigenaars van een DSLR "alles" met 1 lens willen doen
      ik kan daar niet bij, want "wisseloptiek" is een voordeel, aan U dus om dit voordeel optimaal te gebruiken.

      MVG, Jeff
      Jeff, ik denk dat de TS niet de 28-300 3.5 5.6 L IS USM bedoelt maar de 28-200 3.5 5.6 USM (dat is een héél andere lens)

      Deze zin snap ik niet:
      Heb nu 18/55 usm , 55/200 usm , 75/300 tussen de 18/55 en 55/200 moet je teveel verwisselen van lens

      Maar ik denk dat je dit bedoelt:
      Je hebt een 18-55? een 55-200? en een 75-300? Zoja, wat heb je aan een 55-200 én een 70-300? En wanneer wissel je dan met de 75-300 en 55-200?

      Ik vind het normaal dat er veel gewisselt wordt, dat duurt toch ook niet lang hé. Voor reportage toestanden bijvoorbeeld gebruik ik contant een groothoek, en soms haal ik een tele uit, maar dan moet ik natuurlijk ff wissele, en kvind dat geen probleem.

      En waarom moet jij teveel wisselen? Wat fotografeer je vooral? Misschien is een 28-135 IS USM een mooie maat tussenin en heb je dat eerder nodig ipv zo'n "crappy" 8x zoom.

      Comment


      • #4
        Re: Canon ef 28 - 200 3.5-5.6 USM

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
        Deze lens is zonder twijfel de beste in zijn soort, maar ik zou voor 2500 euro mijn lenzen kiezen 3 stuks en meer mogelijkheden hebben en een hogere kwaliteit hebben met meer gebruiksgemak.

        Ik lees hier teveel dat eigenaars van een DSLR "alles" met 1 lens willen doen
        ik kan daar niet bij, want "wisseloptiek" is een voordeel, aan U dus om dit voordeel optimaal te gebruiken.

        MVG, Jeff
        Denk dat ge een beetje mis bent de 28-200 is niet de 28-300L
        Kost maar 1/5 van die L
        Maar anderzijds moet ik U wel gelijk geven, over het wisselen van lenzen.
        Heb wel steeds alle lenzen in mijn tas zitten zodat het nodig is om te wisselen ik dat ook kan doen.


        Grts
        Formatje

        Comment


        • #5
          Re: Canon ef 28 - 200 3.5-5.6 USM

          Sorry ik was inderdaad mis en had het op de L lens 28-300.

          nu de rest van mijn verhaal blijft kloppen alleen is er nu geen 2500 euro budget!

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Canon ef 28 - 200 3.5-5.6 USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Franky S
            Heeft iemand deze lens, is dit een goede keuze of raden jullie een andere lens aan

            Heb nu 18/55 usm , 55/200 usm , 75/300 tussen de 18/55 en 55/200 moet je teveel verwisselen van lens
            Klopt,
            2 lenzen zoals jij ze hebt zonder overlap is dikwijls veranderen. Als je nu zelf ziet dat je beelden veel in het middenbereik gemaakt worden, zou ik eerder een 28-105 of dergelijk kopen, maar als je echt de extremen wilt, moet je een 10x superzoom kopen.
            Ik hou bijvoorbeeld van overlap, werk meestal met een paar degelijke F2.8 3x zooms, aangevuld met een 10x zoom voor het gemak.

            Comment

            Working...
            X