|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Ik sta op het punt de D70s kit te kopen, dewelke €832 kost. De body apart staat voor €609 te koop. Dat maakt de lens (18-70mm) dus +/- €223 waard. Nieuw staat hij apart echter nergens lager dan €350 (misschien in duitsland waar hij aan €300 te vinden is).
Bestaat er een alternatief voor de 18-70 kitlens die uiteraard van minstens dezelfde kwaliteit is, maar ook goedkoper te vinden is dan €223? Of blijft de kitlens de beste optie als beginnerslens om geld uit te sparen? Natuurlijk is 2ehands ook een optie (waarbij de kitlens voor minder dan €200 te vinden is), maar daar schuw ik een beetje van weg. (Slechte ervaringen met 2ehands) Dan is de lens die bij de kit zit voor €30 een betere optie want hij is nieuw. |
|
||||
|
Je bedoelt waarschijnlijk 300 euro ipv 30 euro.
Tweedehands hoeft niet slechter te zijn hoor Maar een alternatief kan bv Sigma of Tamron zijn. Die zijn binnen de kitlenzen niet slechter IMO.
|
Citaat:
Maar zijn er dan specifieke lenzen die aan te raden zijn? Alhoewel dat ik niet denk dat ik ga afwijken van de kitlens is het misschien toch interessant om weten. |
|
||||
|
Ben zelf begonnen met D70 en kitlens, maar om te besparen nam ik de Sigma 18-55 f3.5-4.5. Een jaar later kocht ik dan toch in Duitsland de 18-70 van Nikkor voor 300 euro. Omdat ze iets meer bereik heeft, en ja ik geef het toe...voor de NAAM. Ik kan echter geen verschil zien in foto's gemaakt met Sigma of Nikkor hoor (in dit geval hé). Nu kocht ik pas de Tamron 28-70 f2.8 macro. heeft minder groothoek, maar dat is enige nadeel tov Nikkor kitlens. Want ze heeft wel macro (Nikkor niet) en vast 2.8. Ze is even scherp.
| Weergave | |
|
|
![]() |