Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50mm f:0.95

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50mm f:0.95

    Ik ben in het bezit geraakt van wat oud analoog spul, het heeft 12 jaar goed weggestoken gelegen in een harde schoudertast (zo'n beetje de soort waar je dure verrekijkers in steekt) in een kast. En als "fotograa(f)(g) van de familie" heb ik al dat spul in m'n handen gestoken gekregen. Het meeste lijkt mij redelijk nutteloos in dit digitale tijdperk, wat ander gerief kan ik nog gebruiken met m'n eigen Nikon, maar er blijft nog wat Canon gerief over die potentieel mss wel interessant kan zijn voor iemand.

    Hebben jullie een idee of een Canon 50mm f:0.95 een lens is die in trek is bij verzamelaars, mensen die nog analoog trekken, ...? En hoeveel kan ik daar nog voor vragen? Of geef ik die beter mee aan de vuilnisman...

    Ik ben eveneens in het bezit van een Canon 7s, Canon 135mm f:3.5 en Canon 35mm f:3.5. Zover we weten zou alles moeten werken, maar ik kan dit niet testen aangezien ik 1: geen ervaring heb met analoge fotogratie 2: bijgevolg ook geen filmrolletjes heb.
    Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

  • #2
    Re: Canon 50mm f:0.95

    Ik denk dat de vuilnisman er blij mee gaat zijn als hij ze zou meenemen en proberen te verkopen
    Ik neem aan dat het over ragefinderlenzen gaat, ik dacht niet dat Canon ooit een 0.95 lens voor slr heeft gehad?
    Deze lens is in ieder geval rond de 1000 euro waard, mss meer

    http://www.antiquecameras.net/canonrflens.html : actuele prijzen!
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50mm f:0.95

      Mocht je ze willen wegsmijten, dan zal ik voor vuilnisman komen spelen die dag .

      Op Ebay is er onlangs ene verkocht voor ongeveer 1300 Euro : http://cgi.benl.ebay.be/Canon-50mm-f...=Camera_Lenses

      Ik veronderstel dat die andere lenzen dezelfde vatting hebben dus als ik van jou was zou ik ze proberen verkopen als èèn pakket samen met de camera.
      Die zouden toch samen minstens 1500 Euro moeten opbrengen als ze in goede staat zijn.

      ik kan dit niet testen aangezien ik 1: geen ervaring heb met analoge fotogratie 2: bijgevolg ook geen filmrolletjes heb.
      Je hebt toch geen rolletjes nodig om de lenzen te testen.
      Je kan ze enerzijds visueel inspecteren of er geen schimmel of dergelijke aanwezig is in het glas.
      En anderzijds kan je het scherpstellen en het openen en sluiten van het diafragma ook testen.
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50mm f:0.95

        Is dat spul zoveel waard? Wat mij betreft mag het volledige setje weg tesamen ja, ik ben niet direct geintresseerd in hetgeen het mij kan opbrengen (maar het is mooi meegenomen). Ondertussen wat opgezocht en es goed gekeken naar het toestel, alles lijkt in goeie staat te zijn.
        Zover ik kan zien geen krassen op de lens en de body lijkt ook nog in goeie staat. Enkel 1 minpunt voor de body, er zit een krak in het viewfinder ding, niet die rechtsboven, maar die in het midden, net boven-naast de lens, die die je gebruikt voor het scherpstellen. Het voorste glas (volgens mij zelfs plastiek) is gebroken daar.

        Ik weet niet of ik in dit forum foto's mag posten, dus ik link er gewoon naar:
        http://dimy.be/img/c1.JPG (hier kan je het krakje dat ik bedoel zien)
        http://dimy.be/img/c2.JPG
        http://dimy.be/img/c3.JPG
        http://dimy.be/img/c4.JPG

        Ondertussen heeft er zich al een geintresseerde zich gemeld, ik vind de bedragen hierboven vermeld toch wel hoog, 1000->1500€ en zelfs meer, is deze echt zo duur dan? Eventjes kijken wat die zegt over die lens en of hij hem wilt, anders vinden jullie deze lens + body wel terug in het verkoop forum binnenkort.
        Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50mm f:0.95

          Analoog werken heeft uiteraard ook haar charme, maar ik denk dat die lenzen tegenwoordig ook bruikbaar zijn op micro 3/4 camera's en mss de nieuwe Sony Nex toestellen, vandaar zal er wellicht nog meer interesse voor zijn dan enkele jaren geleden het geval zou zijn geweest.
          bvb http://www.rangefinderforum.com/foru...ad.php?t=83651

          Mss kun je daar zelf eens naar kijken moest je ze eens willen proberen, vooral die 0.95 is echt wel een heel speciale lens, niet super scherp ofzo, maar als ik ze zou krijgen zou ik ze toch wel eens zelf willen proberen. Ofwel toch een paar filmrolletjes kopen en kijken of het toestel nog goed werkt

          En anders zal je er zeker iemand blij mee kunnen maken, maar je hebt gelijk niet tot het uiterste te willen gaan, het zou wel wat zonde zijn als ze enkel in een vitrine van een rijke verzamelaar komt te staan zonder nog ooit gebruikt te worden (alle, dat vind ik toch)
          Maar in goede staat zal het geheel toch echt wel minstens rond de 1500 opbrengen zonder veel moeite!
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50mm f:0.95

            Driewerf helaas, net gemerkt dat er geen batterij meer inzit, heb gelezen dat er wel adapters en dan batterijen en weet ik veel wat allemaal kan ingestoken worden.
            Waar kan je nog van die rolletjes krijgen? Liefst Westhoek/West-Vlaanderen, liefst direct een speciaalzaak waar ik mss kan kijken voor een batterij voor erin. (hmmm, zal hier wel niet te vinden zijn, overal in Belgie is ook goed) <<< edit: niet meer nodig

            Edit:
            Lens en body is weg, iemand die nog af en toe ook analoog schiet wou hem direct komen ophalen, ben er redelijk zeker van dat hij de lens gaat gebruiken en er wat achter kijkt.
            Last edited by dredalious; 6 juni 2010, 20:09.
            Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50mm f:0.95

              Oorspronkelijk geplaatst door dredalious Bekijk bericht
              Edit:
              Lens en body is weg, iemand die nog af en toe ook analoog schiet wou hem direct komen ophalen, ben er redelijk zeker van dat hij de lens gaat gebruiken en er wat achter kijkt.
              Voila, jij bent nu een dikke €1000 rijker hoop ik voor jou.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50mm f:0.95

                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                Ik neem aan dat het over ragefinderlenzen gaat, ik dacht niet dat Canon ooit een 0.95 lens voor slr heeft gehad?
                Deze lens is in ieder geval rond de 1000 euro waard, mss meer
                Dat klopt, is voor de Canon met leica schroef, onbruikbaar op DSLR.
                Misschien op mFT.....

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 50mm f:0.95

                  Oorspronkelijk geplaatst door dredalious Bekijk bericht
                  Driewerf helaas, net gemerkt dat er geen batterij meer inzit, heb gelezen dat er wel adapters en dan batterijen en weet ik veel wat allemaal kan ingestoken worden.
                  Waar kan je nog van die rolletjes krijgen? Liefst Westhoek/West-Vlaanderen, liefst direct een speciaalzaak waar ik mss kan kijken voor een batterij voor erin. (hmmm, zal hier wel niet te vinden zijn, overal in Belgie is ook goed) <<< edit: niet meer nodig

                  Edit:
                  Lens en body is weg, iemand die nog af en toe ook analoog schiet wou hem direct komen ophalen, ben er redelijk zeker van dat hij de lens gaat gebruiken en er wat achter kijkt.
                  Dure aankoop voor iemand die nog "af en toe" analoog schiet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 50mm f:0.95

                    Geen 1000€, maar heb hem ook niet gratis weggegeven. Ik doe het niet voor het geld, de lens lag hier letterlijk in m'n weg (ik wou enkel de zak waar al het gerief in zat zodat ik mijn gerief er in kan zetten), maar laat ons zeggen dat ik nu wel eens kan kijken of naar D90 of naar een flits en 18-55 VR (heb de niet vr versie en mis dat wel eens).

                    Tjah, wat voor de 1 vuilnis is voor de ander een schat, zullen we maar zeggen.

                    meer info over de lens:
                    Je kan hem ENKEL gebruiken op de Canon 7s wegens speciale vatting. De lens kan echter wel omgebouwd worden zodat er een adapter op kan. Dan kan je de lens gebruiken op Leica meetzoekers en volgens geruchten ook mogelijks op de Sony NEX.

                    ps: mensen die nog op andere technologie fora (niet zuivere fotografie fora) zitten weten wie hem heeft.
                    Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 50mm f:0.95

                      de canon 50mm 0,95 "dream lens" gaat vlot voor 2500€ weg...dus die heeft wel een zakje gedaan :-)
                      www.lensculture.com/nathan-verstraete

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 50mm f:0.95

                        Beter dat er iemand die hem nog gebruikt een zaakje doet dan dat die verklooid wordt om op een camera te passen waar hij toch niet voor geschikt is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 50mm f:0.95

                          dat is correct.....trouwens ik ben ook aan het uitkijken voor zo ééntje (maar niet aan 2500)
                          www.lensculture.com/nathan-verstraete

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 50mm f:0.95

                            .. tegenwoordig kan men ongeveer voor all digitale bodies een lens mount adapter kopen .. dus ben ik op zoek naar "oud" maar betaalbaar Canon FD glas ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 50mm f:0.95

                              Die 50/0.95 is nog van voor de FD als ik me niet vergis. En vermits voor een rangefinder enkel op sommige mirrorless te gebruiken. Vermits er weinig lenzen voor die Canons zijn zullen adapters ook niet dik gezaaid zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X