Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100mm f2.8L Macro IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 100mm f2.8L Macro IS USM

    Hallo,

    ik wil mij richten naar mensen die reeds met deze lens werken.

    Momenteel twijfel ik om deze lens aan te schaffen.

    Deze lens zou ik idd gebruiken om Macrofotografie.

    Nu is mijn vraag, ik zie dat hij ook gebruikt word voor portretten.

    Nu vraag ik mij af : ik heb in mijn bezit de Canon EF 24-70mm F2.8 L II USM. Kan ik met de Macrolens dezelfde kwaliteit (of beter) portret fotografie bereiken?

    Ter info (was vergeten te melden) Toestel is een Canon 5D Mark III

    Graag info aub.

    Bedankt.
    Anne-lise
    Last edited by ofinckashills; 14 februari 2017, 11:20.
    Anne-lise

  • #2
    Re: Canon EF 100mm f2.8L Macro IS USM

    Ik denk dat je betere kwaliteiten gaat bekomen bij head shots. Maar ik ken dan ook niet de kwaliteit van de 24-70 F2.8 II
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 100mm f2.8L Macro IS USM

      hoi,

      Ik heb beide lenzen gehad. De 100L is tot op heden nog altijd mijn meest favoriete lens geweest voor headshots. de IS is best handig, doordat het een macro is kan je ook creatieve crops maken. Je kan zo dicht bijkomen als je wil, bv half gezicht of oog. De focus is best snel als je gebruik maakt van de limiter. De beeld kwaliteit is zeker zo goed als de 24-70, mss zelfs beter. Ik heb de twee niet tegelijkertijd gehad dus moeilijk objectief te beoordelen.
      De 24-70 II vond ik een top lens voor een zoom. Focus was super snel en accuraat, scherp doorheen het frame. grootste verschil zit m natuurlijk in het brandpunt en daarbij de compressie in je beeld. ik weet niet welke camera je gebruikt, hou wel rekening met je eventuele crop factor.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 100mm f2.8L Macro IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        hoi,

        Ik heb beide lenzen gehad. De 100L is tot op heden nog altijd mijn meest favoriete lens geweest voor headshots. de IS is best handig, doordat het een macro is kan je ook creatieve crops maken. Je kan zo dicht bijkomen als je wil, bv half gezicht of oog. De focus is best snel als je gebruik maakt van de limiter. De beeld kwaliteit is zeker zo goed als de 24-70, mss zelfs beter. Ik heb de twee niet tegelijkertijd gehad dus moeilijk objectief te beoordelen.
        De 24-70 II vond ik een top lens voor een zoom. Focus was super snel en accuraat, scherp doorheen het frame. grootste verschil zit m natuurlijk in het brandpunt en daarbij de compressie in je beeld. ik weet niet welke camera je gebruikt, hou wel rekening met je eventuele crop factor.
        Was vergeten te melden: Toestel is een Canon 5D MarkIII :-)
        Anne-lise

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 100mm f2.8L Macro IS USM

          of je er betere foto's mee kan maken dan een 24-70 weet ik niet. het zullen er andere zijn, beter hangt van jezelf af
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 100mm f2.8L Macro IS USM

            Als je nog geen andere (langere) lenzen dan je 24-70 hebt, dan zal dat zeker een handige aanvulling zijn. Met 100mm kan je wat verder gaan staan wat de vervorming ten goede komt.
            Als je enkel een lens zou komen voor portret, dan zijn er betere alternatieven. Maar een 100mm/f2.8 is altijd prima bruikbaar op jouw camera voor portretten.
            Nikon shooter - Samyang fan

            Comment

            Working...
            X