Ik ben leerkracht en zou nu graag een windows 7 pakket willen kopen. Ze hebben mij verteld dat het via mijn lerarenkaart minder duur zou zijn.
Maar ik heb geen idee waar ik dat zou kunnen doen? Ik heb ook een volledige versie nodig ipv een upgrade.
Bovendien heeft de school waar ik werk op dit moment geen lopende licenties.
Iemand hierover een idee?
Al op website van microsoft gekeken?
http://www.microsoft.com/belux/nl/ed...spx#MS-Student
www.academicdownload.com
www.4ucampus.be
Zowel voor Mac als PC.
Ben ook aan het zoeken geweest om Windows naast OSX te installeren op de laptops van de dochters. Maar die studenten/leraren korting geld blijkbaar alleen op een upgrade.
Dus de volle pot te betalen ofwel 199 Euro.
Tot sluitertijd, Dirk
Dat zijn geen upgrades hoor, volledige versies. Je kan er wel mee upgraden, maar van een lege schijf vertrekken kan ook.
Is dat zo? Ik had die vraag aan Academic download gesteld en zij hadden geantwoord.
Dus hoe zeker ben je dat zo'n versie kan installeren zonder een key van een vorige versie te hebben?Geachte,
dat klopt, onder Microsoft Education kan je enkel een upgrade van een
windows versie bekomen. Wens je de volledige versie dan kan je deze enkel
via de retailkanalen verkrijgen.
Met vriendelijke groeten,
Academic Download Support
Tot sluitertijd, Dirk
Als leerkracht kan je deze toch goedkoop aanschaffen. Mijn echtgenote heeft deze als leerkracht gekocht voor 50€, de full versie en 55 euro voor de ofice 2010.
grtjes
Winnetou
Canon 40D + toebehoren - SONY DSC-F828
Wat jammer dat de mensen geen problemen kunnen ruilen. Iedereen weet hoe hij die van een ander moet oplossen.
Probeer hier eens
Greetz
www.edupartner.be
Toen Win 7 verscheen kon je daar (academicdownload) inderdaad een volledige Win 7 kopen NL-EN en FR in 32-BIT en 64-BIT, ik heb er mijn Win 7 Ultimate (32-BIT en 64-BIT NL en EN) gekocht.
Ik kon dus alle versies downloaden.
Achteraf bleek dat je er enkel nog upgrades kon kopen.
Bij Edupartner kan men een volledige versie kopen, bovendien bieden zij nog andere software aan.
Grtz, RF
Laatst gewijzigd door Red Falcon; 2 april 2011 om 09:08
Canon 5D + EF 17-40mm f/4L USM + EF 70-200mm F/4L IS USM + Sigma 50mm f/1,4 EX DG HSM.
Canon 40D + Tokina AT-X 535 AF PRO DX f/2.8 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX f/4 + Canon 50mm f/1.8 MK I.
Bij edupartner kreeg ik het antwoord dat zij geen volledige versies hebben...
Hoe zit dat... Met de upgrade vertrekken op een lege schijf en dan na die installatie de upgrade doen en daar een key invoeren. Of...
...of als je iets liggen hebt van gelijk welke vorige versie daar een basis van installeren, niet activeren en de upgrade doen. Imo is het andermaal compleet ridicuul van Microsoft om alleen upgrades voor studenten en leerkrachten maar ter beschikking te stellen, iedereen moet ooit beginnen.
De zaak is IMHO bijzonder dubbelzinnigAanvankelijk leek het mij dat ik bij acad dl een volledige versie had gekocht, uit de contacten werd dat ook vaag gesuggereerd. Nu blijkt dat mijn versie (gekocht direct na de officiele release van W7) toch een upgrade versie is ... heel vreemd hoor ... (en ik dacht dat er trouwens ergens een hack was om er een full retail versie van te maken?)
Het is echter nog vreemder omdat je het niet merkt dat het een upgrade is ttz ik heb ze, vanaf scratch, op een "recup" PC geinstalleerd en alles verloopt normaal tot je, via internet, wil registeren, bij MS. Dan zegt het ding dat je key een upgrade key is en je daarmee niet kan registeren. Loop je de install terug over dezelfde installatie dan registert het ding wel bij MS ... begrijpe wie kan![]()
FWIW
Laatst gewijzigd door regulus; 2 april 2011 om 14:53
Dan moeten ze dringend hun site aanpassen want daar staat dat je een Win7 Ultimate kan kopen met gratis Logitech s-120 speakers voor € 65,00.
Met een upgrade kunt ge niet vertrekken op een lege HDD, er moet al een OS geïnstalleerd zijn.
Download de Upgrade Advisor (klik)en ga na of uw OS en PC geschikt is voor de upgrade te doen.
Grtz, RF
Canon 5D + EF 17-40mm f/4L USM + EF 70-200mm F/4L IS USM + Sigma 50mm f/1,4 EX DG HSM.
Canon 40D + Tokina AT-X 535 AF PRO DX f/2.8 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX f/4 + Canon 50mm f/1.8 MK I.
Wel dat ging bij mij dus wel ... Op een gecrashte Acer Aspire met Vista heb ik de OS disk als secundaire schijf gemonteerd (acer primaire hidden partitie kapot?). Als nieuwe OS schijf een recup 40Gig schijf (waar een oude XP op stond) gemonteerd en daar een nieuwe W7 installatie op gedaan na een full format van de schijf .. (geen netwerk verbinding bij de install) Verloopt probleemloos. Zoals klassiek het geval is heb je 30 dagen om te registreren bij MS.
Na de install mijn mobiele wifi antenne geinstalleerd om de updates binnen te halen ... komplete verassing .. de key wordt niet aanvaard!
Over dezelfde install nogmaals de installatie herhaald nu als "upgrade" met dezelfde key en dan werkt alles wel ...
BTW ik heb dezelfde frats uitgehaald met mijn nieuwe I7 PC.
De Acer werd ondertussen gebruikt om terug XP op te zetten via een dedicated Win XP cd kopie waar via "nlite" de specifieke Acer drivers mee ingebakken zitten, ander krijg je met zo een k..tmachine enkel maar eindeloze BSOD's bij de install.. enige voordeel .. de Acer is flink te overklokken via de FSB frequentie
![]()
Hoi,
je moet geen leraar zijn om via de bovenvermelde sites Windows 7 aan te schaffen.
Als student (avondschool) gaat dat even goed.
Ik heb een dik jaar terug windows 7 zo aangeschaft.
Op de site inloggen, je studentennummer, of leraarnummer ingeven.
Je moet wel het e-mail adres gebruiken dat je van de school hebt gekregen.
na controle kan( dat kan een aantal uren duren) kan je windows downloaden.
Het is de volledige versie. Je kan dus vanaf nul beginnen.
mvg
nikon D90 Nikkor 70-300 VRII Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 nikon sb400
Bij edupartner staat ook in de uitleg van windows 7 ultimate dat het om een upgrade gaat...
Ik vind dus echt nergens een volledige versie...De software wordt geleverd op een installatieDVD. Het is een upgrade: deze licentie vereist dat u al een licentie voor een eerdere versie van Windows OS op je computer hebt. Het is een permanente licentie.
Misschien morgen maar eens via microsoft zelf proberen...
Mijn ouders hebben een volledige home premium versie.
Als ik die nu eens op de lege schijf installeer en nadien de upgrade versie.
Gaat dat dan?
Dan heb ik uiteindelijk toch een legale versie of niet?
En bedankt al voor de vele reacties!
Een upgrade op een illegale versie blijft illegaal. Als die versie van je ouders bv. zo'n familie-pack is (3 licenties), dan mag het natuurlijk wel.
Als die "volledige" versie een OEM-versie is, dan is het zeker illegaal, want die mag je enkel installeren op de hardware waarbij ze gekocht is.
Die upgrade als full versie installeren (want dat werkt blijkbaar) is eigenlijk evengoed illegaal...
Oesje : merk juist dat die family-packs ook upgrades zijn...
Groeten,
Polleke
Mijn ouders hebben een legale versie met maar 1 licentie...