|
||||
|
Ikzelf ben tevreden over de kitlens van mijn EOS 350d, het ding doet wat het moet doen. Als je ze puur objectief bekijkt als "kitlens" dan is ze haar €'tjes waardig. Doch heb ik na 14 dagen geopteerd om een tele bij te kopen omdat ik de nodige zoom miste (55mm is niet HET grote zoombereik).
Focus is snel en beeld is zuiver genoeg (voor een kitlens). Hopelijk heb je hier wat aan... Groetjes |
|
|||
|
Heb de 300D gehad,da's dus dezelfde kitlens als die van de 350 als ik me niet vergis.Heb nu de D50 en die kitlens is me stukken beter dan die van canon.En ondanks dezelfde of ongeveer dezelfde lichtsterktewaarden kan de kitlens van de D50 beter overweg met duistere omstandigheden vindt ik.Ook de D 50 ligt veel beter in de hand vindt ik persoonlijk,en ik heb ze beide vast gehad maar da's natuurlijk een kwestie van persoon tot persoon hé.Om een lang verhaal kort te maken,ben veeeel meer tevreden van de D50 met kitlens dan indertijd de 300D met kitlens.
PS voorbeeld van de kitlens staat in dit topic:NIKON D50 of D70s
|
Hallo Omikros, ook ik bezit sinds een paar weken de 350D met de kitlens en ben daar tot nu zeer tevreden over. Ik had ook de verhalen gehoord over de "mindere" kwaliteit van deze lens, maar dat valt best mee hoor. Ik heb in het eerste weekend dat ik de camera had wat testen gedaan bij minder mooi weer en het resultaat viel echt goed mee, kijk zelf maar eens : Twee vogeltjes.....
Volgens mijn informatie is de kitlens van de 300D en die van de 350D niet dezelfde lens, je kunt dat zien aan de toevoeging in de tekst op de rand van de lens daar staat bij de "vernieuwde" lens de toevoeging II . Althans dat werd mij zo verteld en de hoofdzaak is dat ik er tevreden mee ben. Het moet trouwens voor jou in de regio Antwerpen toch niet zo moeilijk zijn om eens wat af te spreken met 2 mede BD-ers die de 350D en de D50 bezitten om wat te testen.
|
Ik heb de 350D + kitlens nu al een half jaar en ik ben er zeer tevreden over. Het is een ideale lens (voor zijn prijs) om het toestel goed te kunnen verkennen. Na een paar maanden begint het wel te kriebelen en smacht je naar iets meer zoom en een betere diafragmawaarde.
Kortom: mist wat scherpte en lichtsterkte, maar ideaal voor beginners!
|
Over die kitlenzen gaan de wildste verhalen , er zijn er hier ( en op andere fora ) die met die kitlenzen schitterende platen weten te maken , er zijn er ook anderen die er niks van bakken , maar de vraag is of ze dit wel zouden doen met de beste lenzen...
Nikon of Canon , er zit even veel speling op die kitlenzen hoor , qua bouwkwaliteit doen ze natuurlijk onder aan hun duurdere broertjes maar je betaald er dan ook een stuk minder voor... Ikzelf heb de keuze gemaakt om naar Canon te gaan , niet omdat Nikon minder zou zijn , helemaal niet , maar er is nu eenmaal een groter gamma aan lenzen te verkrijgen , ook is er tweedehands meer te vinden , een keuze die je moet maken , en dat kan niemand in jou plaats doen... Edit : hiermee wil ik niet zeggen dat die kitlenzen even goed zouden zijn dan L-glas bvb (eenmaal dit in je handen is er geen weg maar terug , dit heb ik zelf al mogen ondervinden ), maar om te starten zijn ze ideaal me dunkt...
Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext Laatst gewijzigd door Fishermen; 7 december 2005 om 10:23 |
|
||||
|
gebruik ook nog altijd de 18-55 kitlens, in afwachting van wat beters.
Heb ook al wel af en toe een wat betere foto gemaakt, maar toch is het iedere keer weer vol spanning uitkijken tot wanneer ik de foto's van mijn CF heb geplukt, om te zien of er wat moois tussen zit. Wat ik wel ondervind is dat je best RAW-werkt, dan kan je nog altijd op je PC een reddingsoperatie ondernemen. Pas op... slécht blijft slécht, maar wat iets minder is kan soms nog wat verscherpt, verhelderd, bijgekleurd...worden. Ik mis ook wel wat meer tele, wat meer lichtdoorlating en soms wat meer groothoek. Maar ja... wie mist er niks!
|
Citaat:
|
ben tevreden van de canon kitlens, zeker qua prijs-kwaliteit verhouding. Voor een starter een goede investering.
Bedoeling van DSLR is om met verschillende lenzen te werken. Vorige maand heb ik dan een kwalitatief betere lens 28-135 IS aangekocht. Maar de kitlens doet nog zeker zijn werk als groothoek.
|
hier ook zeer tevreden met de kit, al mijn opnamen zijn er mee gemaakt op mijn site, op de Ardennen na das de 18-200 van Sigma.
grt,bouk.
|
Het is allemaal maar wat je ervan verwacht he... Bij mij sloeg ze tegen (kitlens 350d) , ben dan ook snel overgeschakeld naar iets anders. Maar dat je er wel (met genoeg licht) behoorlijke resultaten uit kan halen is al genoeg gezegd geweest.
Maar idd, belangrijker is, de body kiezen en dan de kitlens wel of niet nemen. En niet de body kiezen naargelang de lens... Ga ze eens in de handen houden, hebben elk hun voor- en nadelen. Het is heel persoonlijk dewelke doorwegen.
|
Citaat:
|
Ik ben redelijk tevreden over de kitlens van de Canon, maar geef mij toch maar de 50mm prime. Goedkoop en superscherp...
|
Citaat:
|
|
||||
|
Daar gaat het niet echt over hé , die kitlenzen zijn gelijkwaardig punt andere lijn , dat ze niet aan L glas kunnen tippen weet ik ook wel , maar om nu de keuze om te kiezen tussen Nikon en Canon te laten afhangen door de bijgeleverde kitlens is wel wat bij het haar gegrepen zeker ?
En dat je met een kitlens start is helemaal niet mis , beter zelf , dan gaat de TS zelf wel ondervinden wat z'n noden zijn , beter eerst leren en dan zien wat ie wil ipv direct duur glas te gaan (mis)kopen...
| Weergave | |
|
|
![]() |