k heb onlangs de studenten versie PS5.1 extended voor Imac (Apple) aangekocht, bij de filters - rendering zie ik geen belichtingseffecten staan.
Ze staan wel tussen de plug-ins hier een link
http://i1030.photobucket.com/albums/...ingseffect.jpg
maar als ik erop dubbel klik krijg ik in PS deze melding "Kan uw verzoek niet uitvoeren omdat Photoshop dit type bestand niet herkent"
vindt dit wel straf.
Hoe kan ik dit oplossen ?
graag jullie raad
heb zelf al eens aan het grasduinen geweest
zou het kunnen dat de 64-bits uitvoering de oorzaak hiervan is
wat zijn de voor- en nadelen van 64-bits en 32-bits
als ik nr 32-bits overschakel kan ik dan ook indien gewenst terug nr 64-bits gaan ?
Laatst gewijzigd door MG-TF; 21 maart 2012 om 21:50 Reden: tekst aan toegevoegd
2e link op googleKLIK
Heb het zelf niet geprobeerd hoor (heb windows)
Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8; Nikon Af-S DX N Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di LD Aspherical IF MACRO
Vrij vertaald komt het er op neer dan de 64bit versie +-12% sneller is, alhoewel dat afhangt van wat je precies doet in photoshop. Daarnaast kan het meer dan 4gb ram gebruiken (32 bit dus tot 4gb ram). Of je daar wat aan hebt hangt dus van je pc af.
Op het moment dat je in het eigenschappen menu aanvinkt 'run in 32-bit modus' komen de 32 bit third party apps, die alleen op 32 bit werken, te voorschijn binnen photoshop. In de 64 bit modus worden ze niet weergegeven.
Photoshop uit! --> Navigeren naar applications/adobe photoshop cs5 map --> Adobe photoshop cs5.app selecteren (niet openen) --> File & Get info --> open in 32 bit selecteren --> menu sluiten --> open photoshop.
Mogelijk is het zo dat als je 32 bit hebt aangevinkt, en vervolgens klikt op het bestand, dat dit dan wel werkt. Als dat niet zo is heb je mogelijk een verkeerd bestand gedownload.
Wil je weer stoppen met de versie van 32bit, dan kan je in hetzelfde eigenschappen menu gewoon het hokje ontvinken.
Hoop dat dit helpt!
Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8; Nikon Af-S DX N Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di LD Aspherical IF MACRO
Wij hebben PS CS5 nog ingesteld staan als 32-bit op onze Macs (OSX 10.6.8), precies omwille van bepaalde plugins.
BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)
Euh... bij mij opent standaard de 64bit, maar ik heb op mijn bureaublad nog een snelkoppeling naar 32bit staan ook. Weer nu wel niet meer of dat in één installatiegang is gegaan, of dat ik een tweede keer heb geïnstalleerd voor 32bit. Maar ze leven nast/in elkaar, die versies.
idd photoshop in 32 bits modus zetten , en je hebt nog alle filters beschikking. Bij een volgende update zullen ze de meeste filters wel hebben omgezet naar 64 bits.
Groetjes Rudy
Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM
ik heb deze versie juist gekocht.
dit stond vermeld bij de aanschaf van mijn bestelling.
BEPERKINGEN BIJ HET GEBRUIK
U mag per jaar slechts één licentie per platform van elk Adobe Student & Teacher Edition-product aanschaffen. Aanschaf van suite-edities (zoals Design Premium of Master Collection) is beperkt tot één titel per platform per jaar. Adobe Student & Teacher Edition-producten mogen alleen op de eigen persoonlijke computer worden gebruikt en mogen niet worden wederverkocht"
Ge kunt inderdaad maar één licentie per jaar kopen, maar binnen kort komt CS6 op de markt en dit is een andere licentie.
Je kunt dus perfect binnen het jaar zowel CS5.5 en CS6 kopen.
Trouwens vandaag deze mail ontvangen:
Binnenkort komen de nieuwe CS6-producten er aan. Dit is echter geen reden om je aankoop uit te stellen.
Koop via Sxxxxxxt of Axxxxxxxxxxxp.be een Adobe CS5 of CS5.5-product voor 6 mei 2012 en ontvang, zodra publiek beschikbaar, een gratis upgrade naar het respectievelijke CS6 product.
Grtz, RF
Canon 5D + EF 17-40mm f/4L USM + EF 70-200mm F/4L IS USM + Sigma 50mm f/1,4 EX DG HSM.
Canon 40D + Tokina AT-X 535 AF PRO DX f/2.8 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX f/4 + Canon 50mm f/1.8 MK I.
heb ook deze mail gekregen,heb hen gevraagd of dit ook vr een studenten versie van toepassing is, laat ons hopen
bedankt vr de responsBinnenkort komen de nieuwe CS6-producten er aan. Dit is echter geen reden om je aankoop uit te stellen.
Koop via Sxxxxxxt of Axxxxxxxxxxxp.be een Adobe CS5 of CS5.5-product voor 6 mei 2012 en ontvang, zodra publiek beschikbaar, een gratis upgrade naar het respectievelijke CS6 product.
nog een fijne avond![]()