Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: RAW programma

Standaard RAW programma

Wat is een goed programma voor RAW te bewerken. Ik heb photo elements 13 nu maar zonder RAW converter.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Standaard Re: RAW programma

Lijkt mij sterk dat er in pse 13 geen rawconverter zit, in alle pse'ees die ik heb gebruikt zat er wel één, tot 11 geloof ik, het is wel een kreupele tov ps en lr. Als je alleen in jpwerkt zie je ACR ook helemaal niet, maar als je een raw wil oenen in pse start die vanzelf.
    LR is een goede, maar ook DxO en nog veel meer.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Probeer eens de ViewNX2 en Capture NX-D van Nikon. Gratis te downloaden op de website van Nikon. In combinatie met PS Elements zal er niet veel meer te wensen overblijven, denk ik.

Sorry lees nu pas je antwoord. Bedankt voor de tip. Die LR of die andere moet je gewoon kopen en downloaden zoals een ander fotoprogramma dan? En zijn die duur?

Elements 13 zonder RAW converter?
    Ik werk reeds vanaf versie 8 met Elements en vervolgens met 11,12, en nu 14 en alle versies hadden een RAW converter.
    Vanaf versie 12 is er zelfs de mogelijkheid om JPG files te openen in de RAW converter, via Menu - Bestand ofwel met Alt-Ctrl-O.

Heb hier de 13 met RAW converter.
    Grt,

Jean-Pierre Canon 70D

Lightroom kan je ook in CC aanschaffen, dat is dan een abbonement waar lightroom én photoshop zit,
    Of lightroom als stand alone programma
    En wat is duur? Vroeger koste photoshop meerdere honderden euro's, nu kost het cc abbonement 10€ per maand...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    Nikon d800E, nikon d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, nikkor 24-120 f4 ED AF-S, sigma 35mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    Lightroom kan je ook in CC aanschaffen, dat is dan een abbonement waar lightroom én photoshop zit,
    Of lightroom als stand alone programma
    En wat is duur? Vroeger koste photoshop meerdere honderden euro's, nu kost het cc abbonement 10€ per maand...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    Normaal zit in elke pse zit ACR dus waarom de TS op kosten jagen. Het kan zijn dat de ACR plug in moet geüpdate worden als het om een recente camera. Doordat elke camera een nieuw algoritme heeft voor de NEF-indeling, vooral door de sensor pixel verhoudingen. En dus moet Adobe regelmatig ook zijn converter up daten.

Anders zijn er nog altijd goede open-source alternatieven zoals RawTherapee of LightZone

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    Wat is een goed programma voor RAW te bewerken. Ik heb photo elements 13 nu maar zonder RAW converter.
    Je hoeft niet noodzakelijk Adobe software te gebruiken als RAW converter natuurlijk. Je kan andere RAW converters gebruiken los van Photo Elements ook.

Een lijstje hier, zowel gratis open source als betalende software staat opgelijst:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Raw_im...ource_software

Wat aan te raden is voor de betalende software: download eerst een trial versie voor 30 dagen om uit te testen of het je bevalt voor je iets koopt.
    Veel software verschilt in gebruiksvriendelijkheid en opties.

Soortgelijke discussies

1. Programma
    Door kylian in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 17 oktober 2014, 17:02
  2. Programma
    Door Verbruggen in forum Chit Chat
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 31 oktober 2011, 12:12
  3. programma
    Door jimmy a in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 17