Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 133

Standaard Photoshop Elements gebruikers...

De meeste fotografen hier gebruiken Photoshop CS2 voor hun nabewerking, slechts een minderheid werkt met Photoshop Elements. Nochtans kan je met PSE ook mooie resultaten boeken. Misschien kunnen de gebruikers van PSE zich hier kenbaar maken. Dan kunnen we onze ervaringen delen en elkaar hopelijk ook verder helpen...

Photoshop Elements 5.0:
    - BartZ
    - Black B@ndit
    - bolke
    - dg
    - Feb
    - Hestia
    - hypnomedi
    - jnobel
    - Kade
    - Kelly
    - kurrywurry
    - mm
    - Nivek
    - oliseb
    - pierre160
    - Reginald Dwight
    - Reservoir_Dog
    - roblan
    - TBoeve

Photoshop Elements 4.0:
    - anvds
    - armani
    - B-man
    - Broken-Wing
    - dorientje
    - DIDE
    - DPaul
    - emanuel1977
    - GIC
    - joebat
    - nickwal
    - NeleDB
    - parrotman
    - Reiziger
    - tibbo

Photoshop Elements 3.0:
    - davege
    - mandello
    - Pikes

Photoshop Elements 2.0
    - mexicano
    Laatst gewijzigd door armani; 23 juli 2007 om 17:13

Standaard Re: Photoshop Elements gebruikers...

Hallo Armani.
    Ben zelf net nieuw in de digitale fotowereld. Gebruik photoshop 7 maar kwam erachter dat ik hier geen RAW bestanden in kan openen. Wil mogelijk overstappen naar elements 4, weet jij of je daar wel RAW bestanden in kan openen?

Ja, PSE werkt met de Adobe Camera Raw plugin.

Ik gebruik Elements 5.0 eigenlijk alleen voor het sorteren en TAGen van foto's en soms hele simpele bewerkingen. Naast Elements heb ik ook CS2 draaien voor het "echte" werk.

Geen probleem Bolke, alle hulp is welkom, dus je verdient een plaatsje op de lijst

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
    Geen probleem Bolke, alle hulp is welkom, dus je verdient een plaatsje op de lijst
    Wat ik wel doe is editten (starten van CS2) vanuit Elements. Deze maakt dan automatisch nieuwe bestanden aan en kost het mee geen moeite om copies te maken van de bestanden waar ik iets mee doe.

Ik ben een cursus aan het schrijven voor pse 5.0, wie interesse heeft geeft zijn mail adres, van zodra klaar zet ik het on line in pdf en stuur ik de link door
    Happy to be a MACcie
    Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Hoi armani,

Ik gebruik ook elements 4.0 voor bewerkingen, alleen voor ruis te verwijderen gebruik ik iets anders.
    Leuk om zo een topic te starten

Mvg
    Emanuel

ik overweeg elements 5.0 aan te kopen, voor thuis.
    maar twijfel omdat raw-conversie met ACR niet in batch kan

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Thuis gebruik ik naast CS2 ook Elements. Op het werk gebruik ik enkel Elements omdat de aanpassingen daar minimaal zijn. Dus een topic met tips and tricks voor Elements is altijd meegenomen.
    Kijk dus al uit naar de cursus van kurrywurry. Ne mens is nooit te oud om te leren.

Oei oei oei ... ik ben weeral van den ouden tijd .
    Elements 2.0 hier, zat bij mijn diascanner toen ik die kocht.
    Ik overweeg wel om Elements 5.0 aan te kopen,
    het is immers geen geld voor zo een programma.

Lijst aangepast.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
    ik overweeg elements 5.0 aan te kopen, voor thuis.
    maar twijfel omdat raw-conversie met ACR niet in batch kan

mm
    Dat is ook meteen het grootste minpunt van PSE. Je kan "vorige conversie" gebruiken in ACR maar je moet het wel foto per foto doen. Ik heb me al doodgesurft voor een oplossing maar niets. Ik denk dat ik binnenkort C1 LE gaan aanschaffen voor de Raw conversie en PSE zal gebruiken voor de rest.

Hoy, ik "werk" met PSE 4 doch bitter weinig, lijkt me eerder een sorteerprogramma dan fotobewerking; buiten wat knippen, pixels aanpassen, formaat en hier en daar wat gommen ben ik nog niet verder geraakt. Ik geef wel toe dat ik pas een paar maand digitaal probeer, wel jaren analoog achter de rug, nooit aan fotobewerking gedaan, kende deze side dus niet, nu te weinig tijd om alles hier te verslinden, me nog lid maken ook zie.

Canon EOS 350D enz...

Hoi,

Ik ben een gebruiker van PS Elements 4.0 .
    zoals het er uitziet ga ik nog upgraden naar 5.0

Grtz

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
    Dat is ook meteen het grootste minpunt van PSE. Je kan "vorige conversie" gebruiken in ACR maar je moet het wel foto per foto doen. Ik heb me al doodgesurft voor een oplossing maar niets. Ik denk dat ik binnenkort C1 LE gaan aanschaffen voor de Raw conversie en PSE zal gebruiken voor de rest.
    Kan iemand bevestigen of batch conversie al dan niet kan in PSE 5.0. In PSE 4.0. werkt het niet. Maar misschien is het aangepast in PSE 5.0.

Op aanraden van armani stel ik mijn vraag hier nog eens:

Is het ook mogelijk om met Photoshop Elements een mooiere omzetting te doen naar zwart-wit dan het gewoonweg verwijderen van kleurprofiel?

Hier nog een tevreden Elements 5.0 gebruiker. Een online-cursus is steeds welkom natuurlijk, al een beetje dank op voorhand.

Elements of CS...
    Ik heb al een paar mensen ontmoet die met enige air zeggen "Ik werk liever met de CS of CS2". Dan vraag ik graag eens : "Werk je veel met laagmaskers en curven ?" Dan wordt het plots stil. Wat ik bedoel : 90 % van alle normale bewerkingen lukt prima met Elements. Voor meer moet je toch bijna prof, sem-prof of echte freak zijn.

Trouwens, de meeste fotografen in regio Brugge en Oostende werken hun speciale huwelijksreportages af met ... Elements.

Greetz.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
    Hier nog een tevreden Elements 5.0 gebruiker. Een online-cursus is steeds welkom natuurlijk, al een beetje dank op voorhand.

Elements of CS...
    Ik heb al een paar mensen ontmoet die met enige air zeggen "Ik werk liever met de CS of CS2". Dan vraag ik graag eens : "Werk je veel met laagmaskers en curven ?" Dan wordt het plots stil. Wat ik bedoel : 90 % van alle normale bewerkingen lukt prima met Elements. Voor meer moet je toch bijna prof, sem-prof of echte freak zijn.

Trouwens, de meeste fotografen in regio Brugge en Oostende werken hun speciale huwelijksreportages af met ... Elements.

Greetz.
    Zeer groot gelijk! Met elements kan je op fotografie gebied zowat alles wat de gewone gebruiker nodig heeft!
    Ik heb dieper met photoshop gewerkt door mijn grafische opleiding, maar veel ervan gebruik ik nu idd niet meer....

Mvg

Ik gebruik nog versie 3 (samen gekocht met premiere elements 1).
    Overweeg wel om over te stappen naar 5, maar ik ben niet zeker of ik best de volledige versie neem of de upgrade (voor latere her-installaties dan vooral).

Wat ik mij wel afvraag: heb je bij PSE5 zo'n mask-tool zoals bij PS? Ik bedoel daarmee dat je onder je foreground/background-color veldjes je selectie als mask kan zetten en deze dan aanpassen door met het gommetje dingen te verwijderen (zo'n rood kleurtje dat daar dan over geplakt wordt)?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht

Is het ook mogelijk om met Photoshop Elements een mooiere omzetting te doen naar zwart-wit dan het gewoonweg verwijderen van kleurprofiel?
    Het kan perfect met de plug-in 'convert to BW pro' van TheImageFactory, een proff. plug-in waarin alle toeters en bellen zitten.
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Het kleurprofiel verwijderen? Bedoel je Kleur Verwijderen?
    Je kan ook werken met: Kleur Aanpassen > kleurtoon/verzadiging en dan de verzadiging weghalen.
    Of via de variaties en daar de verzadiging weghalen, dit geeft een ander resultaat dan de methode kleurtoon/verzadiging.
    aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
    grtz
    marc-en-ciel

Ja, dat bedoel ik.
    Je eerste methode gebruik ik nu en die levert niet zo mooi resultaat. Ga de tweede manier die je hier beschrijft even proberen voor het verschil.

Maar ik heb nog een vraag (voor jullie wss. een simpele vraag, maar voor een beginner iets om van wakker te liggen)

Ik gebruik dus 4.0 en heb nu ook 5.0 klaarliggen om te installeren. Het is wel geen upgrade, maar de gewone versie want die was maar even duur. Ik durf het niet goed aan om te installeren omdat ik vrees dat alle verzamelingen en tags in de organizer ingesteld (vele dagen werk!) zullen verloren gaan. Hoe kan ik dit vermijden?

Ja, dat bedoel ik.
    Je eerste methode gebruik ik nu en die levert niet zo mooi resultaat. Ga de tweede manier die je hier beschrijft even proberen voor het verschil.

Maar ik heb nog een vraag (voor jullie wss. een simpele vraag, maar voor een beginner iets om van wakker te liggen)

Ik gebruik dus 4.0 en heb nu ook 5.0 klaarliggen om te installeren. Het is wel geen upgrade, maar de gewone versie want die was maar even duur. Ik durf het niet goed aan om te installeren omdat ik vrees dat alle verzamelingen en tags in de organizer ingesteld (vele dagen werk!) zullen verloren gaan. Hoe kan ik dit vermijden?
    De upgrade naar 5.0 ging bij mij heel soepel. Draaien van de installatie en alles werkte nog. Incl alle Tags en Collections. Niets verloren.

Anders maak je toch eerst een backup.

Heb jij dan ook de volledige versie gebruikt en niet een upgrade versie?

Ik heb nog een 'antieke' PSE 2 (zat als software bij de CP5400) op mijn laptop staan en gebruik die soms voor minieme aanpassingen, en als het vlug moet gaan (vooral bij concertfoto's)
    Als je er een beetje tijd insteekt valt er wel wat moois met aan te vangen.
    Sommige 'functies ' van CS/CS2 kan je omzeilen met trukjes.

Grootste nadeel is dat je terugvalt op 8-bits (en daarom voor mij enkel bruikbaar in laatste fase bvb klonen)
    Laatst gewijzigd door mexicano; 14 december 2006 om 14:10
    Canikon 40D - D200, D300

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten