Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

    Ik twijfel over de aanschaf van bovenstaande lens.
    Ik weet dat deze lens z'n geld waard is en 1.8 is natuurlijk mooi in omstandigheden met minder licht.
    Maar... ik heb momenteel de Sigma 18-50 F/2.8 EX DC.
    Heeft deze lens dan nog meerwaarde of is het verschil dan niet meer zo groot en heeft de aanschaf niet meer zo veel zin?

    Ben benieuwd naar de reacties

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

    Ik heb zelf ook de Sigma 18-50 F/2.8 EX DC. en zou hem beslist niet met een 50 f1.8 willen omruilen. De 50 f1.8 is ook soft op 1.8 net de 18-50 op 2.8
    Knijp je de sigma wat toe dan is hij ook scherp.
    Als je een1.8 voor een zacht prijsje erbij kan kopen, waarom niet. Maar meer waarde.
    Mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

      Oorspronkelijk geplaatst door drh
      Ik heb zelf ook de Sigma 18-50 F/2.8 EX DC. en zou hem beslist niet met een 50 f1.8 willen omruilen. De 50 f1.8 is ook soft op 1.8 net de 18-50 op 2.8
      Knijp je de sigma wat toe dan is hij ook scherp.
      Als je een1.8 voor een zacht prijsje erbij kan kopen, waarom niet. Maar meer waarde.
      De 50mm f1,8 zal op f2,8 heel wat scherper zijn dan de Sigma 18-50 f2,8 volledig open. De Sigma is wel bruikbaar op f2,8 , maar pas vanaf f4 is ze echt scherp.

      De meerwaarde zit dus in het feit dat je een lens hebt die meer dan 1 stop lichtsterker is, en die al vanaf f2,8 heel mooie resultaten levert, waarbij je de 18-50 minstens een stop verder zal moeten dichtzetten.

      Ik heb zelf geen enkele prime (buiten de Sigma 150mm f2,8 Macro) omdat een zoom heel wat flexibeler inzetbaar is. Maar de meeste prime-lenzen zijn wel heel wat scherper dan zoomlenzen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

        Heb ze allebei en gebruik de 50mm als:
        - het zo donker is dat elke stop telt
        - als ik meer achtergrond 'blur' en kleinere scherptediepte wil
        - als ik weet dat ik een paar stampen op mijn toestel kan verwachten (bvb. carnaval), liever een lens van 100 euro dan één van 450 dan
        - straatfotografie; klein, licht en onopvallend

        Mvg
        http://www.photofolio.be
        EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

          ik heb ze ook allebei en vind het de 1.8 heel makkelijk als je niet mag flitsen,
          je merkt (ik althans) heus het verschil tussen 2.8 en 1.8


          groeten,
          Koen
          You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
          www.koendd.be

          FZ50

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

            Toeme toch, mijn zus zal naar alle waarschijnlijkheid deze namiddag/vanavond bevallen en had graag deze lens in mijn bezit gehad. Nu moet ik 't stellen met de kitlens van Canon, 18-55 en die resultaten zijn toch niet je dat...Weet iemand waar ik deze lens kan aanschaffen in de streek van Kortrijk, Roeselare, Torhout???? Iemand die toevallig een 2dehands weet te koop staan, of een winkel weet waar ze zeker ééntje hebben? Je zou er mij en mijn zus alleszins een plezier mee doen
            Monkey business
            [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

              Ringfoto in het Ringshopping in Kuurne
              Foto Verstraete nabij station in Kortrijk
              Of als laatste hoop Foto Robert

              Ze zullen wel wat duurder uitvallen als menig online winkels, maar dan heb je wel wat vlugger je materiaal!
              www.kdfotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

                Ringfoto gebeld: njet
                Die 2 andere zijn pas open binnen half uurtje .

                'k Heb er, zoals gewoonlijk, weer veel te laat aan gedacht
                Monkey business
                [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

                  Schitterend!!! Verstraete had die binnen, alsook de 1.4, maar mijn studentenbudget zal da nie aankunnen
                  Monkey business
                  [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

                    Blij dat ik u van dienst kon zijn
                    www.kdfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
                      Toeme toch, mijn zus zal naar alle waarschijnlijkheid deze namiddag/vanavond bevallen en had graag deze lens in mijn bezit gehad. Nu moet ik 't stellen met de kitlens van Canon, 18-55 en die resultaten zijn toch niet je dat...Weet iemand waar ik deze lens kan aanschaffen in de streek van Kortrijk, Roeselare, Torhout???? Iemand die toevallig een 2dehands weet te koop staan, of een winkel weet waar ze zeker ééntje hebben? Je zou er mij en mijn zus alleszins een plezier mee doen
                      Hoe een topic toch van richting kan veranderen. Laat ons tenminste weten of het een jongen of een meisje is.
                      In alle geval feliciteer je zus met de kleine spruit.
                      Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                      Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf Canon 50mm f1.8 II

                        't Is een flinke jongen geworden: Mathis. 52 cm en 3,540 kg . Lens doet overigens schitterend werk, nog geen enkele keer mijn flash bovengehaald en zorgt voor een knappe blur, een héééél pak beter dan die kitlens op 50mm!
                        Monkey business
                        [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

                        Comment

                        Working...
                        X