Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 400 5.6 + extender 1.4 versus tamron 150-600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 400 5.6 + extender 1.4 versus tamron 150-600

    beste,

    zoals de titel reeds aangeeft twijfel ik tussen de

    canon 400mm 5.6 + TC 1,4 II

    of de nieuwe tamron 150-600

    De laatste heeft VC en zoom als voordeel, maar weegt dit op tegen de betere (?) IQ/scherpte van de canon prime + TC?

    Alle ervaringen welkom

    PS: te gebruiken op een 50D
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

  • #2
    Re: canon 400 5.6 + extender 1.4 versus tamron 150-600

    en de laatste zal autofocus hebben en de eerste met die combinatie niet denk ik

    Comment


    • #3
      Re: canon 400 5.6 + extender 1.4 versus tamron 150-600

      Op een 50D zal je geen automatische focus meer hebben met de combinatie canon 400mm 5.6 + TC 1,4 II

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: canon 400 5.6 + extender 1.4 versus tamron 150-600

        De 400/5.6 is een uitstekende lens op zich, maar ik heb sterk mijn twijfels of een teleconverter je meer oplossend vermogen kan geven dan een simpele crop achteraf.
        Als je 600mm wil, zou ik de Tamron verkiezen. Eventueel is er ook nog Sigma met hetzelfde bereik. De zoom kan ook van pas komen; de stabilisatie is zeker een grote meerwaarde.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: canon 400 5.6 + extender 1.4 versus tamron 150-600

          Als je nog autofocus wil met een 1,4x teleconverter, dan kan je een Kenko gebruiken.
          De AF van de 50D zal dan nog altijd werken op alle scherpstelpunten.
          Maar de combinatie van sommige Kenko teleconverters met bepaalde lenzen en camerabody's kan wel voor problemen zorgen (Canon 5D MKII en III blokkeert dan met de Sigma 150mm Macro, Sigma 180mm Macro, Canon 300mm f4 L IS..., en geeft 1 stop overbelichting op de 1DX, maar die blokkeert voor zover ik getest heb met geen enkele lens, die blijft dus wel gewoon werken, op de 700D heb ik nog geen problemen gezien met de Kenko 1,4x Teleplus MC4 DGX...).
          Het is daarom best om dat eerst uit te testen voor je een Kenko teleconverter koopt.

          Met Kenko teleconverters zal de AF dus wel blijven werken (als er geen andere problemen zijn), maar als er te weinig licht is, dan wordt de AF onbetrouwbaar (dat is de reden waarom die normaalgezien uitgeschakeld wordt als je een teleconverter gebruikt op een lens die niet lichtsterk genoeg is).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: canon 400 5.6 + extender 1.4 versus tamron 150-600

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            De 400/5.6 is een uitstekende lens op zich, maar ik heb sterk mijn twijfels of een teleconverter je meer oplossend vermogen kan geven dan een simpele crop achteraf.
            Als je 600mm wil, zou ik de Tamron verkiezen. Eventueel is er ook nog Sigma met hetzelfde bereik. De zoom kan ook van pas komen; de stabilisatie is zeker een grote meerwaarde.
            Het ligt niet zozeer aan de lens denk ik.

            Ik heb de 400/5.6 met 1.4 III extender geprobeerd op de 7D MkII en het resultaat is beter dan croppen, ook in de hoeken, ik kan met niet voorstellen dat de Tamron 150-600 veel beter gaat zijn op 600mm.
            Geen stabilisatie uiteraard, maar ook de oude 100-400 doet het niet slecht met de extender.

            AF op f:8 werkt snel en accuraat op de nieuwe body, wat helemaal niet het geval was met de oude 7D en afgeplakte kontakten (of types converters die dat zelf regelen), het was in de praktijk onbruikbaar.

            Op een 50D zou ik een Tamron of Sigma 150-600 nemen (ben je nog goedkoper af).

            Comment


            • #7
              Re: canon 400 5.6 + extender 1.4 versus tamron 150-600

              bedankt voor alle input, al ben ik er nog steeds niet echt uit wat nu de betere keuze zou zijn ... tijd dat ik die tamron eens de praktijk kan gaan testen ...
              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
              - Isaac Asimov-

              Comment

              Working...
              X