Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-300 is

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70-300 is

    Hallo ik had even een vraagje ik heb de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM en heb reeds enkele foto's genomen maar ben hier niet echt overtuigd van (over de scherpte dan)
    Mijn vraag was nu zijn hier mensen met dezelfde lens die mij enkele foto's kunnen tonen die met dezelfde lens genomen zijn zodat ik eens kan zien wat de mogelijkheden zijn
    (camera eos 500d)

    Alvast vriendelijk bedankt
    Canon. http://www.500px.com/nds

  • #2
    Re: canon 70-300 is

    Ik heb de lens ook...je kunt er best mooie foto's mee maken hoor. Hier een paar verschillende voorbeelden die ik met deze lens heb gemaakt (in combinatie met de 10D):





    Comment


    • #3
      Re: canon 70-300 is

      het is geen slechte lens maar er kan wel vanalles foutlopen met het gebruik ervan...

      Post eens een voorbeeld met exif waar je niet tevreden over bent... Dan kunnen we gerichter helpen.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: canon 70-300 is

        Als je het nu over de kleur had gehad, dan zouden er wel argumenten pro en contra zijn bij vergelijken met een 150mm, 200mm; 70-200mm of de 70-300mm. Maar scherpte? Nope, die curves op allerlei testfora ontlopen elkaar nauwelijks.
        Als ik de mijne zou van de hand doen, dan zou het louter daarom zijn (na aanschaf van een 70-200 2.8 IS). Al blijft het wel interessant om een 300mm 5.6 te hebben voor op mijn 40D (tov een 500 of een 300 + 1.4TC).

        Maar bon: de 70-300 heeft micro USM en geen ring USM. Dus het is lastiger om met de scherpstelling effe snel iets te 'corrigeren'. Over de AF van de 500D ga ik me niet uitspreken, al kan daar (bij snellere actie) ook een verschil zitten mss. tov een 1D model. Zoals reeds aangehaald: post eens een foto met de Exif gegevens erbij.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: canon 70-300 is

          Ik ga nu vast heel veel mensen over mij heen krijgen....
          maar ik zelf ben niet zo'n fan van de 70-300 IS USM, het is nooit echte liefde geweest. De IS is voor mij nooit een meerwaarde geweest, waarschijnlijk door het type foto's dat ik maak en het feit dat ik daarbij altijd hogere sluitertijden gebruik. (zie exifs) Voor ik de canon 70-300 IS had, fotografeerde ik met de Tamron 70-300mm. Nog altijd vind ik die lens een stuk prettiger, sneller focussen en mooiere kleuren geven. Dit alles is slechts gebaseerd op mijn ervaring

          Comment


          • #6
            Re: canon 70-300 is

            ja dat zijn dus wel de foto's die ik in gedachten had vooral die van die meeuw
            ik zal eens proberen een foto te posten

            toch alvast bedankt voor de reactie
            Canon. http://www.500px.com/nds

            Comment


            • #7
              Re: canon 70-300 is

              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Ik ga nu vast heel veel mensen over mij heen krijgen....
              maar ik zelf ben niet zo'n fan van de 70-300 IS USM, het is nooit echte liefde geweest. De IS is voor mij nooit een meerwaarde geweest, waarschijnlijk door het type foto's dat ik maak en het feit dat ik daarbij altijd hogere sluitertijden gebruik. (zie exifs) Voor ik de canon 70-300 IS had, fotografeerde ik met de Tamron 70-300mm. Nog altijd vind ik die lens een stuk prettiger, sneller focussen en mooiere kleuren geven. Dit alles is slechts gebaseerd op mijn ervaring
              Is dat zo, snellere focus en mooiere kleuren bij deze tamron? Zou mij ook wel interesseren omdat ik ook snellere sluitertijden gebruik en nog altijd een tweede, goedkopere, ruimer bereik en lichte zoom voor goed weer zou willen.?
              Canon Eos 50D, 17/55 2.8 IS USM, 50mm 1.8, + ???

              Comment


              • #8
                Re: canon 70-300 is

                @Monica: die Tamron sneller focussen? Op je 5DII? Och ja... de AF is niet supersnel zoals op sommige andere lenzen, maar ik vin dat hij goed volgt, zeker als je eerst ongeveer juist scherpstelt. De kleuren van een L lens zijn wat mij betreft beter dan die van een 70-300. Maar of die Tamron daar dan ook aan voldoet? Heb hem zelf nooit gebruikt, maar als die zo goed is ook, waarom lees je daar dan niet meer over?
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment

                Working...
                X