Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

    Ik dacht aan het idee van wild kamperen opzich, en toen niet aan de foto apparatuur Maar slapen in een jeugdherberg is nieuw voor mij Ben vooral een caravan gewent en ook wel een beetje de luxe van een Hotel.

    Maar ik volg dit topic wel, en wie weet komen er goede dingen in me op.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #32
      Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

      Met twee wagens rijden, is goed te doen.

      Vorig jaar hebben we met een groep van 10 op het eiland Naxos 2 auto's gehuurd (Hyundai Getz) en daar een hele dag mee rondgetoerd over allerhande wegen en weggetjes dwars over het eiland. Per wagen 1 chauffeur (nogal logisch), 1 kaartlezer (die naast de chauffeur zat) en 3 mensen op de achterbank. Bij het ontbijt hadden een route uitgestippeld met een aantal stopplaatsen, die aangeduid waren op de kaarten. Er werd afgesproken dat de tweede auto sowieso de eerste volgde, ook al week die af van de oospronkelijke route. Communiceren tussen de auto's ging zo: als de voorste wagen iets wilde melden, stopte die gewoon en de achterste stopte er dan naast. Iets moeilijker was het omgekeerd: dan moest de tweede auto eerst de aandacht trekken d.m.v. licht- en geluidsignalen. Maar het kan even goed met de GSM, natuurlijk.

      Met twee gewone wagens kan je al met 10 man op stap; heb je een monovolume en/of busje, dan kunnen er nog meer mee.


      seppuku.

      Comment


      • #33
        Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

        Hoi allen,

        Heb hier het draadje eens doorgenomen, ... één kleine opmerking en zeker niet te vergeten, als je met een mini van of mini busje gaat rondrijden of bv.
        't Is een Mitsubishi Valley voor 9 personen
        zorg er dan ook voor dat je ook effectief voor negen zit plaatsen verzekerd bent (in geval van ongeval). In vele gevallen is de eigenaar slechts verzeker voor 4 à 5 personen! Dus informeer ook even bij de verzekeringsmaatschappij

        Greetz

        en euh, ik blijf dit draadje volgen, al ben ik geen student meer ...
        Krims@nline - A memory in the raw

        Comment


        • #34
          Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

          Hmm, dat van die verzekering zou ik inderdaad best eens navragen. We zitten er vaak met 9 in, maar een deel daarvan zijn kinderen en als ik me niet vergis, tellen die voor de verzekering niet voor een volledige persoon.

          Kamperen of jeugdherberg maakt voor mij niet zoveel uit. Elektronica laat je inderdaad gewoon in de auto. Opladen doe ik normaalgezien in de sanitaire blok. Het is een risico, inderdaad. Maar voorlopig ben ik zo nog geen batterijen kwijtgeraakt.

          Qua datum: voor mij bij voorkeur in het weekend. Sinds augustus ben ik loonslaaf. Geen schoolvakanties dus meer voor mij...

          Ik woon trouwens in Gent. Ik weet niet waar de anderen vandaan moeten komen?

          Comment


          • #35
            Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

            Oorspronkelijk geplaatst door TijlV Bekijk bericht
            Hmm, dat van die verzekering zou ik inderdaad best eens navragen.
            Geen probleem, we zijn verzekerd voor 9 volwassenen.
            Het busje verbruikt wel 10,5L/100KM (diesel). 1 busje is dus niet noodzakelijk goedkoper dan 2 zuinige kleine autootjes.
            (Ik heb ooit eens overwogen om met wat vrienden naar Valencia te rijden, tot we ontdekten dat het vliegtuig goedkoper was )

            Comment


            • #36
              Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

              met mijn picnic of camionette zit ik ook aan zo iets qua verbruik.

              Ik hou niet van elektronica in de auto, is 't te koud dan is het allemaal bedampt, is 't te warm dan wordt zo 'n auto een oven.

              Bon, voorlopig hebben we dus een paar mensen waar het bij sommigen enkel in 't weekend gaat, bij anderen nooit, bij sommigen enkel in 't verlof en bij anderen enkel buiten 't verlof of zoiets.
              Dus: vogelpik naar de kalender?

              Ik zal er eens over denken, ik hou jullie bij gelegenheid op de hoogte. Wellicht krijgen we hier ook meer reacties op als het als een definitieve SD aangekondigd wordt ipv als een gek idee.

              Comment


              • #37
                Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                [QUOTE=vanslycken;1264748]

                Wel, ook ivm het fotomateriaal ben ik niet zo wild van kamperen (laat staan wildkamperen ) - je kan nooit weten dat het een vochtige bedoening wordt, en dat is niet bevorderlijk voor je materiaal. Vandaar dat ik toch wil vasthouden aan dat jeugdherberg-idee. Heb je tevens stopcontacten voor je lader(s) en eventuele laptop, en een douche. Misschien ben ik ondertussen al een beetje te veel een "luxebeest" geworden.

                Dan ben je aleen tijdje niet wezen camperen, alle campings hebben tegenwoordig elektriciteit bij alle tent plaatsen ,en douches moeten tegen wordig ook aanwezig zijn, ok dan wel niet naast je tent maar op een 20-50 meters. En zoals iemand al noemde, je electronica kun je droog in de auto leggen.
                Wat betreft de "vochtige boel" dat kun je hier in het westen ook overdag treffen dan zul je er ook mee om moeten gaan.
                Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                Canon eos 7D Mijn site

                Comment


                • #38
                  Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                  Het idee vind ik persoonlijk zeker in orde, maar ik vind het tot hiertoe nogal duur uitvallen ...
                  Ik ben anderhalf jaar geleden voor 5 dagen naar Stockholm en omgeving gegaan met ryanair en heb in totaal maar 150 euro uitgegeven (met vliegtuig inbegr.)...
                  Het moet dus toch goedkoper kunnen denk ik zo...
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #39
                    Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                    alle voorstellen om de prijs te drukken zijn welkom hellcat (en de anderen), ik hou me wel graag vast aan die jeugdherberg, maar als het bvb beter is dat we allemaal boterhammekes meenemen voor 2 dagen en 's avonds op een campingvuurtje ergens buiten een potje bonen in tomaatsaus warmmaken is dat ook goed hoor! (Ik eet graag bonen in tomaatsaus ), scheelt ook weer wat in de prijs.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                      Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                      alle voorstellen om de prijs te drukken zijn welkom hellcat (en de anderen), ik hou me wel graag vast aan die jeugdherberg, maar als het bvb beter is dat we allemaal boterhammekes meenemen voor 2 dagen en 's avonds op een campingvuurtje ergens buiten een potje bonen in tomaatsaus warmmaken is dat ook goed hoor! (Ik eet graag bonen in tomaatsaus ), scheelt ook weer wat in de prijs.
                      Wat een contrast en dan de dag erna vroeg uit de veren om met +/- € 1500 aan camera materiaal te gaan rondzeulen.
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                        Hoe denk je dat iedereen hier de camera spullen kopen, ze leven niets anders dan water met brood En houden hun huis warm met illegale gesprokkeld hout

                        Ik zit weer te zwansen, maar wat maakt die contrast toch uit. Als het maar gezellige en lekker is.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #42
                          Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Wat een contrast en dan de dag erna vroeg uit de veren om met +/- € 1500 aan camera materiaal te gaan rondzeulen.
                          Ik zal nog wel even moeten sparen en kopen om aan zo'n bedrag te komen

                          nuja, ik heb nog tijd he

                          Comment


                          • #43
                            Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                            Bon, wegens grote drukte en vanalles en nog wat was dit idee een beetje op de achtergrond geraakt. Vanavond heb ik weer eens even kunnen "peinzen".

                            Om goed en goedkoop te zijn stel ik het volgende voor (dit is maar een idee dus elke commentaar welkom):


                            tijdstip: tweede of derde weekend van de zomervakantie => nog geen druk qua herexamens en zo, en ik heb nog tijd om de reserveringen te veranderen als er mensen niet meemogen omwille van een slecht rapport
                            vervoer: mensen met auto's, dus geen huur van een busje maar afhankelijk van het aantal mensen twee of drie auto's. Walkie-talkies worden voorzien
                            afspreekplaats en -tijd: afhankelijk van de deelnemers en de carpoolmogelijkheden zou ik ervoor willen zorgen dat de eerste rond een uur of 6 's ochtends moet opstaan. Veel vroeger wordt op den duur absurd. Afspreken ook afhankelijk van wie waar woont, bvb wegparking in de buurt van BXL of Liège (voorheen Luik).
                            Programma: een stevige mix van wandelingen en autoroutes, vertrekkende vanuit het Luikse met als eindpunt (?) de legendarische fototentoontstelling "Family of Man" in het Luxemburgse Clervaux.
                            vb:
                            Zaterdagvoormiddag: hopelijk tegen rond een uur of 10 in 't Luikse. Op de baan Verviers-Eupen een wandeling rond de imposante stuwdam van het Gileppe-meer. Middag: eten: de frituur op de baraque Michel, of zelf meegebrachte boterhammetjes. Namiddag: vanop de Baraque Michel een wandeling door de Hoge Venen - als jullie voldoende fit zijn weet ik een prachtwandeling van 22km, maar kortere mogelijkheden zijn er ook (laten we realistisch zijn: die 22km is niet haalbaar op één namiddag aan fotografentempo) 's Avonds kunnen we ook weer kiezen tussen frieten of boterhammetjes, en anders is er een goed restaurant-taverne ook maar dan wordt het natuurlijk weer een pak duurder.
                            Kostprijs dag 1: benzineverbruik (ik schat zo een 300km = 30l = 30€/5 man in een auto = €6) en bvb 1 pak frieten met wat vlees, een euro of 5-10? Drinken nemen we zelf mee!

                            Overnachting: jeugdherberg St-Vith, reken nog een biertje in de bar en een lunchpakket voor de dag erop, €20.

                            Zondag: niet tè vroeg uit de veren, tenzij we misschien ergens een schilderachtige zonsopgang zouden kunnen zien (afh van het weer). Anders om 8h ontbijt, en tegen half 9 vertrekken op de Ourtal-autoroute. Stopjes aan de kasteelruïne van Burg Reuland, in Ouren (drielandenpunt), en overal waar jullie denken een mooie foto te kunnen maken. Ik zou voorstellen om nog even het Groot Hertogdom te verkennen per auto, zodat we tegen om een uur of 2-3 in de namiddag de fototentoonstelling Family of Man kunnen bezoeken (entree ca 6€). Tegen een uur of 5 zijn we daar wel rond, en dan kunnen we in Clervaux nog een pitta gaan eten of zo, reken een euro of 8. Afhankelijk van onze gesteldheid en het weer en zo kunnen we dat programma nog wel wat aanpassen. Zeer mooi is bvb Esch-sur-Sûre, dat beheerst wordt door een kasteelruïne en 's nachts mooi verlicht is. Natuurlijk is het in de zomer laat donker, en reken toch nog drie-vier uur rijden naar huis.
                            Tanken doen we in Luxemburg zodat we op dag 2 iets goedkoper rijden, maar ik veronderstel dat we die dag toch gemakkelijk (met het naar huis rijden bij) aan een 500km gaan zitten. 40€ (luxemburgse diesel)/5 = 8€ per man.


                            Totaalbedrag: 45-50€ per man, eten, slapen en benzine inclusief.
                            Haalbaar?
                            Geef gerust commentaar, daarna post ik dit als een echte SD-aankondiging.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                              nog even de datum en mijn eigen vakantieplannen afwachten en dan weet ik of ik mee kan doen, maar het spreekt me zeker aan

                              Comment


                              • #45
                                Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                                Stefaan ik vind de prijs netjes.
                                maar ik ga nu weer terug naar de les
                                Waar een wil is, is een weg
                                ---------------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X