Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Standaard oude catalugus imorteren naar LR 3 lukt niet

ik probeer een catalogus in van de oude versie LR 2.6 te importeren/openen in LR 3, maar krijg steeds de melding "de catalogus kan niet worden geopend wegens een onverwachte fout"

weet iemand hoe ik dit moet doen zodat ik al mijn bewerkingen kan overdragen?

heb hier gelezen dat je bij het eerste keer openen van LR 3 deze optie had, maar heb het blijkbaar gemist en niet gedaan kan dit achteraf nog??

Standaard Re: oude catalugus imorteren naar LR 3 lukt niet

Kan je de catalogus nog openen in 2.6?
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Ja gelukkig wel, maar zou graag alles in LR3 willen importeren incl de edits... tot nu toe nog geen manier gevonden, ik zoek mij suf op het web...

alles van de Beta versie heeft hij wel alles mooi overgenomen daarentegen...???

Heb je toevallig geen mappen die zowel voorkomen in je LR 2.6 als in je LR3 catalogus?
    Een van de bugs in de nieuwe LR is dat het samenvoegen van je catalogussen blokkeert als ze mappen gemeen hebben.

Als je géén Virtual Copies gebruikt, zou je het volgende kunnen doen: je selecteert alle foto's in de Library en kiest Metadata => Save Metadata to file.
    LR gaat dan de ontwikkelinstructies in een xmp bestandje aanmaken, naast de raw file.
    Dan kan je gewoon de raw files importeren (dus niet de catalogus importeren, maar de mappen met de raw-files zelf). LR zal zien dat er xmp's staan naast de foto's, en die mee importeren.
    Nadeel van deze werkwijze is dat je ontwikkel-history niet in xmp staat (die staat enkel in de Lightroom Catalog) en dat Virtual Copies ook niet geïmporteerd worden, dus die verlies je.
    Wat je ook zou kunnen proberen is in LR2 alle foto's selecteren en Exporteren naar een nieuwe LR2 Catalogus (Export as Catalog met de optie 'Include Original Files') en die op een plaats zetten die je nog niet gebruikt hebt in je LR3 Catalogus en dan proberen die nieuwe Catalogus te importeren / upgraden in je LR3.
    Maak in alle geval veiligheidshalve een backup van je Catalogus voor je aan het experimenteren gaat
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
    Als je géén Virtual Copies gebruikt, zou je het volgende kunnen doen: je selecteert alle foto's in de Library en kiest Metadata => Save Metadata to file.
    LR gaat dan de ontwikkelinstructies in een xmp bestandje aanmaken, naast de raw file.
    Dan kan je gewoon de raw files importeren (dus niet de catalogus importeren, maar de mappen met de raw-files zelf). LR zal zien dat er xmp's staan naast de foto's, en die mee importeren.
    Nadeel van deze werkwijze is dat je ontwikkel-history niet in xmp staat (die staat enkel in de Lightroom Catalog) en dat Virtual Copies ook niet geïmporteerd worden, dus die verlies je.
    Wat je ook zou kunnen proberen is in LR2 alle foto's selecteren en Exporteren naar een nieuwe LR2 Catalogus (Export as Catalog met de optie 'Include Original Files') en die op een plaats zetten die je nog niet gebruikt hebt in je LR3 Catalogus en dan proberen die nieuwe Catalogus te importeren / upgraden in je LR3.
    Maak in alle geval veiligheidshalve een backup van je Catalogus voor je aan het experimenteren gaat
    Misschien handig om te weten is dat in tegenstelling tot virtuele kopies snapshots wel in je xmp's bewaard worden.
    Er bestaat zelf een plug-in om je virtuele kopies om te zetten in snapshots: http://thephotogeek.com/lightroom/snapshotter/

Nog een andere oplossing is wachten tot LR 3.1 uitkomt

Catalogussen, sidecars, xmp,.... het is toch écht sukkelen hé...

alvast vriendelijk bedankt aan iedereen voor de hulp, ik ga het int weekend uitzoeken met de gewonnen tips... wat een gedoe zeg...

khoop echt dat het lukt...

dat van die exporteren-importeren had ik al eens geprobeerd, maar kreeg dezelfde melding...

Regels voor berichten