Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24mm en 50mm vs 24-70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24mm en 50mm vs 24-70

    Hallo iedereen,

    ik zit al een tijdje in mijn maag met de volgende keuze. Ik heb geen zoom-lenzen meer, enkel vaste-brandpuntafstand lenzen. Ik heb een canon 24mm 1.4 (II), een zeiss 35mm 1.4, een Canon 50mm 1.2 en een 85mm 1.2 (II). Het heeft me heel wat tijd gekost deze bijeen te sparen en iedere lens is absoluut schitterend op zijn eigen manier.

    Nu mijn vrouw en ik aan een gezin beginnen te denken, klinkt het beter om over te gaan op een medium zoomlens, en dacht ik aan de 24-70mm f2.8 II. Om aan voldoende funding te kunnen geraken, zou ik dan wel mijn 24mm en 50mm lens dienen te verkopen. Dan houd ik nog steeds twee prachtige lenzen over, en ik win een (wat lijkt) prachtige zoom-lens (en hopelijk nog wat cash).

    Ik fotografeer op een 5d II en gebruik de 24mm lens voornamelijk voor landschap (dus niet voor het grote diafragma) en ook de 50mm gebruik ik voornamelijk dan (ik weet het, daar dient die eigenlijk niet voor ...).

    Wat denken jullie hiervan? Ik laat me al eens meeslepen door mijn eigen gedachten, dus een neutrale forumstem word ten zeerste gewaardeerd.
    Bedankt alvast!

    Groetjes,
    Wim

  • #2
    Re: Canon 24mm en 50mm vs 24-70

    Ik verkeer in dezelfde situatie.
    In dit bereik 24/70 is een zoom onmisbaar wat betreft flexibiliteit, heb echter 2jaar terug mijn 24/70L versie I verkocht(niet scherp genoeg)
    Ik ben nu rustig aan het wachten...............op de release van de 24/70 f2.0 met IS van sigma.(ergens in 2014)
    Naar mijn mening is de 24/70f2.8L II te duur.
    MVG. Hugo

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24mm en 50mm vs 24-70

      Volgens de meeste tests mag je de nieuwe 24-70 f2,8 L II gerust vergelijken met de beste primes die binnen dat zoombereik vallen.
      Mijn ervaring is dat die over het hele zoombereik scherp is vanaf f2,8.
      Alleen als f2,8 niet voldoende lichtsterk is zou je nog primes kunnen gebruiken, maar omdat de huidige camera's (zeker full-frame) heel goed presteren op de hoge iso-waarden kom ik toe met lenzen die een maximale diafragma-opening van f2,8 hebben.

      Als je met héél weinig scherptediepte wil werken, dan kan je daarvoor de 85mm f1,2 gebruiken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24mm en 50mm vs 24-70

        Oorspronkelijk geplaatst door wem Bekijk bericht
        Hallo iedereen,

        ik zit al een tijdje in mijn maag met de volgende keuze. Ik heb geen zoom-lenzen meer, enkel vaste-brandpuntafstand lenzen. Ik heb een canon 24mm 1.4 (II), een zeiss 35mm 1.4, een Canon 50mm 1.2 en een 85mm 1.2 (II). Het heeft me heel wat tijd gekost deze bijeen te sparen en iedere lens is absoluut schitterend op zijn eigen manier.

        Nu mijn vrouw en ik aan een gezin beginnen te denken, klinkt het beter om over te gaan op een medium zoomlens, en dacht ik aan de 24-70mm f2.8 II. Om aan voldoende funding te kunnen geraken, zou ik dan wel mijn 24mm en 50mm lens dienen te verkopen. Dan houd ik nog steeds twee prachtige lenzen over, en ik win een (wat lijkt) prachtige zoom-lens (en hopelijk nog wat cash).

        Ik fotografeer op een 5d II en gebruik de 24mm lens voornamelijk voor landschap (dus niet voor het grote diafragma) en ook de 50mm gebruik ik voornamelijk dan (ik weet het, daar dient die eigenlijk niet voor ...).

        Wat denken jullie hiervan? Ik laat me al eens meeslepen door mijn eigen gedachten, dus een neutrale forumstem word ten zeerste gewaardeerd.
        Bedankt alvast!

        Groetjes,
        Wim
        Wat is eigenlijk de reden van de verkoop/aankoop ? Wil je "betere" familiekiekjes maken mbv de 24-70 ?
        Dan zou ik stellen, koop een 24-105 f4 IS.
        Persoonlijk zou ik een 24 1.4II en 50 1.2 nooit willen inruilen voor een 24-70.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 24mm en 50mm vs 24-70

          Ik gebruik mn 24-70 ook niet veel meer sinds in mn sigma 35mm 1.4 heb. Daarbij nog een goedkope samyang 14mm gekocht. Twijfel eraan om de tamron 24-70 te verkopen.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment

          Working...
          X