Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017





    Op zaterdag 21 oktober 2017 verzamelen we in Leuven voor een boeiende
    Shooting Day
    in het Histaruz Ziekenhuismuseum.


    Deze SD sluit aan bij de halfjaarlijkse Algemene Vergadering van Belgiumdigital vzw,
    die uitsluitend toegankelijk is voor onze vzw-leden (en hun partner).


    Om in te schrijven voor deze Shooting Day laat je onderaan dit bericht een reactie na met vermelding van het aantal deelnemers.



    Ziekenhuismuseum Histaruz





    Tijdens deze SD brengen we een uniek bezoek aan het Historisch ziekenhuismuseum Histaruz.

    Histaruz is het historisch archief van UZ Leuven. Het toont de evolutie van de medische wereld en de Leuvense universitaire ziekenhuizen over ruim 100 jaar.
    Het ziekenhuismuseum is gelegen in het voormalig wereldvermaarde Leuvense Kankerinstituut Maisin.




    We maken een reis terug in de tijd doorheen meer dan vijfentwintig heringerichte verpleegkamers boordevol boeiende objecten, foto’s, documenten en verhalen uit het begin van de 20e eeuw.
    De erfgoedcollectie telt meer dan 9.000 boeiende voorwerpen en nog eens zoveel foto's en documenten.



    De toekomst van dit museum is onzeker, omdat de ganse ziekenhuis site binnen afzienbare tijd wordt afgebroken en omgevormd tot woonzone.

    In het auditorium Maisin (daterend van net na de 1ste wereldoorlog) kregen duizenden artsen en zorgverleners hun opleiding. Het wordt nog steeds gebruikt voor lezingen en doctoraat/emeritaatsvieringen.
    Dit uniek stukje historisch erfgoed van het wereldvermaarde Leuvense Kankerinstituut zal binnenkort samen met de voormalig ziekenhuissite verdwijnen.

    Na een korte introductie (in groep) kunnen we vrij fotograferen in het museum. Het gebruik van statief en/of flits is toegelaten.In principe zijn er op elke verdieping vrijwilligers aanwezig voor een extra woordje uitleg.


    Verzamelplaats




    We komen samen om 13:30 uur op het binnenplein van het Cultureel Centrum Het Wagenhuis Leuven, op 100 meter van het Sint-Pietersziekenhuis, nabij Brasserie/Restaurant Improvisio.

    Vandaar trekken we in groep naar het Hizarus. Het einde van ons bezoek is voorzien rond 17:00 uur.


    Parkeren

    Hou rekening met het Circulatieplan van Leuven.




    In het centrum van Leuven zijn alle parkings betalend.

    Het goedkoopste zijn de randparkings, welke in het weekend zeer betaalbaar zijn.
    Wij bevelen de parkings P1- Parking (achterzijde Station Leuven) (€ 5,00 voor een hele dag) en Parking Teken (aan de rotonde UZ Gasthuisberg) (€ 3,00 voor een hele dag) aan.
    Beide parkings liggen op ca. 1,3 km loopafstand van de Improvisio, en je kan op vertoon van je parkeerkaart gratis met de bus naar het centrum.

    Meer parkeerinformatie hier.

    Brasserie Improvisio ligt ook op ca. 1,3 km wandelafstand van het NMBS station Leuven..


    Deelnameprijs


    De kosten voor deelname aan de Shooting Day beperken zich tot de toegangsprijs voor het Histaruz museum: € 3,00 per persoon (kinderen tot 12 jaar gratis).

    Die betaal je zelf aan de kassa van het museum, bij de aanvang van de SD.


    Aanmelden

    Aanmelden voor deze Shooting Day doe je met een reactie onderaan dit bericht.
    Graag vermelding van het aantal deelnemers!


    Gelieve aan te melden uiterlijk op 18 oktober 2017.

    Tot ziens op 21 oktober in Leuven!

    Belgiumdigital vzw.

  • #2
    Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

    Wegens onvoorziene omstandigheden kan ik er toch niet bij zijn.
    Spijtig.

    Ik wens hieraan deel te nemen.

    Jos Stolck BD1343be en kom alleen
    Last edited by jivo; 19 oktober 2017, 10:56.

    Comment


    • #3
      Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

      Ik wens hieraan deel te nemen en ik kom alleen.

      Comment


      • #4
        Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

        Ik zal hieraan deelnemen. Ik kom alleen.

        Comment


        • #5
          Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

          Ik zal aanwezig zijn en kom alleen.

          Mvg, David

          Comment


          • #6
            Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

            Ik ben van plan om te komen!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

              FKVK
              Ik kom ook met het vrouwtje erbij

              Comment


              • #8
                Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

                Mij lijkt het ook wel interessant, maar was het ziekenhuis ook toegankelijk voor niet leden?
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Mij lijkt het ook wel interessant, maar was het ziekenhuis ook toegankelijk voor niet leden?
                  De aankondiging hier is ook voor NIET-vzw leden.

                  VZW-leden (die ook wensen deel te nemen aan de AV) moeten zich inschrijven via het formulier in het vzw-forum.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

                    Zal ook aanwezig zijn, enkel voor de SD
                    MVG. Hugo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

                      Ik ben ook van de partij voor het bezoek aan het museum. 1 persoon
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

                        Ook ik ben van de partij (incl. ALV - inschrijving zou moeten afgerond zijn) - 't is niet zo ver van bij mij thuis (6km).

                        Let ook op voor de werken aan het mgr. Ladeuzeplein - die starten vanaf morgen - wie de instructies bovenaan volgt gaat daar geen last van hebben. Als je andere parkings neemt - dat kan - deze is voorlopig in de komende paar weken wat te mijden voor wie Leuven niet kent.

                        groeten

                        Comment


                        • #13
                          Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

                          Tess (Moot&Cat) en ik schrijven ons graag in voor deze SD.
                          Online album: http://www.flickr.com/photos/johan_kielbaey/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

                            Ik kom met 2 personen

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Shooting Day Histaruz - Leuven, 21 oktober 2017

                              +1 voor ALV & SD
                              Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                              M.v.g. Marc

                              Comment

                              Working...
                              X