Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016



    Op zaterdag 18 juni 2016 organiseert Belgiumdigital een veelzijdige Shooting Day in en om Baasrode (bij Dendermonde).

    Liefhebbers van off-camera flash, oude industriële sites en modelfotografie komen zeker aan hun trekken.

    Let wel: dit is geen workshop, de nadruk ligt op zelf fotograferen, alleen of in kleine groepjes.
    Iedereen zorgt voor eigen (flits)materiaal en/of modellen.




    We starten om 11:00u ’s morgens bij de Provinciale Scheepswerven in Baasrode.
    In de loop van de namiddag zakken we af naar de terreinen van de vzw Stoomtreinen.
    We sluiten de dag af met een rit met de stoomtrein.
    Het einde van de SD is voorzien om 19:00u.
    Wie dat wenst kan ’s avonds nog met andere deelnemers van een eenvoudige maaltijd genieten.


    Provinciale Scheepswerven en Scheepvaartmuseum Baasrode



    Adres: Sint-Ursmarusstraat 137, 9200 Baasrode.
    Parkeren kan best op het Dorpsplein, op ca. 200m afstand.
    Wie veel of zwaar materiaal moet lossen kan kort parkeren bij de ingang.
    (binnen en buiten mogelijkheden)
    Meer informatie op de website.

    Dit is één van de mooiste industrieel-archeologische erfgoedsites van Vlaanderen. Op een terrein van meer dan 3 ha staan een boeiend scheepvaartmuseum,
    een houten loods, originele 19de-eeuwse ateliers met de oorspronkelijke machines voor metaalbouw, en liggen twee droogdokken. In een van die droogdokken
    ligt een binnenschip (een Spits), dat op de werf zelf is gebouwd.



    De locatie is uiterst geschikt voor modelfotografie in een industriële omgeving, binnen en buiten, met daglicht of met off-camera flash (strobisme).
    Ook wie minder van modelfotografie houdt kan er uitgebreid terecht, o.m. voor foto’s in urbex stijl.


    Stoomtrein Dendermonde-Puurs



    Adres: Fabriekstraat 118, 9200 Dendermonde (ongeveer 1,2 km van het scheepvaartmuseum).
    Parkeren kan naast het terrein (Reihagenstraat).
    Meer informatie op de website.

    Velen zullen zich deze locatie nog herinneren van de BD-Familiedag in oktober 2012.

    De v.z.w. Stoomtrein Dendermonde-Puurs werd in 1977 opgericht met als doelstelling het instandhouden van historisch spoorwegmateriaal.
    In het (vroegere) station Baasrode-Noord staan een groot aantal authentieke locomotieven en rijtuigen opgesteld, die een beeld geven van hoe een spoorbedrijf vroeger werkte.



    Ook hier kunnen we ons in allerlei genres fotografie uitleven: buiten op het terrein, of binnenin de wagons.
    (De werkplaats kunnen we deze keer helaas niet bezoeken, die staat momenteel overvol met recent verworven materiaal dat wordt gerestaureerd).



    De vereniging huurt van de NMBS spoorlijn 52 Dendermonde-Puurs. Deze spoorlijn is 14 kilometer lang en kronkelt zich doorheen de prachtige natuur van
    het Scheldeland en Klein-Brabant. We sluiten onze dag dan ook af met een treinrit langs interessante bezienswaardigheden en pittoreske dorpjes.
    We maken onderweg een aantal haltes, zodat we de trein in volle glorie (en hopelijk met heel wat stoom) kunnen fotograferen.

    Opgelet! Aangezien we vrij op het terrein (en later, bij de haltes, nabij de sporen) kunnen rondlopen om te fotograferen wordt aan iedere deelnemer, jong of oud,
    wordt gevraagd om permanent een fluorescerend hesje of vestje te dragen. Zo weten onze gastheren ook meteen wie bij de groep hoort.


    Over materiaal en modellen


    Iedereen zorgt zelf voor het nodige foto- en flitsmateriaal.
    Wie een model wil fotograferen, brengt er best zelf één (of meerdere) mee (al dan niet in overleg met mede-deelnemers).
    Op die manier ben je zeker dat je rustig en uitgebreid kan werken.

    Belgiumdigital nodigt daarnaast een zeer beperkt aantal modellen uit voor wie in groep wil fotograferen.
    Er is dan uiteraard minder gelegenheid tot vrij opstellen en aansturen. Deze modellen zullen regelmatig binnen de site roteren.


    Dagindeling


    11:00u
    samenkomst op de scheepswerven; modellen maken zich klaar, fotografen stellen op
    11:30u-14:30u
    vrij shooten over de gehele locatie
    15:00u
    vertrek naar het station Baasrode-Noord
    15:30u-16:30u
    vrij shooten op het terrein en in de wagons
    16:30u
    rondrit met de stoomtrein
    19:00u
    einde SD
    Dit schema kan licht worden aangepast in functie van de weersomstandigheden.


    Catering

    Lunch

    We kunnen lunchen in de kantine van de Scheepswerven. Koude en warme dranken zijn daar beschikbaar, voor eigen rekening.
    Je kunt zelf brood of snacks meebrengen.

    Wie dat verkiest kan ook bij aankomst belegde broodjes (kaas, ham, smos) bestellen die dan tegen de middag worden geleverd.
    Geef aan bij inschrijving als je daarin interesse hebt. Bij grote belangstelling vragen we vooraf jullie voorkeur qua beleg op via PB.



    Avondmaal

    Wie wenst kan ’s avonds (rond 19:30u) samen iets eten, net als vorige keer in Huize Geertrui, Vlassenbroek 190, Baasrode (4,7km van het station). Zie website.

    Geef bij inschrijving aan of je wilt deelnemen. We eten in principe ‘à la carte’, en bestellen en betalen ter plaatse.
    Bij een groter aantal deelnemers maken we het de keuken wat makkelijker en stellen we een keuze voor uit enkele eenvoudige gerechten.


    Kostprijs voor deelname

    Fotograaf/vzw-lid
    €15/pp
    Fotograaf/niet-vzw-lid
    €30/pp
    Model, begeleidend persoon
    €15/pp
    Dit bedrag dekt toegang, fotografierechten, organisatie en de gebruikelijke SD-verzekering.

    Consumpties, broodjes... zijn niet inbegrepen en dus voor ieders eigen rekening.


    Inschrijven

    Aanmelden en betalen voor deelname gebeurt via dit inschrijvingsformulier.

    Het blijft verder leuk als je ook in een reactie hieronder je deelname bekend maakt. Zo kan wie wenst afspraken maken met andere deelnemers.


    We hopen jullie talrijk in Baasrode te mogen ontmoeten!

    Het bestuur en de medewerkers van Belgiumdigital.


    ---------------------------------------------------------------------------------

    Aanmeldingen


    Ingeschreven en betaald
    • baloo
    • jaja
    • The digital hunter (2)
    • lut
    • Flash44
    • Pierrot65 (2)
    • ejdopje
    • lauwers1982
    • mutley69
    • AnitaA.v.
    • marcnikon (3)
    • Francis1950
    • Bachus1909
    • zunoel (5)
    • karabinier (7)
    • Rx-ke (2)
    • gertvdr
    • timdelma
    • yelle
    • guido1948 (2)
    • frederik84

    Intussen afgemeld
    • Soeki Wan
    • Lieven Lema
    • Droopie007
    • wutske?

    ​Laatst bijgewerkt: 17/6 -17:45
    Last edited by baloo; 17 juni 2016, 17:45. Reden: Update aanmeldingen
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

  • #2
    Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

    Ik kijk er al naar uit want het ziet er een heel mooie locatie uit en op die manier kan ik mijn flitstechniek nog eens wat uitproberen

    Groeten,

    Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

    Comment


    • #3
      Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

      Graag kom ik mee, smoske 's middags en 's avonds natafelen.
      Misschien breng ik een model mee, nog even zien of ik er eentje kan strikken.
      ...zonder handtekening...

      Comment


      • #4
        Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

        Alvast een MUA mee, maar die gaat misschien niet de hele dag blijven (begin is ook meest belangrijk natuurlijk).
        ...zonder handtekening...

        Comment


        • #5
          Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

          Ik wil me graag ook bijvoegen in de groep. De off-camera flash en industriële sites en modelfotografie in die combinatie interesseren me wel erg. Of ik een model kan meebrengen valt eerder af te wachten, de kans is eerder klein. Ik wil me alvast graag inschrijven,
          Fuji X-T1 en glassware

          Comment


          • #6
            Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

            OK,

            Ik zal er ook zijn en kijk of ik geen fotomakkers meebreng. Het toeval wil dat we vanmorgen in Tenterden nog een fotorit met stoomtrein hebben gedaan.

            Ik hou jullie op de hoogte.

            M V G.

            Eugène.
            BD1766BE

            Comment


            • #7
              Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

              Ik zal ook van de partij zijn. Qua model weet ik het nog niet. Ik probeer iemand mee te brengen die ook (wat) fotografie wil leren...
              Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
              Mijn fotoalbums

              Comment


              • #8
                Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

                Oorspronkelijk geplaatst door Flash44 Bekijk bericht
                Ik wil me graag ook bijvoegen in de groep. De off-camera flash en industriële sites en modelfotografie in die combinatie interesseren me wel erg. Of ik een model kan meebrengen valt eerder af te wachten, de kans is eerder klein. Ik wil me alvast graag inschrijven,
                Ik heb ondertussen via een kennis een model gevonden. Beide komen dus ook en schrijven zich apart in. Tot dan,
                Fuji X-T1 en glassware

                Comment


                • #9
                  Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

                  Hallo,

                  Ik zal er ook zijn. Geld is overgeschreven via de bank.
                  Ik zal geen model meenemen. Smiddags hoeft u voor mij niets te bestellen en savonds kan ik spijtig genoeg niet mee om te gaan eten.
                  Ik kom van Onze Lieve Vrouw Waver. Als er iemand graag meerijdt voor carpool, geef maar een teken.
                  Kan ook iemand bevestigen dat het geld is gestort.
                  Tot de 18de.

                  Groetjes
                  Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

                    Van de mensen die al gaan, zijn er geïnteresseerd om samen met mij op stap te gaan en een model te delen ? Met twee is namelijk altijd handiger (kwestie van materiaal dat meemoet, opstelling, ...).
                    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

                      Ik ga mee!
                      Voor mij geen broodjes voor de middagpauze, maar ik zal wel 's avonds mee eten

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

                        Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                        Van de mensen die al gaan, zijn er geïnteresseerd om samen met mij op stap te gaan en een model te delen ? Met twee is namelijk altijd handiger (kwestie van materiaal dat meemoet, opstelling, ...).
                        Dat wil ik wel, dan breng ik statief en softbox Phottix mee en twee flitsen en mijn nieuwe cactus-triggers. (die gaan op elk toestel) En een MUA als ik haar nog kan overtuigen.
                        ...zonder handtekening...

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

                          Mijn 'gewild' model kan niet mee, ze is een weekendje weg dan
                          Ik breng ook wat flitsgerief mee: 4 statieven, octa softbox 85cm met grid, parapluutjes, (Nikon)-triggers
                          Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                          Mijn fotoalbums

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                            Dat wil ik wel, dan breng ik statief en softbox Phottix mee en twee flitsen en mijn nieuwe cactus-triggers. (die gaan op elk toestel) En een MUA als ik haar nog kan overtuigen.
                            Ah cool. Ik neem dan ook een softbox mee, samen met 2 Yongnuo flitsers, mijn eigen cactus'jes (de 5 reeks) en mijn gels
                            En hopelijk tegen dan ook een beauty dish met grid.
                            Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                            Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                            Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Baasrode: van water tot stoom - 18 juni 2016

                              Zal ook van de partij zijn.

                              Voor s'middags graag een broodje smos preparée.

                              s'Avonds ga ik ook mee eten.

                              Comment

                              Working...
                              X