Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Camera's & Accessoires > Objectieven

Alternatief voor de D70s kitlens

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22 november 2006, 11:10
Rasper Rasper is offline
Member

Standaard Alternatief voor de D70s kitlens

Ik sta op het punt de D70s kit te kopen, dewelke €832 kost. De body apart staat voor €609 te koop. Dat maakt de lens (18-70mm) dus +/- €223 waard. Nieuw staat hij apart echter nergens lager dan €350 (misschien in duitsland waar hij aan €300 te vinden is).

Bestaat er een alternatief voor de 18-70 kitlens die uiteraard van minstens dezelfde kwaliteit is, maar ook goedkoper te vinden is dan €223? Of blijft de kitlens de beste optie als beginnerslens om geld uit te sparen?

Natuurlijk is 2ehands ook een optie (waarbij de kitlens voor minder dan €200 te vinden is), maar daar schuw ik een beetje van weg. (Slechte ervaringen met 2ehands) Dan is de lens die bij de kit zit voor €30 een betere optie want hij is nieuw.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22 november 2006, 11:24
pol parasol is lid van de Belgiumdigital VZW pol parasol's schermafbeelding
pol parasol pol parasol is offline
Senior Member

Standaard Re: Alternatief voor de D70s kitlens

Neem maar die kitlens. Voor zijn prijs is het een pareltje !
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22 november 2006, 11:27
picasso's schermafbeelding
picasso picasso is offline
Senior Member

Je bedoelt waarschijnlijk 300 euro ipv 30 euro.
Tweedehands hoeft niet slechter te zijn hoor

Maar een alternatief kan bv Sigma of Tamron zijn. Die zijn binnen de kitlenzen niet slechter IMO.
  #4 (permalink)  
Oud 22 november 2006, 12:27
Rasper Rasper is offline
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
Je bedoelt waarschijnlijk 300 euro ipv 30 euro.
Tweedehands hoeft niet slechter te zijn hoor

Maar een alternatief kan bv Sigma of Tamron zijn. Die zijn binnen de kitlenzen niet slechter IMO.
Ik bedoel €30. Het sloeg op het verschil tussen 2ehands prijs (€200) en waarde van de nieuwe lens als hij bij de kit zit (€230).

Maar zijn er dan specifieke lenzen die aan te raden zijn? Alhoewel dat ik niet denk dat ik ga afwijken van de kitlens is het misschien toch interessant om weten.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 23 november 2006, 11:58
bv72's schermafbeelding
bv72 bv72 is offline
Member

Wat wil je nu bereiken?

Een paar tientjes besparen door niet die fantastische kitlens te kopen maar een Sigma of een Tamron?
Er is niet veel beters dan de 18-70 te krijgen in die prijsklasse.

Als je dan toch wat geld wil besparen maar wel die kwaliteit wil koop dan een D50 met de 18-70 of anders met de 18-55, die is ook erg goed voor het geld.

Of zoek naar een tweedehands D70 met kitlens. Die zijn vaak van mensen geweest die zijn geupgrade naar een D200. En aangezien ze de kitlens erbij aanbieden hebben ze blijkbaar betere lenzen, zoals de 12-24, 28-70 of 17-55 (€€€). Dat betekent dan ook dat de kitlens nog in prima staat verkeert, die zal niet veel gebruikt zijn.
(zo ben ik aan mijn D70 gekomen van een vriend waarvan ik weet dat ie erg zuinig op zijn spullen is)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 23 november 2006, 12:20
picasso's schermafbeelding
picasso picasso is offline
Senior Member

Ben zelf begonnen met D70 en kitlens, maar om te besparen nam ik de Sigma 18-55 f3.5-4.5. Een jaar later kocht ik dan toch in Duitsland de 18-70 van Nikkor voor 300 euro. Omdat ze iets meer bereik heeft, en ja ik geef het toe...voor de NAAM. Ik kan echter geen verschil zien in foto's gemaakt met Sigma of Nikkor hoor (in dit geval hé). Nu kocht ik pas de Tamron 28-70 f2.8 macro. heeft minder groothoek, maar dat is enige nadeel tov Nikkor kitlens. Want ze heeft wel macro (Nikkor niet) en vast 2.8. Ze is even scherp.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten