Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200mm f/2.8 L IS II USM vs canon 300mm f2.8 L IS II USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70-200mm f/2.8 L IS II USM vs canon 300mm f2.8 L IS II USM

    Zijn hier mensen die over beide lenzen beschikken?
    Is er veel verschil op vlak van beeldkwaliteit en op gebied van autofocussnelheid?
    Lens zou worden gebruikt voor sportfotografie.

  • #2
    Re: canon 70-200mm f/2.8 L IS II USM vs canon 300mm f2.8 L IS II USM

    Ik gebruik beide door elkaar naargelang welke situatie zich voortdoet.
    Op 2.8 zijn het de scherpste lenzen die ik heb, verschil tussen beide qua scherpte ????
    Zijn allebei heel snel qua focussnelheid.
    Ik merk geen verschil, waarschijnlijk zullen er wel "testresultaten" zijn die de ene voor de andere plaatsen maar
    in de praktijk zul je geen verschil merken.Ik toch niet!
    Het verschil in gewicht is wel aanzienlijk als je deze een langere tijd uit de hand gebruikt en is een punt om rekening mee te houden.
    Eric

    Comment


    • #3
      Re: canon 70-200mm f/2.8 L IS II USM vs canon 300mm f2.8 L IS II USM

      De meeste fotografen beschikken over de 70-200 2.8 Met de 300f f2.8 kan je je onderscheiden inzake beeldvorming !
      Prachtobjectief, snelle focus etc... topobjectief ! en best handelbaar !!!
      L
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #4
        Re: canon 70-200mm f/2.8 L IS II USM vs canon 300mm f2.8 L IS II USM

        Voor ik deze topic startte waren de meningen al verdeeld. Dit is hier niet anders zo te zien. Vreemd!

        Comment


        • #5
          Re: canon 70-200mm f/2.8 L IS II USM vs canon 300mm f2.8 L IS II USM

          Beste optie is de lens huren, dan kan je zelf vergelijken of het voor jou een meerwaarde is
          Eric

          Comment


          • #6
            Re: canon 70-200mm f/2.8 L IS II USM vs canon 300mm f2.8 L IS II USM

            Welk soort sport fotografeer je ??

            Comment


            • #7
              Re: canon 70-200mm f/2.8 L IS II USM vs canon 300mm f2.8 L IS II USM

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Welk soort sport fotografeer je ??
              hoofdzakelijk voetbal, ben huisfotograaf als hobbyist

              Comment


              • #8
                Re: canon 70-200mm f/2.8 L IS II USM vs canon 300mm f2.8 L IS II USM

                Ik denk dat je dan best naar een 300 mm kijkt naast een 70-200,die je toch al hebt blijkbaar,tenzij je dicht genoeg kunt komen.
                Ik fotografeer soms eens rally,en door de jaren heen,moet je om veiligheidsredenen,verder afstaan,zodat een 70-200 wat kort is.Meestal fotografeer ik met een 300 f4.
                Mijn 70-200 en mijn 300 hebben mij icm. met een IdMkIIN,ook al een oudje,nooit in de steek gelaten,wat AF betreft.
                Ik veronderstel dat de nieuwere Canon's nog beter presteren op AF gebied.
                Nu als je al een 70-200 hebt,kun je wel uitmaken of je genoeg mm's hebt.
                Vandaar dat ik zei,kijk event naar een 300.
                Qua AF,zal het zeker niet aan de lenzen liggen.Beide zijn snel.(sommigen zullen zeggen:zeer snel,maar ik gebruik niet graag superlatieven)
                NB:ik heb als proef vroeger nog op een motorwedstrijd,opnames gemaakt van moto's (beeldvullend) met een 400, 5.6 (ook zo'n oudje al),tegen 230 km:uur,schuin op de kop op een recht stuk.Geen probleem met de AF,met die wat oudere combi's.

                Comment


                • #9
                  Re: canon 70-200mm f/2.8 L IS II USM vs canon 300mm f2.8 L IS II USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eric Feyen Bekijk bericht
                  Beste optie is de lens huren, dan kan je zelf vergelijken of het voor jou een meerwaarde is
                  Dat kan bijvoorbeeld ook hier: Camera's en apparatuur huren bij fotografen bij jou in de buurt.

                  Comment

                  Working...
                  X