Hoewel ik het een zeer leuke en geslaagde dag vond, geldt dat niet voor mijn foto's. Door een combinatie van onwennigheid, verkeerde instellingen, vooroordelen, nonchalance en een kater zijn de meeste mislukt![]()
.
Mijn excuses aan Flee en Kelly die de pech hadden mijn model te zijn. Hierbij toch maar een van de weinige gelukte foto's. Ik zal proberen nog wat te maken van de rest (gelukkig kan ik redelijk uit de voeten met Photoshop).
De volgende modellendag zal ik er zeker weer bij zijn, nu echter met een 'open mind' en een goede voorbereiding.
Ondankt het feit dat het een prachtige dag was, wil ik een heel klein minpuntje toch wel kwijt. Ik was als eerste aan de beurt bij het hemelbed. Samen met mijn twee mannelijke collega's stond ik daar wat onwennig te draaien, niet goed wetende wat te doen of waar te beginnen. Er was niemand die ons opving... Uiteindelijk nam Flee het heft in handen als doorgewinterd model. Even later bleek dat er wel iemand was die de boel 'regelde' daar (ik ben z'n naam kwijt), maar veel aanwijzingen of hulp hebben we voor mijn gevoel niet gekregen. Toegegeven, ik wist zelf ook niet wat ik wilde en was beslist ietwat sceptisch over het hele gebeuren, maar ik had wel wat meer leiding kunnen gebruiken, zoals later uitstekend is gebeurd door Stef en Jos. Dit is niet afbrekend, maar uitsluitend als opbouwende kritiek voor de volgende keer bedoeld.
Enfin, dit is één resultaat: Kelly, bedankt! Je was zeer behulpzaam en vriendelijk en hebt een mooie lach(hoewel je hier wat weemoedig kijkt).
![]()
Hoi Jacki,
Dit agenda puntje had ik al op de agenda staan voor de volgende vergaderingMaar nogmaals bedankt voor het meedenken.
http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.
Jacki, jouw minpuntje is misschien gewoon om als eerste te gaan, dan moet nog eerst alles in de running komen en zo hé?
Ik had dat probleem niet in de stal hé?
Daar stond fotofrans paraat om ons te helpen hé?
Ik was ook maar pas om 15.30 aan de beurt hé.
En jouw gevoel, wel ik heb het zelfde gevoel.
Mislukte foto's, overbelicht, of te donker of niet zo scherp.
Maar we zullen toch wel een albumpje kunnen maken van een tiental foto's hé?
Deze is alleszins al geslaagd.
Mooi omgezet ook.
Ja Jacki, dat gevoel ken ik, had het ook bij mijn eerste shootings de zondag
Modelfotografie heeft me nooit uitzonderlijk geïnteresseerd. Ik ging dus ook met het gevoel van 'we zullen wel zien, ik zal wel meekijken als iemand aan het shooten is' naar Mol, maar nu kwam het telkens zo uit dat ik moest fotograferen omdat telkens de camera van de medefotografen niet konden samenwerken met de flitsinstallatie. Komt daarbij dat ik de meeste foto's alleen maar in de 'bouwstudio' heb kunnen nemen (wilde toch oh zo graag in de 'motor-studio' fotograferen)... en laat dat nu juist de studio zijn die qua inrichting me het minste beviel en weinig inspirerend werkte. Gelukkig had ik daar nog, in tegenstelling tot jou in het begin, de hulp van Sonyke en Luuk, dus het is nog wel in orde gekomen.
Soit ... je foto ziet er alleszins knap uit hoor ... laat die 2 andere gelukte foto's maar komen!![]()
![]()
![]()
:: http://www.dpix.be ::
Jacki,
Ik had van mijn resulten ook minder verwacht.
't Was ook mijn eerste keer dat ik in zulke situaties bezig was.
Maar ik had het geluk van in de stal te kunnen shooten, waar ene FotoFrans echt wel goede tips enz .... heeft gegeven.
Om maar te zwijgen van de mede fotografen die er bij waren (Emjeke en Wim). En uiteraard eveneens 'groot lawijt' Stef, maar die PERFECT kon assisteren.
Al bij al een leuke (en zeer geslaagde) foto.
PS : Maggy heeft een beetje hetzelfde probleem gehad (zonder kater), maar ik eiste dat ze die dag met de D30 werkte (die ze eigenlijk nog niet in haar pollen heeft gehad). Ik ben dat hier al 2 dagen aan het goedmaken.![]()
![]()
Jacki
'k had ongeveer het zelfde probleem 1e shoot om 13.30u (motor studio) eer alles was geregeld heb ik ongeveer 10
foto's kunnen nemen maar heb daarna mijn schade buiten ingehaald hoor al bij al toch een leerzame dag voor volgende
modellen shoot als ik nog mag komen natuurlijk met mijn Macske![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoi Jacki,
De foto straalt denk ik uit wat de meesten van ons voelden "en nu"!![]()
Hieronder nog even m'n reactie op de reply die jij gaf op mijn Mol-albumpje:
"@Jacki, nee niet ik bedankt, maar jullie bedankt voor aangename weekendje. Als ik weer (mag) kom(en) dan weet ik wat ik nog meer moet meenemen!![]()
Ik heb intussen al wel hoog opgegeven van jullie kookkunsten. Zelfs dat stukje vis smaakte goed. Spijt me dat ik zo onbeleefd was het kopje koffie af te slaan zondagavond, maar leek me toch echt het verstandigste. De laatste 20 km was dan ook wel even goed bij de les blijven! Trouwens Antwerpen lijkt tot de mogelijkheden te gaan behoren!
"
Oei zie nu wel wat rare zinsconstructies en paar andere foutjes!Nu ja ik hoop dat je de boodschap begrijpt!
Greetz ook aan Erik (waar blijft zijn bijdrage????)
Jan
You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl
Ik vind de foto zeer mooi.
Ik heb ook veel slechte hoor. Ik ken mijn camera nog niet en wat ik moest doen dat wist ook totaal niet. Maar heb me goed geamuseerd, en was fijn om mensen te leren kennen, oa u.
Ik heb ook veel opgestoken achteraf, door mijn foto's te analyseren. Heb zo toch dingen ogemerkt waar ik volgende keer aandacht aan moet besteden.
Groeten,
Kristof
Bedankt voor de opbeurende woorden. Gelukkig was ik blijkbaar niet de enige die zich onwennig voelde en niet tevreden is over zijn foto's.
Ach, reden te meer om de volgende keer beter m'n best te doen.
@Frederik: tja, ik had wel het geluk om om het laatst nog even in de motorstudio te fotograferen (en er zelfs nog even op te zitten). Nu heeft dat wel enkele leuke foto's VAN mij, maar niet DOOR mij opgeleverd.
@Tom: veel plezier met goedmaken![]()
@Jamonadap: Uiteraard ben je altijd welkom. En je had groot gelijk dat je zondagavond direct door wilde. Je moest ten slotte nog een aardig eindje rijden. Nu ben ik wel benieuwd wat je de volgende keer gaat meenemen![]()
. Erik is druk bezig
@Kristof: het genoegen was geheel mijnerzijds. Ik heb zelfs nog een mooie foto van jou gemaakt![]()
Meer foto's op Mukblog
Hey, Jacki, you're not alone!
Maar toch een geslaagde dag voor mij, alleen al het feit van tussen al die sympathieke mensen te vertoeven, kan niet stuk.
Ik wist niet dat Flee ook in de studio's geweest was als model, heb haar enkel als "gebodypainte" gezien en daarna in de cafetaria.
Had eigenlijk niet door dat dit flee was, tot wanneer ik hier in het forum begon te klikken. Ziet er een wreed sympatiekske uit, jammer da'k er geen praatje mee gemaakt heb. Die foto waar ze zo op die motor zit vind ik zo neig, schitterend machien en schoon mens.
'k Zou het dus wel leuk vinden als je een foto van Flee zou posten.
Flee is inderdaad een toffe meid Pieterbie. Ik zal eens kijken of ik nog een mooie foto van haar heb.Originally posted by pieterbie
Hey, Jacki, you're not alone!
Maar toch een geslaagde dag voor mij, alleen al het feit van tussen al die sympathieke mensen te vertoeven, kan niet stuk.
Ik wist niet dat Flee ook in de studio's geweest was als model, heb haar enkel als "gebodypainte" gezien en daarna in de cafetaria.
Had eigenlijk niet door dat dit flee was, tot wanneer ik hier in het forum begon te klikken. Ziet er een wreed sympatiekske uit, jammer da'k er geen praatje mee gemaakt heb. Die foto waar ze zo op die motor zit vind ik zo neig, schitterend machien en schoon mens.
'k Zou het dus wel leuk vinden als je een foto van Flee zou posten.
Meer foto's op Mukblog
Hoy Jacki,
Troost U, je was zeker niet alleen met je gevoelens. Ik denk dat er velen onwennig rondliepen, ik niet als laatste.
Mijn foto's in de flits-studio zijn ook niet echt gelukt, de flitsen hadden niet veel zin om samen te werken met mijn Olympus. Dit ondanks alle goede zorgen van Sonyke
Niettemin heb ik mij goed geamuseerd, veel bijgeleerd, en toch een deel leuke foto's getrokken.
Ook was het voor mij, als eerste deelname aan een SD, tof om eens de mensen achter de nicknames te zien.
Hierbij nog een fotootje van jou als troost.
![]()
Groetjes,
FilMar, Beeldbrouwer ;-)
* Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *
Wat nou weemoedig.......links onder die bandjes? wat storend........voor de rest prima opname J.
mvg,
Z900
Canon 1DMII+D30/50MK1/70-200 2.8 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC
Tja onwennig was ik zoals zovelen was ook nog maar mijn 2e SD. Bezig met trachten mensen te herkennen, praatje te slaan, kijken wanneer je naar een studio mocht, piekeren hoe dat zou aflopen. Lopen nadenken over camera-instellingen en zo veel creativiteit kwijtrakenMaar uiteindelijk me in de strijd geworpen
Had nog zo graag met wat meer mensen willen praten en met degene waar ik mee praatte wat langer. Alle reden dus om uit te kijken naar de volgend SD.