Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnende groothoeklens voor Sony A5100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnende groothoeklens voor Sony A5100

    Goedemiddag allemaal!

    Het is ondertussen een tweetal jaar geleden dat ik mij een Sony A5100 heb aangeschaft met volgende lenzen:
    - 16-50mm (standaard)
    - 55-210mm (meegeleverd, maar enkel gebruikt als zoomlens en in 10-20% van mijn foto's)

    Ik ben eerder een hobbyfotograaf en de meeste foto's worden nog steeds gemaakt op vakantie. Het gebeurt zelden of nooit dat ik dagdagelijks mijn fotocamera mee heb.

    Echter ben ik wel overtuigd dat een groothoeklens nog een leuke toevoeging zou zijn voor mijn kit. Deze zou vooral voor landschappen en citytrips gebruikt worden.
    Helaas zijn er enorm veel beschikbare lenzen in verschillende prijscategorieën.

    Bij deze zou ik jullie ervaringen en suggesties willen weten. Ik zou er wel maximaal een € 200.00 voor over hebben, gezien deze toch maar enkele keren per jaar gebruikt worden.
    Een tweedehandse oplossing is uiteraard ook mogelijk.
    Ik heb al eens wat opgezocht en zou een Sigma 19mm 2.8 EX DN voor +- € 100.00 kunnen verkrijgen. Is dit een goede lens?

    Alvast bedankt!
    Mvg
    Tom
    Last edited by high-contrast; 11 oktober 2018, 13:46.

  • #2
    Re: Beginnende groothoeklens voor Sony A5100

    Probeer je 16-50mm eens op 19mm en je weet wat het oplevert.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Beginnende groothoeklens voor Sony A5100

      Een tweedehandse Samyang/Rokinon 12mm F2 in E-mount ?

      Comment


      • #4
        Re: Beginnende groothoeklens voor Sony A5100

        De APS-C 10-18 f4 van Sony heeft een degelijke reputatie - maar is niet goedkoop (dus niet van toepassing op deze vraag). De 19mm van Sigma die u beschrijft zou ook niet onaardig zijn.