Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF 18-200 laten vallen - wat nu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF 18-200 laten vallen - wat nu

    Beste mede-forumleden,

    Ik heb pech met mijn AF 18-200.
    Ik heb de camera met lens laten vallen. Niettegenstaande dat de camera en lens in zijn beschermhoes zat, functioneerd de AF niet meer indien de lens volledig uitgezoemd is. Ook functioneerd de manuele focus niet meer. De zoom draaid heel stroef en ik vermoed dat de motor van de camera niet krachtig genoeg is om de autofocus te doen functioneren.

    Ik heb dan de lens binnengebracht bij Procirep in Evere.
    Bij Procirep hebben ze een bestek opgemaakt voor de reparatie voor een prijs van maar liefst 360 EUR incl. BTW, met tevens een disclaimer dat ze niet verantwoordelijk zijn voor schade, etc.. Ik heb dan maar besloten deze reparatie niet te laten uitvoeren en heb dan een faktuur van 30 EUR onder mijn neus geschoven gekregen voor het opmaken van het bestek (standaard procedure blijkbaar).

    Bij Procirep beweert men dat dit defect het ergste is dat men kan hebben. Het gehele binnenwerk dient vervangen te worden, wat me toch sterk verwonderd want de AF werkt prima als de zoom ingetrokken is.

    Is er op dit forum iemand die hier ervaring mee heeft? Is er een mogelijkheid voor een goedkopere nazicht? Enig goed advies op dit forum?

    ///Mavarick

  • #2
    Re: AF 18-200 laten vallen - wat nu

    halfjaar geleden voorgehad dat 1 van men zooms geblokkeerd zat, wou niet meer in of uitzoomen, kostprijs een goeie 300euro, 3maand wachttijd + indien ge het niet zou laten maken 75euro voor bestek en andere onkosten..

    als uw lensherstelling niet zoveel verschilt met nieuwprijs zou ik mij gewoon een nieuwe aanschaffen..
    Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

    Comment


    • #3
      Re: AF 18-200 laten vallen - wat nu

      Allereerst mijn medeleven, ik hoop dat ik het niet meemaak....

      De zoom draaid heel stroef en ik vermoed dat de motor van de camera niet krachtig genoeg is om de autofocus te doen functioneren.
      Deze lens heeft een ingebouwde AF motor (AF-S) dus je camera drijft hem elektrisch aan.

      Het gehele binnenwerk dient vervangen te worden, wat me toch sterk verwonderd want de AF werkt prima als de zoom ingetrokken is.
      ik heb deze lenzen nog niet uiteengehaald maar kan me best indenken dat elektronische onderdelen die gesoldeerd of ingegoten zijn niet herbruikbaar zijn.

      30 EUR
      Pakketje opendoen, lens (gedeeltelijk) demonteren en terug samenstellen, pakketje terug inpakken, briefje typen of email opstellen en een factuurtje maken.
      Je bent al snel een halfuurtje bezig en dan is dit nog niet zo duur....
      We verwachten immers dat er daar goed geschoold personeel zit om aan onze dure spullen te werken.

      Je vind deze lens tweedehands geregeld voor 350 a 400 euro .
      Vermits je dus vooraf geen werkingsgarantie voor je herstelling krijgt kan je beter een tweedehandse kopen,
      dan ben je zeker dat hij werkt.
      Je vind misschien nog één met garantie, ik zal voor je duimen

      mvg Jozef
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: AF 18-200 laten vallen - wat nu

        Welkom op BD, jammer dat je met zo.n vervelend verhaal binnen komt.
        veel succes.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment

        Working...
        X