Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 27

Arrow SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

Hello Hello !

Op 15, 16 en 17 augustus is het weer zover : Aarschot 1489 ... een middeleeuws kampement met markt, kiddybattle, valkenier, vuurshow, allerlei demonstraties maar niet te vergeten een heuse veldslag met bulderende kanonnen, onstuimige zwaardvechters en meedogenloze boogschutters !

Honderden reenactors uit verschillende europese landen komen samen om de middeleeuwen weer tot leven te brengen en daar zouden wij, als organiserende vereniging, graag mooie kiekjes van zien.

Hierbij nodig ik alle fotografen uit voor een special treatment op het evenement : alle fotograven die zich aanmelden krijgen een gratis drankje bij aankomst en een lintje. Dit lintje kan je aan je bovenarm binden, of ergens op een andere zichtbare plaats. Zo kan iedereen zien dat je een uitgenodigde fotograaf bent. Het interessantste van dit lintje is natuurlijk dat je in de veiligheidszone mag plaatsnemen tijdens de veldslag, met andere woorden je staat vóór het publiek , en je kan tijdens de veldslag vrij in deze zone bewegen.

Het enige dat wij vragen is dat elke fotograaf die zich heeft aangemeld, ons achteraf een cdrom toestuurt met zijn of haar foto's (met copyright natuurlijk). Op de website van de Hagelanders komen ook alle links naar de albums van elke deelnemende fotograaf.

Waar ?

Het evenement gaat door in het Elzenhof (Nieuwland 3 te 3200 Aarschot) op vrijdag 15, zaterdag 16 en zondag 17 augustus 2008.
    De inkom is gratis voor iedereen.
    Kaartje via Google maps
    Parkeren kan in nabijgelegen weide en straten.

Programma

12u00 Boogschieten
    13u00 Demonstratie middeleeuws dansen
    14u00 Demonstratie kanonnen
    14u30 Demonstratie Vikingen
    15u00 Slag om Aarschot
    16u00 Valkeniershow
    17u00 Kinderbattle

Speciaal op vrijdag : 21u30 Vuurschow
    Speciaal op zondag : 10u00 Eucharistieviering met middeleeuwse muziek en zang
    Let op : de uren van het programma zijn indicatief.

Doorlopend kan het middeleeuwse kampement met bijhorende markt bezocht worden.

De affiche kan je alvast hier vinden.

Interesse ?

Mailen kan naar ivonne.janssens@skynet.be. Vermeld je (echte) naam, je nickname op BD, je emailadres en welke dag je graag zou komen.
    Voor de veiligheid tijdens de veldslag te verzekeren is het aantal aanmeldingen beperkt.
    Op de dag zelf kan je je aanmelden aan de (drankbonnetjes)kassa (kaartje).

Meer info ?

www.hagelanders.be en ivonne.janssens@skynet.be (voorzitter Orde van de Hagelanders)
    Contactadres : Ivonne Janssens – Leliestraat 3 – 3200 Aarschot
    Telefoon : 0495 53 02 21

Groetjes,
    en hopelijk tot dan !

Kiona
    Officina Viatoria - de middeleeuwse apotheek
    lid van de Orde van de Hagelanders

PS : De lijst met bevestigde fotografen zal ook hier verschijnen en regelmatig aangevuld worden.

Reeds ingeschreven

Vrijdag : Triker, Jef Lemmens, Eefke (2), Jaan, Tonyt, Wonnie, Rx-ke, Devid, Jepe, Lef Lemmens (2)
    Zaterdag : Robert Barbarien, Henny Reumerman, Triker, NoName, Luc Geenen, Nico Suykens, powerkiller
    Zondag : Robert Barbarien, Henny Reumerman, Rudy De Geus, Facehugger, Cthulu (2), Gerry & Willy Engelen, Masterke, Rik Jennes, Hugo Piot, Willem Ons
    Laatst gewijzigd door Kiona; 11 augustus 2008 om 19:30

Standaard Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

klinkt weer geweldig
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Standaard Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

Klinkt als een kanon dus ik kom (zaterdag)
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

dat lijkt me zeer leuk en ik denk wel dat ik één dag wel zie zitten, nog even overleg met het thuisfront welke dag maar ik laat nog weten via pm

alvast voor je initiatief
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Triker Bekijk bericht
    klinkt weer geweldig
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
    Klinkt als een kanon dus ik kom (zaterdag)
    Buskruit genoeg hoor vergeet je oorstopjes niet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    dat lijkt me zeer leuk en ik denk wel dat ik één dag wel zie zitten, nog even overleg met het thuisfront welke dag maar ik laat nog weten via pm. alvast voor je initiatief
    Graag gedaan hoor !

Groetjes,
    Kiona

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    dat lijkt me zeer leuk en ik denk wel dat ik één dag wel zie zitten, nog even overleg met het thuisfront welke dag maar ik laat nog weten via pm
    Die vuurproef heb ik al doorstaan. Ik heb me net per mail voor vrijdag ingeschreven met 2 personen!

Alvast bedankt, ik kijk er al naar uit!
    Imagination is intelligence having fun.
    Piep!

Mijn eerste SD, ik kom op vrijdag.
    Iemand een idee welke lens het beste is voor de veldslag.
    Ik heb het namelijk nog nooit gedaan en kan het niet inschatten
    JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaan Bekijk bericht
    yup ook mijn eerste keer ik sta ingeschreven op zaterdag mss dat het nog op vrijdag kan
    Laatst gewijzigd door tonyt; 1 juli 2008 om 16:52

Iemand een idee welke lens het beste is voor de veldslag. Ik heb het namelijk nog nooit gedaan en kan het niet inschatten
    Dat hangt er een beetje vanaf wat je juist allemaal wil fotograferen. Hou rekening met overal witte tenten, blinkende helmen, snelle gevechten, vuur uit het kanon...
    Breng oordopjes mee, zeker als het een eerste veldslag is en je gaat aan de kant van de kanonnen zitten.
    Als het goed weer is (lees : de zon schijnt) is een polar filter en/of zonnekap géén overbodige luxe. De meer technische details laat ik over aan de "anciens". Ik heb geen toestel dat van lens kan wisselen, daar kan ik je dus spijtig genoeg niet bij helpen .

Groetjes,
    Kiona

In Antwerpen stond er redelijk wat volk rond de veldslag, wat overzichtsbeelden moeilijk maakt, er staat altijd wel iets modern in de weg.

Bij mij is mijn 70-200 quasi niet afgeweest, ook niet in het tentenkamp.

11. Standaard Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

Iemand een idee welke lens het beste is voor de veldslag. Ik heb het namelijk nog nooit gedaan en kan het niet inschatten
    Ik ben dit jaar naar het evenement in Antwerpen geweest en toen had ik enkel mijn 18-55 kitlens Dit was voor de veldslag toch wel wat te weinig naar mijn mening. Resultaat: veel "overzichtshots", maar niets gedetailleerder.
    Als ik jou was zou ik toch wat meer zoom meenemen...
    Canon EOS 450D | Sigma 150mm F2.8 Macro | Canon EF-S 10-22mm F:3.5-4.5 USM | Canon EF-S 18-55mm F:3.5-5.6 IS | Canon EF-S 55-250mm F:4.0-5.6 IS

Ik ben verleden jaar naar het middeleeuws kampement geweest in A'schot. Leuke bedoening. Vooral mijn zoontje van 9 heeft er van genoten. Overzichtsfoto's maken is niet te doen, want je kan bijna geen positie kiezen zonder dat er een persoon uit de 21ste eeuw bij op de foto staat. Geef toe een ridder in harnas en daarnaast een vent in bloemenshort met crocs aan zijn voeten...dat is een onmogelijke combinatie.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

tegen dan schaf ik me wel een zoom aan
    JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

Ziet er plezant uit - eens met het thuisfront checken

Indien mogelijk, schrijf me maar op voor zondag.

Ik en mijn maat zullen zondag ook van de partij zijn.

Facehugger
    Cthulu (+ dochtertje)

Mail naar Ivonne is vertrokken.
    *** 2 x Nikon D300 - Nikkor 18-200 VRII - Nikon 80-400 VRII - SB 600 ***

Hallo,

Heb me zonet op de lijst der aanvragen geplaatst van 15/08.
    Met een Canon of is het een Kanon
    MVG. Hugo

Bedankt aan allen die zich al hebben ingeschreven
    En diegenen die nog twijfelen.. er is nog plaats genoeg hoor

Groetjes,
    Kiona

'k zal er zaterdag zijn, zondag zit ik bij de Harley dag in Breda!
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Triker Bekijk bericht
    'k zal er zaterdag zijn, zondag zit ik bij de Harley dag in Breda!
    Eén dagje minder Triker-dosis zal ik wel overleven zeker

Groetjes
    Kiona

Hoi,

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kiona Bekijk bericht
    En diegenen die nog twijfelen.. er is nog plaats genoeg hoor
    Ik ben zeer zeker geinteresseerd om af te komen, maarre... als ik hier het werk zie van de meesten onder u, vraag ik me af of ik uberhaupt wel iets kan komen doen tussen al die "kanonnen met hun kanonnen" . zonder in schandalen te vallen.

Ik ben nog maar sinds kort gebeten door het virus, en moet eerlijkheidshalve toegeven dat mijn resultaten in het niets vallen (ik leer wel wat bij , maar toch....) bij het klassewerk hier op het forum.

groetjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
    Hoi,

Ik ben zeer zeker geinteresseerd om af te komen, maarre... als ik hier het werk zie van de meesten onder u, vraag ik me af of ik uberhaupt wel iets kan komen doen tussen al die "kanonnen met hun kanonnen" . zonder in schandalen te vallen.

Ik ben nog maar sinds kort gebeten door het virus, en moet eerlijkheidshalve toegeven dat mijn resultaten in het niets vallen (ik leer wel wat bij , maar toch....) bij het klassewerk hier op het forum.

groetjes
    Mocht je zaterdag komen, dan kan ik je daar alvast tips geven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
    ...vraag ik me af of ik uberhaupt wel iets kan komen doen tussen al die "kanonnen met hun kanonnen" ...
    Spyder,

Laat je niet afschrikken door die mannen-met-hun-kanonnen he. Het is nogal tijd het mannetje of vrouwtje achter het toestel dat de foto maakt he ! Dus kop op en schrijf je in
    De anciens ter plekke zullen je met plezier willen helpen, of misschien zelfs op sleeptouw nemen

Groetjes,
    Kiona

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kiona Bekijk bericht
    Dus kop op en schrijf je in
    Ik heb de gok gewaagd. Mijn inschrijving is onderweg.

De anciens ter plekke zullen je met plezier willen helpen, of misschien zelfs op sleeptouw nemen
    Daar hoopte ik ook al op.

groetjes en tot zaterdag

T'was leuk al was het ook niet gemakkelijk: steeds wisselend licht (maar toch droog ) en al dat glimmend ijzer .

mooi initiatief, dvd wordt opgestuurd met alle ong 330 foto's en hier alvast een link naar wat ik vind de mooiste van de veldslag http://devid.jalbum.net/www.devid.be...489/index.html
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Belangrijke tip voor het te laat is !
    Door Odul Reilouc in forum Chit Chat
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 27 december 2007, 01:05
  2. Middeleeuws Oogfeest - Gravensteen Gent - 17 Augustus 2007
    Door Xenia2006 in forum Showcase Fotojournalistiek & Evenementen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22 augustus 2007, 15:48
  3. Fotoshoot 17 Augustus en 21 Augustus
    Door Svennie in forum Showcase Natuur en Landschappen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 6 september 2005, 17:46
  4. 13,14 & 15 augustus 2005 - Middeleeuws kampement - Elzenhof Aarschot (B)
    Door Lacroix Timothy in forum Waarheen vandaag?
    Reacties: 79
    Laatste bericht: 30 augustus 2005, 08:51

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten