hallo,
ik ben van plan om binnekort een canon 1100D te kopen maar je kunt ze in 2 verschillende kits krijge welke is dan meer aan te raden die met de IS-lens of die met de AF-lens
laat de reacties maar komen![]()
Bedoel je niet de IS of de DC III ??? Ze hebben nl. beiden AF (wat staat voor Auto-focus)
Ik heb zelf deze kit gekocht met de DC III, de versie zonder stabilisatie. Voor het bereik van 18-55 is dat over het algemeen ook niet persee nodig, tenzij voor situaties met beperkt licht, dan kan het wel eens van pas komen. De IS op mijn 55-250 maakt echt wel een wezenlijk verschil bij weinig licht.
ik heb de 1000D
en ben heel tevreden met de IS!
indien ik een fornuis van € 8000 zou hebben, zou ik dan beter kunnen koken?Canon 60D /17-55 2.8/ 55-250/ 50 F:1.8 II / 430EXII / http://users.telenet.be/dpm/
Als er niet te veel prijsverschil is zou ik altijd gaan voor de kit met IS.
IS is toch een voordeel.
eos 350D eos 7D eos 5DII 24/105 1:4 L is usm 100-400 1:4,5-5,6 l is usm sigma 150 1:2,8 apo macro DG hsm 70/200 1:2,8L isII usm
De kitlenzen met IS zijn optisch duidelijk beter dan die zonder, altijd met IS dus....
oke dan zal ik gaan voor de IS versie![]()
is de IS versie beter voor auto's te fotograferen of met de AF ???
Ik raad U aan om al eens op de website van canon zelf te gaan kijken, daar vind je alle informatie die je nodig hebt. Klik
Een lens met een snelle autofocus zal je in ieder geval nodig hebben. IS is altijd mooi mee genomen. De kit-objectieven die ik heb (ef-s 18-55, ef-s 18-135) zullen te traag zijn en ik spreek uit uigen ervaring. Welke hier voor geschikt zijn weet ik ook niet.
Ik heb ook de 18-55 isII. Snel genoeg en mooie foto's, echter, vergeet het maar als je met deze lens ooit op maximale groothoek wil gaan fotograferen.
Er ontstaat een enorme bolvorming als je de horizon laag of hoog plaatst. Voor verticaal geldt hetzelfde. Ik vind dit een enorme tegenvaller voor deze goed besproken lens.
Daar ik niet weet hoe ik hier foto's kan plaatsen plaats ik een link naar een topic op een ander forum, in de hoop dat de mods dit goedkeuren. Op deze link staan enkele voorbeeldfoto's van mijn probleem:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...?f=17&t=100683
Ik hoor het ook graag als anderen ditzelfde probleem ervaren hebben.
Dat hebben vrijwel alle groothoekzooms, zelfs veel duurdere.
Niks om je druk over te maken, kan met software ook rechtgezet worden
Ik heb er duizenden foto's mee gemaakt en nimmer was het een echt probleem.
Fotograferen is vaak de beperkingen van je spullen omzeilen...
Laatst gewijzigd door Keeskanon; 30 maart 2012 om 00:48
ga nu uiteindelijk canon eos 1100d kopen met 2 ef-s lenzen 18-55 standaardlens en 75-300 lens (die ik het meest ga gebruiken)