Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Standaard Photomatix: overbelicht na merge wordt grijs?

Hey,

Ik ben mij aan 't amuseren met HDR-verwerkingen in Photomatix maar geraak er weliswaar niet direkt 100% aan uit: na het uitvoeren van een merge blijkt er toch wel meestal een overbelicht onderdeel (meestal een stuk lucht dat 'zonoverlicht' is) dat na het processen in Photomatix in een lichtgrijze vlek resulteert.
    1. Heb ik een verkeerde instelling in mijn Photomatix processing?
    2. Is dit normaal omdat ik maar beter zou moeten 'meteren' en zodat er geen overbelichte onderdelen in het resultaat van de 'merge' zitten.
    3. Dergelijke grijze vlakken maken deel uit van het risico om een software een aantal pics te laten mergen...

Ik heb een klein vermoeden dat het om optie 2 gaat ;-) maar ik had 't toch graag geconfirmeerd gezien omdat ik met heel de HDR-materie absoluut niet vertrouwd ben.

Thanks!
    F.

2. Standaard Re: Photomatix: overbelicht na merge wordt grijs?

Grijze gedeeltes krijg je in je uiteindelijk resultaat omdat er op die plaats in geen enkele raw die je gebruikt hebt beeldinformatie aanwezig is. Zorg er dus voor dat je het ganse spectrum van licht naar donker hebt. Soms zelfs tot 1/8000 sec.
    α 99 - Sigma 15 mm f/2.8 Fisheye - Sony 50 F1.4 - Sony 24-70mm F2.8 ZA SSM - Tamron 180mm F3.5 macro - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Standaard Re: Photomatix: overbelicht na merge wordt grijs?

Tnx voor de input. Zal binnen de range van mijn raw's eens wat steviger onderbelichten.

Merci.
    F.

Soortgelijke discussies

1. RAW bewerken met PS vòòr import Photomatix
    Door kid i in forum Fotobewerking
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 6 oktober 2008, 21:27
  2. afkortingen brrrr
    Door snakky in forum Tips & Trucs
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 7 september 2008, 15:25
  3. grijskaart en overbelichting