Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24-70

    Canon heeft de komst van de nieuwe 24-70 2.8L bekend gemaakt. De richtprijs is in amerika rond de 2200$ wat toch wel een stuk hoger ligt dan de huidige prijs van de oude 24-70 (rond 1200€). Nu is mijn vraag... wachten op verder zakken van de prijs? oude en/of nieuwe... of nog snel een oude 24-70 kopen voor deze uit productie gaat en ik een meerprijs moet betalen voor de mkII...
    Sarcasm and lies... These words are a retrospective of my subliminal self...

    Canon 5DmkII - Canon 500D - glass - strobes - my eyes

  • #2
    Re: Canon 24-70

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24-70

      Wel vreemd dat men in dezelfde aankondiging waar men 2 primes mét IS introduceert de nieuwe 24-70 aankondigt zonder IS, en dat voor een voorlopig veel hogere prijs. En waarschijnlijk is dit van de L-lenzen toch één van de meest gebruikte vermoed ik...
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24-70

        Met IS had dit nieuwe mark II objectief zeker een toegevoegde waarde gehad. Zeker voor die prijs. Wel had de vorige variant enkele tekortkomingen zoals niet volledig weathersealed. Bij sommige kwam het front los, en er waren enkele die klagen dat er veel stof in het objectief kon komen. Ik ben ondanks deze problemen nog steeds een 24_70 mark I liefhebber.
        Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 24-70

          Oorspronkelijk geplaatst door Cr6dle Bekijk bericht
          Canon heeft de komst van de nieuwe 24-70 2.8L bekend gemaakt. De richtprijs is in amerika rond de 2200$ wat toch wel een stuk hoger ligt dan de huidige prijs van de oude 24-70 (rond 1200€). Nu is mijn vraag... wachten op verder zakken van de prijs? oude en/of nieuwe... of nog snel een oude 24-70 kopen voor deze uit productie gaat en ik een meerprijs moet betalen voor de mkII...
          Bij CameraNu is de nieuwe 24-70 voorzien van het pittige prijskaartje van 2579 Euro ... Nu zal de prijs wel wat gaan zakken maar ik vrees dat hij binnen een jaar niet onder de 2000 Euro zal duiken ... Dat een versie II bijna twee keer zoveel kost bij Canon is niet uniek: hetzelfde is het geval bij de 300 2.8 waar de II ruim 6400 Euro kost terwijl waar de I (even uit het hoofd .... ) rond de 3700 Euro van eigenaar wisselde.
          Last edited by hapa; 13 februari 2012, 19:31.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 24-70

            Oorspronkelijk geplaatst door Cr6dle Bekijk bericht
            Canon heeft de komst van de nieuwe 24-70 2.8L bekend gemaakt. De richtprijs is in amerika rond de 2200$ wat toch wel een stuk hoger ligt dan de huidige prijs van de oude 24-70 (rond 1200€). Nu is mijn vraag... wachten op verder zakken van de prijs? oude en/of nieuwe... of nog snel een oude 24-70 kopen voor deze uit productie gaat en ik een meerprijs moet betalen voor de mkII...
            ik zou nog wachten op reviews van de mkII en dan zien of deze echt zoveel beter is dan de mkI. Indien dat het geval is en je overal kan lezen dat deze lens echt de oude verpulvert in kwaliteit dan zou ik even doorsparen en afwachten tot er een nieuwe reeks uitkomt en de prijs lichtjes gezakt is. Dan heb je een recente toplens waar ook kinderziektes uit zullen zijn. Indien ze maar matig zou presteren gewoon proberen een mkI versie tweedehands aan te schaffen van iemand die de mkII versie gaat kopen. Want zo snel zakken de prijzen niet van zulke lenzen.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment

            Working...
            X