Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 1100D met welke lens ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 1100D met welke lens ??

    hallo,
    ik ben van plan om binnekort een canon 1100D te kopen maar je kunt ze in 2 verschillende kits krijge welke is dan meer aan te raden die met de IS-lens of die met de AF-lens

    laat de reacties maar komen

  • #2
    Re: canon 1100D met welke lens ??

    Bedoel je niet de IS of de DC III ??? Ze hebben nl. beiden AF (wat staat voor Auto-focus)

    Ik heb zelf deze kit gekocht met de DC III, de versie zonder stabilisatie. Voor het bereik van 18-55 is dat over het algemeen ook niet persee nodig, tenzij voor situaties met beperkt licht, dan kan het wel eens van pas komen. De IS op mijn 55-250 maakt echt wel een wezenlijk verschil bij weinig licht.

    Comment


    • #3
      Re: canon 1100D met welke lens ??

      ik heb de 1000D
      en ben heel tevreden met de IS!
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: canon 1100D met welke lens ??

        Als er niet te veel prijsverschil is zou ik altijd gaan voor de kit met IS.
        Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II

        Comment


        • #5
          Re: canon 1100D met welke lens ??

          IS is toch een voordeel.

          Comment


          • #6
            Re: canon 1100D met welke lens ??

            De kitlenzen met IS zijn optisch duidelijk beter dan die zonder, altijd met IS dus....

            Comment


            • #7
              Re: canon 1100D met welke lens ??

              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              De kitlenzen met IS zijn optisch duidelijk beter dan die zonder, altijd met IS dus....
              Geldt dat nu nog steeds?
              Ik dacht dat dit verschil met de komst van versie III (non-is) is verdwenen.

              Comment


              • #8
                Re: canon 1100D met welke lens ??

                oke dan zal ik gaan voor de IS versie

                Comment


                • #9
                  Re: canon 1100D met welke lens ??

                  is de IS versie beter voor auto's te fotograferen of met de AF ???

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 1100D met welke lens ??

                    Ik raad U aan om al eens op de website van canon zelf te gaan kijken, daar vind je alle informatie die je nodig hebt. Klik

                    Een lens met een snelle autofocus zal je in ieder geval nodig hebben. IS is altijd mooi mee genomen. De kit-objectieven die ik heb (ef-s 18-55, ef-s 18-135) zullen te traag zijn en ik spreek uit uigen ervaring. Welke hier voor geschikt zijn weet ik ook niet.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 1100D met welke lens ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door cammieboy :p Bekijk bericht
                      is de IS versie beter voor auto's te fotograferen of met de AF ???
                      De IS versie heeft ook AF. Beste optie de IS versie

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 1100D met welke lens ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Geldt dat nu nog steeds?
                        Ik dacht dat dit verschil met de komst van versie III (non-is) is verdwenen.
                        Alle kitlenzen zonder IS zijn optisch hetzelfde en alle met IS ook.
                        Tussen de versies is alleen uiterlijk verschil.

                        Dus:JA

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 1100D met welke lens ??

                          Ik heb ook de 18-55 isII. Snel genoeg en mooie foto's, echter, vergeet het maar als je met deze lens ooit op maximale groothoek wil gaan fotograferen.
                          Er ontstaat een enorme bolvorming als je de horizon laag of hoog plaatst. Voor verticaal geldt hetzelfde. Ik vind dit een enorme tegenvaller voor deze goed besproken lens.
                          Daar ik niet weet hoe ik hier foto's kan plaatsen plaats ik een link naar een topic op een ander forum, in de hoop dat de mods dit goedkeuren. Op deze link staan enkele voorbeeldfoto's van mijn probleem:



                          Ik hoor het ook graag als anderen ditzelfde probleem ervaren hebben.

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 1100D met welke lens ??

                            Dat hebben vrijwel alle groothoekzooms, zelfs veel duurdere.
                            Niks om je druk over te maken, kan met software ook rechtgezet worden

                            Ik heb er duizenden foto's mee gemaakt en nimmer was het een echt probleem.
                            Fotograferen is vaak de beperkingen van je spullen omzeilen...
                            Last edited by Keeskanon; 30 maart 2012, 00:48.

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 1100D met welke lens ??

                              ga nu uiteindelijk canon eos 1100d kopen met 2 ef-s lenzen 18-55 standaardlens en 75-300 lens (die ik het meest ga gebruiken )

                              Comment

                              Working...
                              X