Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

    Net in geschreven :-)

    Comment


    • #17
      Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

      En zo hebben allen die zijn blijven wachten tot ... weer eens ongelijk.
      30 personen, een toffe bende.
      Er komt nog volop uitleg over wat we meenemen en vooral wat niet ... Dus effen volgen
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #18
        Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

        Bon, stilaan kunnen we ons klaar maken voor de SD.
        1) Voor diegenen die met de metro komen.
        Wees op tijd. We willen dolgraag de metro nemen om 8.27 Zorg dat je er op tijd bent, op de goede plaats en dat je al een tiket hebt gekocht. Een dagticket of een ticket heen en weer. Het beste is ook reeds beneden naar het perron te gaan.
        Wie de boot, euh de metro-groep mist, geen nood. Ongeveer 10 à 15 minuten later is er nog een rijdend stel.
        Hoe dan ook in het Boudewijnstation neem de eerste metro die er vertrekt en je stapt af in Beekkant.
        1. Bouwdewijnstation
        2. Heyzel
        3. Houba-Brughmann
        4. Stuyvenbergh
        5. Bockstael
        6. Pannenhuis
        7. Belgica
        8. Simonis
        9. Osseghem
        10. Beekkant

        In Beekkant stap je uit en neemt de eerste metro die binnenkomt op het hetzelfde perron, wel de andere kade. Dewelke speelt geen rol, ze rijden allen langs 'De Brouckère'
        1. Zwarte Vijvers
        2. Graaf Van Vlaanderen,
        3. Sint-Katelijne
        4. 'De Brouckère' waar je uit stapt.

        Bovengronds zit je nabij het Muntplein, het ASC waar je verwacht wordt.

        Iedereen die vreest niet op tijd te zijn wordt gevraagd ons te bellen. Ook diegene die het eerste metro-slot hebben gemist.
        Diegene die 2 Euro verschuldigd zijn voor de groepsverzekering wordt gevraagd 2 euro, gepast mee te hebben. Bij ondertekenen van de aanwezigheidslijst wordt die dan geïnd.

        Het programma is tot op vandaag nagenoeg wekelijk aangepast. Murphy is er steeds bij geweest maar werd geweigerd op de SD zelf. Om een idee te geven. Ik heb momenteel 197 mails gestuurd om toegangen, toelatingen, richtlijnen te geven, te krijgen ... Keer op keer een ja ontvangen die dan helaas kort nadien werd geannuleerd wegens veiligheid, bezetting door eigen werkkrachten, ... Maar we hebben toch een vol parcours.
        Een tip. 's morgens wordt de groep in twee gedeeld. Iedere groep bezoekt een andere site en een keuze maken tussen wat te kiezen zal heel, heel moeilijk zijn.
        Er is een groep die met mij mee gaat maar die moet tot ongeveer een 15 à 20 minuten wandelen eer we ter plekke zijn (We dienen dit dan ook nog eens terug te doen. Diegene die met mij mee gaan voorzien eveneens in een briefje van 5 Euro. Uitleg hierover volgt ter plekke.
        Beide sites zijn technisch heel moeilijk en zwaar. Statieven zijn er meer dan welkom.

        Tijdens de gehele dag zijn statieven en rugzakken toegelaten. Zorg wel dat je je identiteitskaart mee hebt.
        Het middagmaal (bokes mee brengen) wordt op de tweede site genuttigd. Er zal drank verkrijgbaar zijn, maar geen eten.

        Er wordt door alle deelnemende sites, de toelating gevraagd om over de foto's te beschikken en iedereen krijgt eveneens een document te ondertekenen waarbij geduid wordt dat de foto's niet voor commercieel belang zullen worden gebruikt.
        Hoe we die foto's zullen doorgeven volgt wel na de SD
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #19
          Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Beide sites zijn technisch heel moeilijk en zwaar.
          Dag Wim,

          Wat moeten we verstaan onder bovenstaande en meer bepaald het "moeilijk en zwaar", bedoel je fotografisch of lichamelijk zwaar?
          Ter verduidelijking: Iemand met slechte knie(en) of rug of iets anders, gaat die het aankunnen.

          mvg
          Marc
          Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
          M.v.g. Marc

          Comment


          • #20
            Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

            Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
            Dag Wim,

            Wat moeten we verstaan onder bovenstaande en meer bepaald het "moeilijk en zwaar", bedoel je fotografisch of lichamelijk zwaar?
            Ter verduidelijking: Iemand met slechte knie(en) of rug of iets anders, gaat die het aankunnen.

            mvg
            Marc
            SD's die lichamelijk zwaar zijn, worden door mij NIET georganiseerd. Alles moet lichamelijk heel best doenbaar zijn.
            Met "Beide sites zijn technisch heel moeilijk en zwaar." heb ik het echt wel op fotografie ...
            Ze vragen het onderste uit de kan voor wat fotografie betreft. Wit-balans, lange belichtingstijden, moeilijke insteek ... Je moet je echt bezig houden met wat je wil fotograferen en welke instellingen je op je toestel zet. Automatisch is hier echt uit den boze indien je de betere foto wil.
            Dus zwaar lichamelijk ? neen, maar wel moeilijke fotografie indien je de betere foto's wilt.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

              Oei, zo te lezen zal het een hele uitdaging worden om goede foto's te nemen zaterdag.
              Zal maar al beginnen om de handleiding te lezen van mijn toestel waarom al die knoppekes erop staan.

              Groetjes,

              Dirk

              P.S. Zolang ik maar geen 10 km moet lopen zal het wel lukken met mijn scharnieren hoop ik.

              Comment


              • #22
                Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Iedereen die vreest niet op tijd te zijn wordt gevraagd ons te bellen. Ook diegene die het eerste metro-slot hebben gemist.
                Misschien dan toch nuttig van een nummer te krijgen?
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #23
                  Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

                  Dank voor de goede opmerking HEYLO

                  Nummer(s) werden zopas naar iedereen toegestuurd via PM.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #24
                    Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

                    Wim,

                    Thx voor de verdere inlichtingen die we mochten ontvangen in je mailtje.

                    Voor degene zoals ik die gebruik zullen maken met de metro :
                    Ik lees dat overdag ook nog transporten zullen worden gedaan met de metro.
                    Nemen wij dan niet best een dagtiket van 7 euro ipv enkel heen en terug voor 4 euro?


                    Sorry, Wim, maar ik heb geen ervaring met het openbaar vervoer.

                    Comment


                    • #25
                      Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

                      Ja Dirk, je kan dat doen, alleen weet ik niet echt indien we nog meerdere trips met de metro doen.
                      Ik reken eventueel op slechts 1 extra rit, maar daar heb ik altijd een 3-tal 10-ritten kaarten die dan slechts 1.4 Euro per rit kosten. Dit komt beterkoop uit en normaal doen we max. driemaal beroep op de metro.
                      Wie wil, mag natuurlijk een dag-ticket nemen, maar schiet ons nadien niet af indien we er slechts twee of drie trips mee hebben gedaan ...
                      Je kan ook afspreken met een groepje (5 mensen) om tesamen 1 10-rittenkaart te kopen. Is nog goedkoper, maar dat betekent dan ook 'samen uit en samen thuis'.
                      Nu, even ter info, voor 15 Euro heb je GEEN dagparkeergelegenheid in Brussel .... ' zal iet meer kosten.
                      Aan het metro-station zullen we ook nog wel info kunnen geven hoor ...
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #26
                        Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Ja Dirk, je kan dat doen, alleen weet ik niet echt indien we nog meerdere trips met de metro doen.
                        Ik reken eventueel op slechts 1 extra rit, maar daar heb ik altijd een 3-tal 10-ritten kaarten die dan slechts 1.4 Euro per rit kosten. Dit komt beterkoop uit en normaal doen we max. driemaal beroep op de metro.
                        Wie wil, mag natuurlijk een dag-ticket nemen, maar schiet ons nadien niet af indien we er slechts twee of drie trips mee hebben gedaan ...
                        Je kan ook afspreken met een groepje (5 mensen) om tesamen 1 10-rittenkaart te kopen. Is nog goedkoper, maar dat betekent dan ook 'samen uit en samen thuis'.
                        Nu, even ter info, voor 15 Euro heb je GEEN dagparkeergelegenheid in Brussel .... ' zal iet meer kosten.
                        Aan het metro-station zullen we ook nog wel info kunnen geven hoor ...
                        Ok Wim, thx voor de duidelijke uitleg.

                        Comment


                        • #27
                          Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Er komt nog volop uitleg over wat we meenemen en vooral wat niet ... Dus effen volgen
                          Ik neem aan dat we het boodschappenlijstje voor zaterdag wel snel te lezen zullen krijgen. Dan weten we definitief wat we in onze rugzak mogen steken en wat er thuis mag gelaten worden
                          http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

                          Comment


                          • #28
                            Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke76 Bekijk bericht
                            Ik neem aan dat we het boodschappenlijstje voor zaterdag wel snel te lezen zullen krijgen. Dan weten we definitief wat we in onze rugzak mogen steken en wat er thuis mag gelaten worden
                            inderdaad !
                            vandaag zal het dan toch moeten gebeuren, tenzij we zaterdag 's morgens om 6 uur nog eens op BD moeten gaan kijken haha !
                            begrijp ook niet waarom men tot het laatste moment wacht om die info te geven, maar goed dit zal zaterdag dan wel duidelijk worden zeker...
                            dit is in ieder geval al de meest misterieuze SD van het jaar - spannend, he !
                            mijn fototas is al gepakt en veel zal ik daar niet meer aan veranderen tenzij er natuurlijk tijdig spectaculaire info wordt verstrekt .

                            tot zaterdag
                            Dirk

                            Comment


                            • #29
                              Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

                              Belofte maakt schuld.
                              Waarom zolang moeten wachten .... Morgen wordt daar grondig over gesproken en zoals ik al in een paar mails geschreven hebt, dit is een SD die ik nooit meer wil organiseren ...
                              Alles wat kon mis lopen is mis gelopen en tot gisterenmorgen was er nog twijfel over een te bezoeken plaats (Wetenschappelijk bibliotheek en Hotel van de Nationale Bank die voor de gelegenheid uitzonderlijk werd geopend, tot plots door de inrichtende macht besloten werd vanavond aar een event te houden met bijhorende entertainment met gevolg dat men mij niet kan beloven dat de biblioteek zou opgeruimd zijn (tafels, bar, stoelen ...) en we ook niet in het Hotel kunnen). We (Nationale Bank-personen en ik ) hebben dan besloten dit unieke aanbod terug in de voorraadkamer te zetten voor een latere gebeurtenis ben ik nog eens naar de voorradkamer moeten gaan kijken.
                              Vroorraad genoeg, maar het moet wel snel bespreekbaar zijn en vooral, ook ide plaatsen, mensen moeten vrij zijn.
                              De Muntschouwburg stond ook op het lijstje (tot 12 dagen terug ...) We waren heel welkom, ware het niet dat door verandering van bezetting in een nieuwe opera-uitvoering, men dringend de generale repetities diende te herplannen en jawel, nu zaterdag van 8 uur tot 13. uur. Pogingen van beide kanten om te schuiven met uren en plaatsbezetting in de Muntschouwburg gaven ons niet een opteerbare oplossing, dus, ook die opnieuw naar de voorraadkamer voor een later bezoek. En zo kan ik nog een paar maal door gaan.
                              Wie het nieuws wat volgde, weet dat er weer ens een kleine Eurotop wordt gehouden en dat sluit automatisch weer enkele deuren, wegen.

                              Maar, het schema is af, vanmiddag doorlopen Frans en ik de gehele piste. EN gezien iedereen het spannend vindt, willen we dat zo houden tot we morgen voor de betrokken deuren staan ... Leuk hé. Zit iedereen met dezelfde honger (uitgenomen Frans en mezelf ) voor wat content van de SD betreft !
                              Allee, jullie weten al dat we het Federaal Parlement opzoeken om 14 uur.
                              Bon, en wat nu ?
                              We brengen mee:
                              • 1 balpen om de nodige documenten te ondertekenen. Voor iets hoort iets en het Federaal Parlement en nog andere willen graag foto's kunnen gebruiken ...
                              • Statief indien mogelijk. De sites zijn zo danig groot (volume) dat een flash niet echt zinvol is. De Senaat, mmm, daar lukt dat niet. Er werd ons ook gevfraagd om zo weinig mogelijk flash te gebruiken.
                              • Een groothoek-lens kan goed gebruikt worden
                              • Een fisheye-objectief is eveneens leuk, maar daar moet je van houden en als je zoals ik daar aan verslaafd bent, heb je dat steeds mee en kan je dat altijd gebruiken
                              • Een lichte tele kan ook mooie foto's opleveren
                              • Eventueel een manuele afstandsbediening. Ik denk dat her en dr toch wat langere belichtingstijden zullen worden gebruikt en we hebben toch eens tatief mee en we willen vooral geen ruis
                              • Een tot meerder reserve-accu's (afhankelijk type toestel) omdat ik vermoed dat lifeview bij enkele toch iets meer dan normaal zal worden gebruikt.
                              • Wie nog nooit bracketing heeft gedaan, misschien toch even de handleiding erop na lezen en eens proberen. Ik ben zeker dat dit een unieke kans is om eens met die techniek te spelen en we komen zeker op plaatsen waar dat zelfs wenselijk is. Uitleg zal daarover wel gegeven worden.
                              • Respect voor de collega's. Bepaalde sites zijn klein, dus we lopen snel in de weg. Laat iedereen de kans foto's te nemen zonder al te veel storende elementen.
                              • Geen overvolle rugzakken. Dit belemmert niet alleen, het bezwaart ook wel de rug en loopt moeilijk.
                              • NIET VERGETEN: Bokes om de lichamelijke conditie op peil te houden
                              • Leute, plezier en die stralende glimlach voor de groepsfoto
                              • Gemakkelijke schoenen. We wandelen in droog gebied, wel hier en daar wat kasseien en binnenshuis doen we wel trappen
                              • Eventueel bescherming tegen de regen. Alhoewel we doortochten, buitenwandelingen proberen te vermijden als het natter wordt
                              • Personen die met mij mee gaan ('s morgens de eerste uittocht) wordt verzocht 5 Euro mee te hebben, wel niet verplicht, maar 't zou een schone geste zijn)
                              • Metro-gebruikers: Pasmunt
                              • Met voorgaande oplijsting kan je indien je wat nadenkt en rommelt in de grijze massa wel merken dat je een beetje vanalles kan doen, buiten macro en zwaar tele-werk.
                                Een allround maar wel technisch vernuft en moeilijker omdat het geen alledaagse omgevingen zijn en we weinig impact hebben op de site.


                              Dit is geen afgesloten lijst. Wie wil kan ze aanvullen.
                              Wie eventueel wil zien wat het betekent om in het Federaal Parlement rond te lopen, kan dit even volgen via de zoek-optie:
                              Waar je ofwel hogerop, senaat of SD Brussel 3 in geeft.
                              Last edited by Wim.Vanmaele; 20 maart 2015, 07:40.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #30
                                Re: SD-Brussel: "De Domi optimati", 2015-03-21

                                Load and clear deze uitleg.
                                Ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken ...
                                tot morgen, gr Alex
                                Canon 5D MkIII met Canon EF 28-135mm F/3,5/5,6 IS AF, Canon L 28-300mm f/3,5-5,6 IS USM , Canon L EF 16-35mm f/2.8 USM II, Sigma 105mm 2.8 Macro, Canon Speedlite 430 en 580 Ex II met ST-E2

                                Comment

                                Working...
                                X