Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • advies nodig

    Ik heb een telezoom 70-300mm vr nikkor, een supergroothoek 11-16mm tokina en een nikkor kitlens 18-55mm.

    Nu ben ik eigelijk best tevreden over de 18-55mm kitlens maar zou toch graag een beter objectief hebben.
    Een objectief die goed gebouwd is en beteren kwaliteit heeft dan mijn 18-55mm kitlens.
    Ik ben student fotografie, hoef mijn geld er nog niet mee te verdienen dus aub geen lens advies van boven de 1100 euro's. liefst daaronder
    Het is de bedoeling dat het een standaardzoom objectief word die veel gebruikt kan worden naast mijn tele en supergroothoek.


    Welke ik zelf al had gezien:

    16-85mm nikkor
    17-55mm nikkor

    ps: Gaat gebruikt worden op een d90 of d300.

    bedankt alvast.
    Last edited by Maissan; 2 augustus 2009, 10:14.

  • #2
    Re: advies nodig !

    Door de €1100 valt de 17-55 af, maar je zou eens kunnen kijken naar een Tamron 17-50 2.8.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: advies nodig !

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Door de €1100 valt de 17-55 af, maar je zou eens kunnen kijken naar een Tamron 17-50 2.8.
      17-55mm is 1055 maar zal ook even kijken naar de tamron.

      Comment


      • #4
        Re: advies nodig !

        Tamron is idd het overwegen waard. Ik heb deze lens zelf en gebruik ze op een D300 en met een zeer goed resultaat. Ok ze voelt plastiek aan maar ze is wel heel scherp.

        Comment


        • #5
          Re: advies nodig !

          Wil je veel geld uit geven: Nikkor 17-55 2.8 VR
          Wil je niet zoveel geld uitgeven: Tamron 17-50 2.8
          Last edited by Franciskine; 1 augustus 2009, 22:00.

          Comment


          • #6
            Re: advies nodig !

            effe terug ontopic:


            als de nikon 17-55 f2.8 nie echt past zou ik ook kijken naar de tamron of sigma versies.
            lees wat reviews online en zoek hier es goed en je komt er wel uit

            mvg david
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: advies nodig !

              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              effe terug ontopic:


              als de nikon 17-55 f2.8 nie echt past zou ik ook kijken naar de tamron of sigma versies.
              lees wat reviews online en zoek hier es goed en je komt er wel uit

              mvg david
              Ja ik vind de 17-55 nikon wel erg prijzig maar wil ook weer niet op mijn objectieven gaan lopen besparen..
              Moelijk ik ga die tamron en sigma ook even opzoeken.

              Comment


              • #8
                Re: advies nodig !

                Even grote kuis gehouden en alle off topic berichten verwijderd . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: advies nodig !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Maissan Bekijk bericht
                  Ja ik vind de 17-55 nikon wel erg prijzig maar wil ook weer niet op mijn objectieven gaan lopen besparen..
                  Moelijk ik ga die tamron en sigma ook even opzoeken.
                  Kijk eens even rond, die 17-55 kan je vrij makkelijk tweedehands vinden en dan scheelt het toch een stuk hoor. Ik heb de mijne een jaar geleden voor 800 Euro gekocht en nog steeds enorm tevreden.
                  Mvg,David
                  [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                  Comment


                  • #10
                    Re: advies nodig !

                    Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                    Kijk eens even rond, die 17-55 kan je vrij makkelijk tweedehands vinden en dan scheelt het toch een stuk hoor. Ik heb de mijne een jaar geleden voor 800 Euro gekocht en nog steeds enorm tevreden.
                    Oke ja dat zou wel wat zijn.. Alleen heb ik niet echt ervaring met 2dehandse objectieven.
                    Hoe heb je hem getest of die goed was laten nakijken bij een winkel of nikon zelf?
                    Ben dan altijd een beetje bang die die gevallen is of iets in die rinchting..

                    Comment


                    • #11
                      Re: advies nodig

                      Voor 2de hands objectieven is de staat achteraan belangrijker dan die vooraan: dwz de achterkant die in het camarahuis past moet perfect zijn (geen vingerafdrukken, geen vuil in of rond die lens). Een foutjes op het voorste element is minder erg. Ik vind ook het mechanisch aspect belangrijk: draaien de ringen vlot, zit nergens speling op...

                      Maar meestal zijn de objectieven die hier op het forum verhandeld worden in perfecte staat, tenzij het anders is aangegeven ("met gebruikssporen", "heeft afgezien", ...) en dan zijn de prijzen ook een pak lager. Het voordeel van dit forum is dat er een sociale controle is die je niet hebt op 2dehands.be, ebay of dergelijke.

                      Een lens in mindere staat, hoeft geen slecht koop te zijn. Voor fotografie op fuiven of op het strand is het misschien beter om je geen zorgen te moeten maken over een occasie van 100 euro dan je voortdurend zorgen te maken over je lichtknots van 1000 euro (geldt ook voor body).

                      Voor de Canon L-reeks koop je hier aan tussen de 60% en 75% van de rubens of konijn prijzen. Van Nikon ken ik te weinig, maar dat zal ongeveer gelijk lopen, denk ik.
                      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                      Comment

                      Working...
                      X